TopGear proglasio Fiat Pandu 4x4 za ‘SUV Auto godine 2012’

Novi Fiat Panda 4x4 je osvojio svoju prvu veliku međunarodnu nagradu "Terenac Godine 2012“ koju dodeljuje žiri prestižnog magazina TopGear Awards 2012, sa 1,9 miliona čitalaca u Velikoj Britaniji, 9,2 miliona čitalaca širom sveta, 17 miliona Facebook fanova i 600 hiljada sledbenika Twitter-a...
Časopis koji je osnovan 1993 godine i povezan sa istoimenom BBC TV serijom, ima više od 25 internacionalnih izdanja u nekoliko zemalja, uključujući Kinu, Švedsku , Italiju, Bliski Istok , Novi Zeland, Maleziju , Rusiju, Portugal , Holandiju, Indoneziju i Filipine.
TopGear novinari stavili su novi Fiat Panda 4x4 ispred mnogih opremljenih - i skupljih - konkurenata , uz posebne pohvale za lakoću u vožnji, komfor i off -road karakteristike. Posebna pažnja posvećena je novom Pandinom revolucionarnom dvo-cilindričnom TwinAir Turbo motoru zapremine 0.9 litara u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim menjačem i sporim prvim stepenom prenosa koji omogućavaju odličnu off -road vuču i fenomenalno prianjanje na padinama.
"To je dobar off-road. Naravno, on nema fensi blokadu diferencijala, ali zato ima pametan elektronski sistem za vuču, dovoljnu visinu iznad podloge i spori prvi stepen prenosa ", kaže TopGear žiri. " Vuča na terenima sa nagibom je izuzetna, delom zbog pogodnih pneumatika, a delom zbog toga što je Panda dovoljno lagana da ne postoji velika gravitaciona sila koja se suprotstavlja usponu. A tu su i drugi talenti. Dugo putovanje autoputem neće vas namučiti ako se odlučite za TwinAir verziju sa šestostepenim menjačem. Automobile je tako kompaktan, da će sa lakoćom da se provlači između drveća i stenovitih prepreka i pobedi odrasle i razvikane Off-Roade ".
Fiat Panda 4x4 je jedini 4WD model u A segmentu. Naslednik je bestselera koji se prvi put pojavio pre 29 godina i postao poznat kao najmanji i najzanimljiviji "eksplorer" u svojoj klasi. Danas je nova Panda sa pogonom na sva četiri točka jedan pravi Majstor-svih-zanata, koji se sa podjednakom lakoćom nosi sa planinskim kozjim stazama i gradskom džunglom. Pored standardne opreme koja je u stanju da zadovolji najzahtevnije kupce, sa tehničke tačke gledišta nova Panda 4x4 je sebe nadmašio još jednom i dokazao svoju zadivljujuću sposobnost da se takmiči sa off-road automobilima mnogo veće veličine (i mnogo više cene).
Dizajnirana za najzahtevnije vozače koji vole avanturu i život u prirodi, nova Panda 4x4 ima vuču sa "Uvek spremnim momentom" koja se uključuje automatski kada je potrebno da se lakoćom pozabavi bilo kojom situacijom. Panda 4x4 ima ESC sistem (Elektronsku kontrolu stabilnosti) sa ELD (Elektronska blokada diferencijala) kao standardne funkcije. Ovaj sistem obezbeđuje dodatnu pomoć u toku vožnje i polaska vozila na klizavom terenu.
Panda 4x4 nudi i svu dinamiku i komfor koji vam je potreban da uspešno provedete kraju duga i izazovna putovanja, zahvaljujući pre svega revidiranom vešanju – prednje nazavisno MacPherson i zadnje sa torzionom gredom – kao i šestostepenom prenosniku sa sporom prvom brzinom u sprezi sa TwinAir Turbo motorom, koji ističu off-road karakeristike ovog modela i omogućavaju optimalni polazak vozila iz mirovanja na uzbrdici.
Konačno, da obezbedi maksimalno prijanjanje na bilo kojoj površini, novi model koristi specijalno dizajnirane pneumatike 175/65 R15 84T M + S. Novi automobil sa podjednakom lakoćom savlađuje neravne i izazovne terene, što se prepoznaje po velikodušnom klirensu - 16 centimetara za Multijet II verziju i 15 santimetara za TwinAir Turbo verziju - i odličnim tipičnim off-road uglovima : 21 ° (nailazak), 36 ° (izlazak) i 20 ° (klirens prepreke).
Fiat Panda 4x4 je dostupan sa opcijama izbora između dva motora, oba opremljena sistemom Start & Stop: novim TwinAir Turbo 0.9 litara sa 85 KS i 1,3 Multijet II dizel motorom sa 75 KS. Motor TwinAir Turbo razvija 40 % više obrtnog momenta u odnosu na 1,2 Fire motor prethodne generacije. To, u kombinaciji sa posebnim šestostepenim menjačem sa sporim prvim stepenom prenosa, omogućava mnogo bolji polazak vozila na uzbrdici, viši kvalitet pokretanja motora, veću fleksibilnost i “pick-up”. Slično poboljšanje evidentno je i na Multijet II motoru, gde je obrtni moment povećan za 30 %.
Automobil je bogato opremeljen standardnom opremom koja sadrži: ESC sistem sa ELD, manuelni klima uređaj, CD/MP3 radio, 15" brunirane aluminijumske felne, 175/65 R15 M + S pneumatike, spoljašnje retrovizore sa grejačima, centralno zaključavanje vrata sa daljinskim upravljačem i naslone za glavu na zadnjim sedištima. Opcionalna oprema i pribor uključuju inovativni sistem "City Brake Control", klizna zadnja sedišta i Blue & Me TomTom2 LIVE.
FAS