AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Brazilac Luiz Racija (23) vodi u generalnom plasmanu najneizvesnijeg prvenstva GP2 serije u u poslednje tri sezone. Jedan od favorita u borbi za naslov 2012. na Hungaroringu nam je otkrio kako je stekao presudnu šansu za ostanak na velikoj sceni auto-sporta i svoje ambicije o ulasku u Formulu 1 iduće godine. Realizaciju ovog intervjua omogućila je ljubazna pomoć kompanije „Petrol“...

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Utisak je da celoj karijeri nisi imao bolju sezonu. Zahvaljujući čemu?

"Bio sam šampion u kartingu i Brazilskoj F3, bio sam treći u Formuli 3000, imao sam dobre rezultate u nižim kategorijama, ali ovo mi je najbolja GP2 sezona. Faktori su jako naporan rad i posvećenost , a i tim me mnogo podržava. Rezultati ove sezone počinju da stižu. Ne možete predvideti kada će stići, nekima treba godina u GP2 da pokažu sve što imaju, drugima treba malo više vremena da odskoče."

Kako si se vratio u tim Arden?

"Krajem 2012. bio sam vrlo nezadovoljan sezonom sa Keterhemom. Mnogo sam napora uložio i ništa mi se nije vratilo, mislio sam da je to moja poslednja GP2 godina. Kris Horner (vlasnik Ardena i tim menadžer Red bul rejsinga - p. a) ponudio mi je dobar ugovor. Osetio sam da je to dobra prilika i rešio da poslednji put pokušam. Zima mi je bila pomalo teška, ali kad prođete kroz jako teška vremena, vratite se jači."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Zašto misliš da je Horner to učinio?

"Mislim da je video moj potencijal - uvek sam imao dobre performanse i talenat, samo je trebalo da sve dovedem do maksimuma i sklopim u celinu. U Ardenu sam počeo GP2 karijeru i dobro nam je zajedno. Moj prošlogodišnji inženjer iz tima Er Azija i sada je sa mnom, kontinuitet je uvek dobar. Preostale trke jako su važne, moram da postignem još dobrih rezultata. Ova godina je ključna za moju karijeru."

Otac ti je najveća podrška.

"Od početka, u svemu što sam radio. Ove godine on ne dolazi na trke, stara se o sponzorstvima, a ja se usredsređujem na treninge, psihičke i fizičke vežbe i rad sa timom. I to se isplaćuje."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Šta te je privuklo trkanju?

"Iz hobija sam počeo da vozim reli automobile sa 12 godina, jer je moj rodni Bareiras mali i nema autodrom. Kad sam prešao u veći grad da vozim karting, stvari su postale ozbiljnije. A kada sam 2004. otišao na Veliku nagradu Brazila, video Formulu 1 i čuo zvuk V10 motora tog vremena, kazao sam sebi da moram da dam sve od sebe da stignem dotle."

I, hoćeš li?

"Horner mi je veoma dobar prijatelj, nadam se da može da mi pomogne s angažmanom za iduću sezonu. Moj otac puno radi na pronalaženju sponzora, mislim da ćemo uspeti, samo je pitanje vremena. Znam da je sad teško naći mesto u Formuli 1. Mnogo verujem u Boga i verujem da će mi on pomoći."

Testirao si za ekipe Keterhem i Marusja. Imaš li prolaz do njih?

"U Marusji je jako teško ostvariti bilo kakve rezultate. Čak i ako ste u kvalifikacijama brži od svog kolege, niko to ne gleda. Da biste ostavili utisak u F1, morate imati makar prosečan auto da se borite za bodove. Pokušaću da po svaku cenu izbegnem automobile koji ne mogu do poena, to mi je prioritet."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Postao si agresivniji trkač ove sezone?

"Odlučniji sam da se borim za ono šta želim. U životu sam morao mnogo da se trudim da ostvarim ciljeve, ništa mi nije lako palo. Mnogi ljudi su me potcenjivali i bilo mi je muka od toga. Preuzeo sam odgovornost za svoje rezultate i nadam se da ću osvojiti prvu GP2 titulu za Arden. Ekipa se puno trudi i to zaslužuje."

Koji je recept za osvajanje GP2 naslova?

"Hoću da budem na podijumu što je češće moguće. U poretku je sve tesno do četvrtog ili petog mesta, a za jedan vikend možete osvojiti 48 bodova. Moramo napadati. Najvažnije je uzimati poene u svakoj trci. Totalno sam usredsređen na titulu, ako mi ona otvori neka vrata za dogodine, sjajno. Ako ne, bar sam dao sve od sebe."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Šta će do kraja presuditi?

"Naporan rad. Pritisak će porasti. Mi samo moramo ostati smireni, usredsrediti se na ono što smo dosad dobro uradili i nastaviti bez presije."

Imaš li ’plan B’ za slucaj da ne prodješ u F1?

"Ne još, ne. Razmišljam samo o jednom cilju i to je F1."

Koja je tvoja najbolja osobina?

