Toyota i BMW potpisali obevezujući sporazum o saradnji

U automobilima BMW radiće mnogo više japanske tehnologije, nego što su mnogi očekivali. Predmet novog obavezujućeg sporazuma između kompanije BMW i Toyota jeste saradnja u razvoju sportskih automobila, ali i saradnja u oblasti razvoja hibridnih pogona i gorivnih ćelija...
Bez japanske tehnike više neće moći ni BMW, koji se odlučio na prilično široku saradnju sa kompanijom Toyota. Još ranije je bilo objavljeno, da će BMW preuzeti hibridnu tehniku Toyote, a Japanci će preuzeti tehnologiju dizel motora. Saradnja ove dve kompanije najviše se odnosi na tehniku, koja se može okarakterisati kao "prijateljska" u odnosu na životno okruženje.
Među pomenute četiri oblasti, spada i zajednički razvoj gorivnih ćelija, saradnja na razvoju tehnike za elektromobile, zajednički razvoj lakih materijala i zajednički razvoj arhitekture i komponenti za budući sportski model. Naravno, saradnja se neće na tome završiti. Veliki deo pregovora se odnosio na razvoj sportskog automobila, a spekuliše se, da bi to mogla biti hibridna Toyota Supra, koja bi mogla dobiti modifikovanu šasiju BMW-a serije 6.

Akio Toyoda, predsednik Toyota Motor Corporation, i Dr. Norbert Reithofer, predsednik BMW AG
BMW pretenduje i na vrhunac japanske tehnike, a to su elektromobili, i to oni opremljeni vodonikovim gorivnim ćelijama. BMW se "igra" sa vodonikom već duže vreme, a posebno je testirao sagorevanje u konvencionalnim motorima, koje je potrebno minimalno konstrukcijski promeniti. Vreme je pokazalo, da ovo nije najefikasnije rešenje, pa je japanska tehnologija dobrodošla. Naravno, cilj je nulta emisija štetnih materija, a sistem korišćenja vodonikovih ćelija u serijskim automobilima, spreman je za korišćenje od 2020. godine.
Automagazin.rs