Opel se vraća u motorsport

Sa novim Opel ADAM-om i novom trkačkom Astrom OPC, Opel se vraća motor-trkama kroz međunarodno orijentisani reli program. Pored osnovnog nemačkog tržišta, jako interesovanje za reli postoji i na svim Opelovim ključnim evropskim tržištima...

"Ove nove aktivnosti u motorsportu igraju važnu ulogu u strateškom prestrojavanju preduzeća, one su osnovni element u portofilju našeg brenda", kaže dr Thomas Sedran, Opelov zamenik generalnog direktora. Proizvođač automobila iz Riselshajma može se pohvaliti dugom i uspešnom tradicijom u popularnim sportovima. Cilj kompanije je da stvori novo takmičenje koje je tehnički sofisticirano, cenovno prisupačno, a koje u isto vreme obezbeđuje osnovu da mladi, ambiciozni vozači kontinuirano razvijaju svoj talenat.
Reli: profesionalni razvoj talenata u saradnji sa ADAC-om
Pored osnovnog nemačkog tržišta, jako interesovanje za reli postoji i na svim Opelovim ključnim evropskim tržištima. Štaviše, Svetsko rukovodstvo moto-sporta (World Motor Sport Authority, FIA) ima fiksne propise koji mladim vozačima obezbeđuju polaznu osnovu i mogućnosti za napredovanje. Reli verzija novog Opel ADAM-a, detaljno je prilagođena FIA R2 standardima i koristiće se u sezoni 2013. Kao deo "ADAC Rally Masters" takmičenja ova vozila će se takmičiti u brendiranom kupu ("ADAC Opel Reli Kup"). Atraktivnost takmičenja je još veća zahvaljujući činjenici da će najuspešniji vozači osvojiti novčane nagrade. Pored toga, tu je poseban "junior reli" bodovni sistem za vozače mlađe od 27 godina. Krajnji pobednik dobiće specijalnu obuku u narednoj sezoni.
Opel je, kao snažan partner, dobio saveznika u ADAC-u koji deli gotovo identičnu viziju za razvoj novih talenata. Pored toga, ADAC za zajednički projekat koristi svoju organizacionu i moto-sport infrastrukturu. Opelova strategija je osmišljena da u početku traje do 2016. godine. Nakon toga predviđen je modularni program razvoja gde talentovani reli vozači mogu napredovati od "ADAC Opel Reli Kupa" do međunarodnog nivoa. ADAM će biti anagžovan za prve dve faze, od ukupnih četiri. U trećoj i četvrtoj fazi se očekuje da reli-vozilo bude sledeća generacija Opel Corse.

"Astra OPC kup" deo VLN prvenstva u izdržljivosti
Opel je na stazi prisutan sa novom Astrom OPC. Ona je dostupna kao trkačka verzija od sezone 2013. pa nadalje. Automobili za Kup su konstruisani tako da zadovoljavaju standarde "VLN prvenstva u izdržljivosti", najpopularnijeg trkačkog šampionata u Evropi. Automobili će se takmičiti za brend trofej u svojoj klasi ("Astra OPC Kup"). Očekuje se da vrhunac sezone bude 24-časovna trka na stazi Nirburgring.
Privatnim takmičarima se nudi posebno atraktivan paket pogodnosti, sa neograničenim vrhunskim performansama i najsavremenijim, pristupačnim, trkačkim tehnologijama. Za reli projekat obezbeđene su i atraktivne novčane nagrade. Pored toga, korisnicima su dostupne pogodnosti u vidu konkurentnih cena rezervnih delova, kao i tehnička i organizaciona podrška na i van staze.

Istorija moto-sporta: Opel stvara prekretnice
Najuspešnije doba u reli-istoriji kompanije počelo je sredinom sedamdesetih. Pokrenuo ga je nemački vozač, Walter Roehrl, jedan od najboljih reli vozača svih vremena. Tokom vremena provedenog u Opelu, Roehrl je osvojio evropsku titulu 1974. godine sa Asconom A, a zatim ponovo i sa Asconom B 1979. godine. Kruna uspeha bila je svetska šampionska titula 1982. godine. Roehrl je ovo postigao sa svojom legendarnom Asconom 400. Brend sa čuvenom munjom postiže bezbrojne uspehe na domaćem terenu - severnoj petlji na Nirburgring stazi. Od 1993. godine pa nadalje Manuel Reuter je postao miljenik navijača zahvaljujući Calibri V6 sa kojom se profesionalno takmičio. Calibru je prvi put vozio u DTM takmičenju sa kojom je na kraju i osvojio titulu u narednom ITC takmičenju. Uz pomoć Vectre, dalje se istakao u prvenstvu proizvođača automobila DTM/ITC 1998. godine u STV seriji. Konačna pobeda u 24-časovnoj Nirburgring trci 2003. godine, ostvarena je sa Astrom V8 kupe.
Opel