Konačno! Honda predstavila novi turbodizel 1.6 i-DTEC za Evropu

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da od sledeće godine, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju...

Novi turbodizel motor zapremine 1.6 litra, debitovaće početkom 2013. godine u aktuelnoj generaciji modela Honda Civic. Agregat 1.6 i-DTEC razvija maksimalnu snagu od 88 kW (120 KS) pri 4.000 o/min. Maksimalni obrtni moment od 300 Nm, motor razvija pri 2.000 o/min. Potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu vožnje, prema evropskoj normi, iznosi 3,6 litara na 100 pređenih kilometara.
Suehiro Hasshi, šef projekta Civic za Evropu, tvrdi da su konstruktori napravili mnogo malih unapređenja ovog motora, koje su dovele do velikih promena. Prema njegovim rečima, potpuno novi turbodizel motor nudi odličnu ravnotežu između male potrošnje i dinamičkih osobina.

Komponente motora su razvijene tako, da budu najmanje i najlakše. Tako je glava motora izrađena od aluminijuma, a zidovi cilindara su debljine osam milimetara (debljina zidova cilindara kod motora 2.2 i-DTEC iznosi 9 milimetara), a korišćeni su i lakši klipovi. To je dovelo do toga, da novi motor bude lakši od agregat 2.2 i-DTEC za čak 47 kilograma!

Smanjeno je i trenje, jer su "košuljice" klipova tanje i kraće. Manje unutrašnje trenje motora, rezultira manjom potrošnjom goriva, ali i poboljšava reakciju motora na gas. Prema tvrdnjama inženjere, mehaničko trenje novog motora je smanjeno na nivo koji odgovara današnjim benzinskim motorima. Agregat 1.6 i-DTEC koristi turbopunjač marke Garrett četvrte generacije, sa varijabilnom geometrijom lopatica. Maksimalni radni pritisak turba iznosi 1,5 bara.

Elektromagnetni sistem ubrizgavanja goriva, koji je razvila kompanija Bosch, radi pod pritiskom od 1.800 bara. Gorivo se ubrizgava velikom brzinom i pod velikim stepenom raspršivanja, koje olakšava mešanje goriva i vazduha. Rezultat je čistije i efikasnije sagorevanje, a samim tim i manja potrošnja nafte.
Motor 1.6 i-DTEC je razvijen prvenstveno za evropsko tržište, gde vlada veliko interesovanje za štedljive turbodizel motore. Motor će se proizvoditi u fabrici Swindon, u zapadnoj Engleskoj.

Automagazin.rs