Volvo Buses uvodi novu seriju motora

Kompanija Volvo Buses uvodi na tržište novu seriju motora, koji zadovoljavaju Euro 6 ekološku normu, a koji su namenjeni za gradske, međugradske i turističke autobuse. Nova serija motora se sastoji od tri modela zapremine pet, osam i jedanaest litara...
Svi novi motori zadovoljavaju ekološku normu Euro 5, a u poređenju sa svojim prethodnicima imaju niže operativne troškove. Prvi od navedenih motora - D5, ima zapreminu od 5.0 litara, maksimalnu snagu od 177 kW (240 KS) i maksimalni obrtni moment od 900 Nm. Ovaj motor može se koristiti i u hibridnim pogonskim sistemima kompanije Volvo Buses, a njime će biti opremljen i novi gradski zglobni autobus Volvo sa hibridnim pogonom. Sledeće vozilo pogonjeno motorom D5 će biti dvospratni autobus Volvo B5TL.
Oznaku D8 ima novi motor zapremine 8.0 litara, koji će u ponudi naslediti dosadašnje motore zapremine sedam i devet litara, koji zadovoljavaju ekološku normu Euro 5. U poređenju sa pomenutim agregatima, nova pogonska jedinica obezbeđuje bolju dinamiku, a u odnosu na motore zapremine 9.0 litara i manju potrošnju goriva i niži stepen buke. Motori D8 biće u ponudi u tri verzije snage. Prva razvija 206 kW (280 KS) i maksimalni obrtni moment od 1050 Nm. Druga verzija razvija maksimalnu snagu od 235 kW (320 KS) i obrtni moment od 1.200 Nm, a nasnažniji agregat razvija 258 kW (350 KS) i 1.400 Nm. Novi motori serije D8 biće montirani u međugradske autobuse Volvo 8900 i u turističke autobuse Volvo 9500. Motori serija D5 i D8 biće u ponudi i u verzijama sa sistemom za pogon bionaftom.

Poslednja nova serija nosi oznaku D11 i predstavlja jedanaestolitarske motore za turističke autobuse, koji će u ponudi zameniti današnje trinaestolitarske motore. Slično kao u seriji D8, u ponudi će biti sa tri nivoa snage: 280 kW (380 KS), 316 kW (430 KS) i 338 kW (460 KS) i obrtnog momenta 1800 Nm, 2050 Nm i 2200 Nm. Novi motori serije D11, na tržištu će se pojaviti u drugoj polovini 2013. godine.
Da bi zadovoljili Euro 6 ekološku normu, novi motori su opremljeni katalizatorom SCR i filterom čvrstih čestica DPF.
Automagazin.rs