Sajam automobila u Parizu - Mitsubishi

Na sajmu automobila u Parizu, Mitsubihi je zasijao punim sjajem. Japanski proizvođač tamo je predstavio evropsku verziju elektromobila i-MiEV i revolucionarni turbodizel motor sopstvene produkcije...
Mitsubishi je na sajmu automobila u Parizu predstavio evropsku verziju elektromobila i-MiEV. Proizvodnja evropske verzije modela i-MiEV počeće u oktobru mesecu tekuće godine, a na tržišta 14 najvažnijih evropskih tržišta, automobil će stići u decembru. Cena automobila iznosiće od 33 do 35 hiljada Eura.

Glavna novina Mitsubishija na sajmu automobila u Parizu biće evropska verzija model i-MiEV. Podsetimo, prvi prototip električne verzije Mitsubishi innovative Electric Vehicle predstavljen je još 2006. godine. Do sada je javnost imala priliku da se upozna sa japanskom verzijom ovog zanimljivog automobila, koja je do prvih kupaca stigla u aprilu mesecu tekuće godine. Osim na domaćem, japanskom tržištu, i-MiEV se nije prodavao, ali ubrzo će se i to promeniti. Upravo u Parizu će debitovati evropska verzija sa volanom na levoj strani. Proizvodnja evropske verzije modela i-MiEV počeće u oktobru mesecu tekuće godine, a na tržišta 14 najvažnijih evropskih tržišta, automobil će stići u decembru. Cena automobila iznosiće od 33 do 35 hiljada Eura, ali uz podsticaije vlade (nadamo se i naše), cena bi se mogla spustiti ispod 30.000 Eura. Pored volana na levoj strani, evropski i-MiEV od japanske verzije se razlikuju i po drugačijim branicima, kojim se žele ispoštovati regionalni standardi za zaštitu pešaka, instalirano je zadnje svetlo za maglu, izmenjen je središnji panel instrument table, a proširen je i spisak bezbednosne opreme (bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese u elektronski sistem stabilnosti ESP).

Nakon crossover modela Mitsubishi ASX, turbodizel DI-D MIVEC dobiće i drugi modeli ovog japanskog proizvođača. Motor iste specifikacije 4N13, koja označava agregat zapremine 1,8 litara i snage 110 kW, disaće i pod haubom modela Lancer Sportback. Kasnije će i u modelu Lancer sedan potpuno zameniti motor 2.0 DI-D/103 kW iz VW produkcije. Nova serija Mitsubishi turbodizel motora koristi unikatni konstrukcijski princip. Kao i većina savremenih dizel motora namenjenih za putničke automobile, agregat je opremljen sistemom za varijabilno vreme i hod otvaranja ventila. Zahvaljujući MIVEC tehnologiji, poznatoj iz benzinskih motora marke Mitsubishi, motor odlikuje nizak kompresioni odnos od 14,9:1. Tako nizak kompresioni odnos (najniži među dizel motorima u putničkim automobilima) bio je jedan od ciljeva inženjera koji su ga stvorili. Cilj je bio da se stvori agregat sa izuzetno kultivisanim radom, niskim nivoom buke i velikom pouzdanošću. "Kompresija" od samo 14,9:1 omogućila je da se pod kontrolom održe unutrašnje sile komponenti i visoka toplota unutar bloka motora. Zahvaljujući tehnologiji MIVEC, moguće je i tokom hladnog starta ostvariti stabilno sagorevanje. Turbopunjač je Mitsubishi TF 035 s varijabilnom geometrijom lopatica. Turbo je delo Mitsubishi Heavy Industries i ima aluminijumski "točak" sa 12 umesto 8 uobičajenih lopatica. Pored verzija 1.8 DI-D (110 kW) i 2.2 DI-D (130 kW), u ponudi postoji slabija varijanta 1.8 DI-D (85 kW). Pored novog turbodizel motora, u Parizu je predstavljen i benzinski 1.6 MIVEC (85 kW) motor.
Automagazin.rs