Evropsko automobilsko tržište u padu
Prodaja automobila u Evropi beleži pad, a Ford priznaje, da se protiv daljeg pada prodaje u Evropi bori i tako što dileri kupuju svoje automobile. Roelant de Waard, potpredsednik Ford of Europe za marketing, prodaju i servis, tvrdi da 30 % novoregistrovanih automobila u Nemačkoj, predstavljaju automobili koje su kupili sami prodavci...
Ti automobili se kasnije prodaju kao korišćeni, sa velikim popustima. Neke agencije prenose, da je prosečan popust na kupovinu automobilu u Nemačkoj, prošlog meseca iznosio 12,1 %. Ford pokušava da minimalizuje broj ovakvih registracija, kako bi smanjio pad profita.
Američka kompanija će uskoro promeniti svoje kapacitete u evropskim fabrikama, u skladu sa potroažnjom. To će rezultirati novim otpuštanjem radnika. Prema tvrdnjam američke banke Morgan Stanley, Ford trenutno koristi samo 63 % kapaciteta svojih evropskih fabrika.
Ford očekuje, da će proces "oživljavanja" tržišta početi 2014. godine. Prodajni rezultati sledeće godine zavisiće od toga, koliko će vlade država biti spremne da "pomažu" prodaju novih automobila. Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA), ističe, da će ove godine na evropskom tržištu biti prodato najmanje automobila od 1995. godine.
Automagazin.rs
Grafikoni: ACEA