"Na stazi mogu biti sve šta poželim - mogu da budem agresivan, da se branim, da budem inteligentan i da samo osvojim poene. Svakako ima mnogo stvari koje treba da popravim, ali prilagođavam se svakoj situaciji i to je dobro polazište."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Jesi li imao trkačkog idola?

"U Brazilu je Sena najveći. Ja ga nisam gledao, bio sam mali, ali sam pratio i čitao sve o njemu. Fantastično je ono što je učinio za zemlju i za nas vozače. Mi smo tu jer su nekada vozili ljudi kao on. Danas Alonso pokazuje da je brz i da je timski igrač. Nikad ne odustaje, sve vreme se trudi i vozi jako inteligentno, koristi sve čime raspolaže da stvari dovede do maksimuma. Ako postoji cilj u Formuli 1, to je pobediti Alonsa."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Omiljena staza?

"Monako - zbog blizine zidova i magičnog ambijenta, Spa - zbog brzih krivina. Pobedio sam ove godine u Silverstonu, Malezija je takođe jako lepa, svaka pobeda je dobra i želeo bih da svakog vikenda osvojim bar jednu trku i uzmem trofeje, ali pobediti u Monaku bilo bi nešto posebno."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Autor intervjua: Aleksandar Babić

Foto: © 2012 GP2 series media service

Novi Toyota Prius dobiće pogon na sve točkove

Novi Toyota Prius dobiće pogon na sve točkove

Razvoj nove generacije modela Toyota Prius je u punom jeku, a do prvih informacija je došao britanski Auto Express od jednog inženjera Toyote. On je otkrio, da će nova generacija modela Prius dobiti agresivniji dizajn i pogon na sve točkove...

Antonio Zanini

Antonio Zanini

Ceremonijalni start 1. Tesla Rally-a 2012, TC Ušće. Na startnoj rampi crveni Mitsubishi i-MiEV sa startnim brojem 3. Po prelasku startne rampe ulazi u zatvoreni prostor i zajedno sa automobilom Nissan Leaf, startni broj 2, priključuje se na električnu energiju kako bi se napunile baterije. Na automobilu stoji ime vozača A. Zanini...

Mercedes AMG proširuje ponudu 4x4 pogona

Mercedes AMG proširuje ponudu 4x4 pogona

U Affalterbachu se sprema revolucija. Kompanija Mercedes-AMG GmbH najavljuje proširenje ponude modela sa pogonom na sve točkove. Ovaj korak nemačkog proizvođača možemo oceniti kao logičan, jer će supersnažni V8 motori sa velikom "porcijom" obrtnog momenta lepše prenositi snagu na asfalt...

Fiat 500e - Električni mališan na prvim fotografijama

Fiat 500e - Električni mališan na prvim fotografijama

Kompanija Fiat je potvrdila, da će na autosalonu u Los Angelesu (30. novembar - 9. decembar) javnosti predstaviti električnu verziju modela Fiat 500. Italijanska kompanija je objavila samo dve fotografije modela 500e, na kojima možemo videti bočni profil automobila i njegov enterijer...

Evropsko tržište u oktobru 2012 - Analiza

Evropsko tržište u oktobru 2012 - Analiza

Evropsko tržište automobila i dalje se bori sa padom prodaje, ali u odnosu na septembar mesec, situacja je nešto bolja. Tokom meseca oktobra 2012. godine, u Evropi je prodato 1.002.167 novih automobila, što je za 4,6 % manje nego u istom mesecu prethodne godine...

Range Rover 2013: Prvi tjuning

Range Rover 2013: Prvi tjuning

Samo nekoliko meseci posle svetske premijere, četvrta generacije modela Range Rover je dobila prvi tjuning, za koji su se postarale kompanije Lumma Design i Onyx. Pored unapređenog izgleda, novi Range Rover je dobio i novu "porciju" snage...

Ford 1.0 EcoBoost zadržan zbog kontrole na aerodromu

Ford 1.0 EcoBoost zadržan zbog kontrole na aerodromu

Automobilski proizvođači se na razne načine trude da privuku pažnju javnosti na svoj novi proizvod. Kompanija Ford se odlučila na neobičnu formu prezentacije novog 3-cilindarskog motora 1.0 EcoBoost, za koji tvrdi da može da stane na list papira A4...

SEAT Axon: Dizajneri žele električni roadster

SEAT Axon: Dizajneri žele električni roadster

Dizajnerski tim kompanije SEAT predstavio je viziju sportskog roadstera, koji za pogon koristi električnu energiju. Iako električni sportski roadster nema ni formu studije, dizajner Alvara Molero Simarro je predstavio dizajnerski koncept po imenu Axon, koji bi čelnike španske kompanije mogao motivisati da pokrenu ovaj projekat...

Lang Lang postaje ambasador Volkswagen grupe

Lang Lang postaje ambasador Volkswagen grupe

Između poznatog pijaniste Lang Langa i Volkswagen-a potpisan je ugovor o višegodišnjoj saradnji. On će predstavljati Grupu kao ambasador kulture. U okviru ovog partnerstva Lang Lang će na svoje koncerte širom sveta dolaziti u vozilima Volkswagen...

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje