AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Zašto treba zameniti pneumatike kada spoljna temperatura počne da raste?

Zašto treba zameniti pneumatike kada spoljna temperatura počne da raste?

Za one kojima je stalo do kvaliteta pneumatika, a pre svega do bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, prolećne temperature jasan su pokazatelj da je došlo vreme da se razmišlja o zameni pneumatika iz zimskih u letnje...

Zašto treba zameniti pneumatike kada spoljna temperatura počne da raste?

Bez obzira na to što zakonski propisi još nekoliko nedelja ne zahtevaju ovu akciju, razloga za zamenu već sada ima mnogo: osim boljeg upravljanja i prianjanja na asfalt koje letnji pneumatici omogućavaju, jedinjenje od kojeg su napravljeni je takvo da mogu da podnesu vrlo visoke temperature vazduha i topliji asfalt. S druge strane, jedinjenje zimskih pneumatika je takvo da će ih visoke temperature trajno oštetiti, poručuje Luka Širovnik, šef tehničke službe za korisnike u kompaniji Continental Tires za Jugoistočnu Evropu.

Zašto treba zameniti pneumatike kada spoljna temperatura počne da raste?

„Zimski pneumatici napravljeni su od visokotehnoloških jedinjenja koja su osmišljena da postignu odlične performanse pri niskim temperaturama. Samim tim, visoke temperature imaju vrlo nepovoljan uticaj na mekša jedinjenja od kojih su napravljeni ovi pneumatici, a to se ogleda u znatno većem habanju profila gazećeg sloja, gde nakon duže upotrebe tokom letnje sezone materijal gazećeg sloja počinje da se cepa, i to pojedinačni delovi profilnih blokova, naročito zimske lamele, što dodatno smanjuje radni vek pneumatika. Kao posledica toga, pneumatikom se teže upravlja i prianjanje je lošije, pa je jasno zašto se tokom letnje sezone ne preporučuje vožnja sa zimskim pneumaticima”, kaže Luka Širovnik. Osim svega navedenog, veoma je važno pratiti spoljne temperature i prepoznati kada je pravo vreme za zamenu.

Zašto treba zameniti pneumatike kada spoljna temperatura počne da raste?

„Granica spoljne temperature koja razdvaja zimske i letnje uslove je oko 7 stepeni Celzijusa. Kada temperatura krajem zime počne da raste, performanse zimskih pneumatika počinju da gube na značaju. Međutim, vrlo mali broj vozača svestan je činjenice da spoljna temperatura ne predstavlja temperaturu tla, a upravo je površina ta koja igra važnu ulogu u prianjanju pneumatika. Takođe, ne treba žuriti sa zamenom zimskih pneumatika letnjim kada napolju i dalje vladaju zimski uslovi”, zaključuje Širovnik.


PR

Renault svetu daje više boje

Renault svetu daje više boje

I brojke to dokazuju! Iako je ponuda boja za automobile svakim danom sve bogatija, takozvane „neutralne boje” poput bele, crne i sive itekako prednjače među novim kupcima...

EQS: prvo električno vozilo u luksuznoj klasi

EQS: prvo električno vozilo u luksuznoj klasi

EQS je prva, potpuno električna luksuzna limuzina brenda Mercedes-EQ. Na taj način, Mercedes-EQ redefiniše ovaj segment automobila. EQS je takođe prvi model zasnovan na modularnoj arhitekturi vozila za luksuzna električna vozila...

Nissan Qashqai (2022)
Slika nedelje