AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

JP Putevi Srbije - informacije za vozače

JP Putevi Srbije - informacije za vozače

Na državnom putu IA reda broj 2, deonica Ub - Lajkovac izvode se radovi na rehabilitaciji kolovoza od km 43+151 do km 45+600, leva kolovozna traka (traka u smeru ka Beogradu), u ukupnoj dužini od 2,45 km...

Radovi na rehabilitaciji kolovoza na navedenoj deonici se izvode zbog pojave oštećenja u vidu podužnih i poprečnih pukotina na kolovozu, praćenih nabiranjem asfaltnih slojeva.
Pojava navedenih oštećenja na kolovozu je posledica visokog nivoa podzemnih voda i njegovog čestog oscilovanja u toku godine.


Nivo podzemnih voda i njegov balans je značajno poremećen tokom dužeg vremenskog perioda, a naročito tokom prošle i ove godine, zbog obilnih padavina i izlivanja reke Kolubare i njenih pritoka.


Plavljenje područja usled porasta i promena nivoa podzemnih voda, a naročito često oscilovanje, je dovelo do sufozije, tj. ispiranja sitnih čestica iz materijala u podtlu (samoniklog tla) i materijala u kolovoznoj konstrukciji puta.


Ispiranje sitnih čestica iz materijala u kolovoznoj konstrukciji i podtlu je dovelo do pada njegove nosivosti , a što je u kasnijoj fazi eksploatacije puta imalo za posledicu propadanje kolovozne konstrukcije i pojavu navedenih oštećenja.


Rehabilitacijom predmetne deonice puta je predviđeno uklanjanje završenog sloja (u debljini od 5 cm) u punoj širini (zaustavna, vozna i preticajna saobraćajna traka) leve kolovozne trake, a u voznoj saobraćajnoj traci je predviđeno uklanjanje i bituminiziranih nosećih slojeva u debljini od 15cm.


Nakon uklanjanja asfaltnih slojeva u voznoj saobraćajnoj traci, u cilju poboljšanja granulometrijskog sastava materijala u donjim nosećim slojevima kolovozne konstrukcije, predviđeno je nanošenje kamenog agregata, frakcije 0-4mm, a potom i izrada cementne stabilizacije na licu mesta.


Po završetku prethodnih radova, u voznoj saobraćajnoj traci planirana je izrada dva nova bituminizirana noseća sloja od BNS 22 sA Pmb, ukupne debljine d=15 cm i izrada završnog sloja od asfalt betona AB11 s Pmb d=5cm u punoj širini leve kolovozne trake.


Zbog položaja službenih prolaza na ovoj deonici autoputa, privremena saobraćajna signalizacija je postavljena na dužini od 7 km.


Za saobraćaj je zatvorena leva kolovozna traka, dok se saobraćaj odvija dvosmerno desnom kolovoznom trakom autoputa.


U cilju bezbednosti saobraćaja, zbog blizine radova petlji Ub, zatvoreno je isključenje za Ub iz pravca Čačka.


Sve izmene režima saobraćaja na predmetnoj deonici autoputa su u skladu sa izdatim Rešenjem nadležnog Ministartsva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.


Radovi na rehabilitaciji kolovoza izvodi preduzeće za puteve "Štrabag" doo Beograd koje je nadležno i za održavanje državnog puta I A reda broj 2 - autoput Miloš Veliki. Vrednost radova na rehabilitaciji kolovoza iznosiće 126,3 miliona dinara bez PDV-a. Rok za završetak radova je 60 dana.


PR

Toyota otkrivamo Aygo X Undercover

Toyota otkrivamo Aygo X Undercover

Inovatori u svojim oblastima, Toyota i UNDERCOVER, zamislili su kako bi Aygo X mogao da izgleda kao primer najboljih veština oba brenda i kao nova ikona subverzivnog duha po kojoj je poznat Jun Takahaši...

Renault je otkrio novi Espace

Renault je otkrio novi Espace

Renault je 1983. godine predstavio Espace, svoj prvi automobil za luksuzan život i uživanje. Iako su brojni proizvođači pokušali da ga iskopiraju, nijedan od njih nije uspeo da nadmaši ovaj revolucionarni model koji je kroz pet generacija stekao status istinske legende...

Završen sajam automobila i motocikala

Završen sajam automobila i motocikala

Najveća auto-moto manifestacija održana tokom marta u svetu - 55. Međunarodni salon automobila i 15. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion" - završen je sa uspehom koji je malo ko očekivao...

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje