AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kada smo obavezni da koristimo zimske pneumatike?

Kada smo obavezni da koristimo zimske pneumatike?

Novi Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima počeo je da se primenjuje od 4. maja 2012. godine. Upravo u ovom dokumentu su definisane odredbe, koje se odnose na upotrebu zimske opreme u predstojećem periodu od 1. novembra do 1. aprila...

U skladu sa članom 113 pomenutog pravilnika, u periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena pneumaticima za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Za one koji na svojim vozilima ne budu imali zimske pneumatike u navedenim uslovima, predviđena je novčana kazna u iznosu od 6.000 dinara.

Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima




                                                                  Član 113.

Zimska oprema motornih vozila, osim za vozila vrsta L, K, T i C, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva:

1) pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima vozila vrste M1 i N1;
2) lance odnosno druge uređaje za povećanje trakcije na najmanje dva pogonska točka;
3) za vozila vrsta M2, M3, N2 i N3 obavezni deo zimske opreme je i lopata, osim za vozila koja učestvuju u javnom gradskom prevozu.

Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu ne sme biti manja od 4 mm.

Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima.

U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom.

Izuzetno od stava 4. ovog člana, u naselju vozila ne moraju biti opremljena lancima, odnosno drugim uređajima za povećanje trakcije.

Oprema iz stava 1. tačka 2) ovog člana može se postaviti na točkove na delu puta koji nije označen znakom „lanci za sneg” samo kad je kolovoz prekriven snegom. Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila.



Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, objavljen je u „Službenom glasniku 40/12”.

Podsetimo se nekoliko naših saveta o zimskim pneumaticima:

Zimski pneumatik - za niske temperature!

Zimske pneumatike treba da imamo na vozilu, ne zbog toga da ne bismo bili kažnjeni, već zbog sopstvene bezbednosti, bezbednosti saputnika u vozilu i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju. Kao što je poznato, letnji pneumatici značajno gube svoja svojstva na temperaturama nižim od 7 stepeni Celzijusa. Dakle, zimski pneumatici nam nisu potrebni samo kada padne sneg, već i kada se temperatiura spusti ispod 7°C. Neki proizvođači automobila ističu da manje od 10 % vozača u Evropi vozi po snegom prekrivenom putu, pa se zato zimski pneumatik prvenstveno razvija za vožnju u uslovima niskih temperatura, kada je automobil sa letnjim pneumaticima veoma teško kontrolisati i kada se zaustavni put drastično produžava, a samim tim i rizik od saobraćajne nesreće.

Pritisak, dubina dezena, brzinski index

Kao što je važno izabrati odgovarajuće zimske pneumatike, tako je važno kontrolisati i pritisak, jer pritisak opada sa padom temperature vazduha.

Takođe, važno je istaći da proizvođači ističu zamenu sva četiri pneumatika, kako bi vozač imao maksimalnu kontrolu nad automobilom. U slučaju da automobil ima zimske pneumatike na prednjim pogonskim točkovima, a letnje na zadnjim, drastično se povećava rizik od pojave preupravljanja, odnosno nekontrolisanog zanošenja zadnjeg dela automobila. U zimskim uslovima vožnje, sa letnjim pneumaticima na vozilu, preupravljanje se javlja iznenada i munjevito brzo, pa čak ni profesionalni sportski vozači nisu sposobni da predvide ovako ponašanje automobila i reaguju na vreme. Iako u našim zakonskim odredbama za predstojeću zimsku sezonu to ne stoji, predlažemo da na vozilo montirate četiri zimska pneumatika, jer život nema cenu.

Zimski pneumatik - za kišne uslove!

Brzinski index kod zimskih pneumatika je obično manji, i zato posebnu pažnju obratite na preporuke proizvođača pneumatika. Zimni pneumatik za porodična vozila mora imati dubinu dezena glavnog gazećeg sloja od najmanje 4 milimetra. To je važno ne samo zbog bezbednijeg kretanja u snežnim uslovima, već i zbog vožnje u kišnim uslovima, kada je povećan rizik od pojave koja se zove "akvaplaning". Važna funkcija koju "guma" treba da ispuni na mokroj i vodom prekrivenoj podlozi je da, kroz kanale kojima je ispresecan protektor, odvodi vodu. Bez kanala određene dubine, tanak sloj vode ostaje zmeđu pneumatika i podloge, što izaziva gubitak prijanjanja i nekontrolisano kretanje vozila.

Jurnjava u poslednjem trenutku

Kao što smo istakli, sada je optimalno vreme za promenu pneumatika. Ne treba čekati trenutak da temperature budu već uveliko "u minusu", ili da padne sneg. Pored toga, ovih dana u vulkanizerskim servisima nema "gužve", pa se sa stručnim serviserima možete posavetovati o izboru idealnog pneumatika za vaš automobil. Već za nekoliko dana, tamo će biti prilično "veselo", a oni neće imati previše vremena za razgovor.

 

Ponudu zimskih pneumatika u prodajnom asortimanu firme AP Sport, možete pogledati jednostavnim klikom na LINK.



Goran Sarić - Automagazin portal

BMW X5 za modelsku godinu 2014 otkriven pre vremena!

BMW X5 za modelsku godinu 2014 otkriven pre vremena!

Na internetu su se neplanirano pojavile prve fotografije luksuznog SUV modela BMW X5, koji je za minhensku kompaniju jedan od ključnih modela. U pitanju je snimak reklamnog letka kompanije Jadi Modelcraft, koji je na facebook strani objavio jedan od prodavaca...

Chevrolet Corvette za 2014 - Povratak Stingray-a

Chevrolet Corvette za 2014 - Povratak Stingray-a

Stingray 2014. najsnažniji je standardni model Corvette svih vremena i nudi oko 450 KS (335 kW) i 610 Nm obrtnog momenta. Ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od četiri sekunde i postiže više od 1 G tokom vožnje u krivinama...

Toyota Motor Europe u 2012. povećala prodaju za 2%

Toyota Motor Europe u 2012. povećala prodaju za 2%

Na evropskom tržištu koje je zabeležilo oštar pad, Toyota Motor Europe (TME) je danas objavila povećanje prodaje od 2% u 2012. godina. Ukupno je prodato 837,969 vozila, što je za 15,583 više nego u 2011. i uključuje 792,359 Toyota i 45,610 Lexus vozila. Tržišni udeo je porastao na 4.5%, što je za 0.3% više nego prošle godine.

Volkswagen Golf CC kao odgovor na Mercedes-Benz CLA

Volkswagen Golf CC kao odgovor na Mercedes-Benz CLA

Volkswagen je odlučio da sledi Mercedes-Benz i u kompaktnoj klasi. Nakon što je na Mercedes-Benz CLS odgovorio kupeom sa četvora vrata, modelom VW Passat CC, nemački proizvođač ima u planu da reaguje na novi kompaktni sedan Mercedes-Benz CLA...

Sajam automobila u Detroitu 2013 - Nissan Resonance

Sajam automobila u Detroitu 2013 - Nissan Resonance

Nissan Murano čeka "smenu straže". Nova generacija, u obliku koncepta Resonance, biće predstavljena na međunatodnom sajmu automobila u Detroitu. Pred nama je prva fotografija, koja otkriva, da se Murano ne odriče svog avangardnog dizajna...

Sajam automobila u Detroitu 2013 - Honda Urban SUV Concept

Sajam automobila u Detroitu 2013 - Honda Urban SUV Concept

Već sutra će biti otvoren međunarodni sajam automobila u Detroitu (NAIAS 2013), gde će biti predstavljeni najvažniji noviteti za 2013. godinu. Na štandu kompanije Honda, punim sjajem će zasijati studija Urban SUV Concept, čije fotografije smo upravo dobili...

Mali crossover Renault Captur spreman za Ženevu - prve fotografije

Mali crossover Renault Captur spreman za Ženevu - prve fotografije

Kompanija Renault je u javnost pustila zvanične fotografije gradskog crossover modela Captur, koji će svetlost dana ugledati na autosalonu u Ženevi. Francuski proizvođač je u propratnom materijalu bio veoma škrt na informacijama, i poznato je da će automobil biti nešto viši, u SUV stilu, a praktičnost će biti na nivou MPV-a.

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje