AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch Grupa: Preliminarni rezultati za 2012. godine

Bosch Grupa: Preliminarni rezultati za 2012. godine

Stagnacija globalne ekonomije usporila je rast Grupe Bosch. Prema preliminarnim brojkama promet globalnog preduzeća za razvoj tehnologije i pružanje usluga porastao je u 2012. za 1,6 posto na 52,3 milijarde evra...

Usporen rast prometa, kao i otpis amortizacionog materijala i gubici od skoro milijardu evra u zahtevnom poslovanju na polju fotovoltaik tehnologije negativno su uticali na profit.  Prema preliminarnim rezultatima dobit pre oporezivanja (EBIT) iznosi otprilike 2 posto od prometa. „Uprkos blago povećanom prometu i pozitivnom slobodnom novčanom toku, ne možemo biti zadovoljni razvojem situacije u poslovnoj godini 2012.“, rekao je dr. Folkmar Dener, predsednik Bosch upravnog odbora. Stoga u 2013. treba da se radi na povećanju profita, a da se pritom ne zanemari ulaganje u budućnost.

Poslovna aktivnost oslabila u skoro svim odelenjima

Usporavanje globalne ekonomije uticalo je na sve poslovne sektore Grupe Bosch. U poslovnom sektoru "Automobilske tehnologije“ većina odelenja imala je pozitivan razvoj. Poslovanje u oblasti sistema za direktno ubrizgavanje benzina bilo je naročito uspešno, te je zabeležen rast od 50 posto. S druge strane, odelenje dizel sistema je zbog slabog evropskog tržišta i lošeg poslovanja u segmentu komercijalnih vozila u Kini imalo znatan pad prometa.

Na poslovni sektor „Industrijske tehnologije“ negativno su uticali pad potražnje u oblasti mašinstva i dodatni pad cena fotovoltaik tehnologije od 40 posto. Nasuprot tome beleži se rast u sektoru mašina za pakovanje, namenjenih farmaceutskoj i prehrambenoj industriji, pošto njihovo poslovanje ne podleže toliko cikličnim promenama. U poslovnom sektoru "Robe široke potrošnje i građevinskih tehnologija“ teška privredna situacija u južnoj Evropi naročito je pogodila odelenje toplotne tehnike i odelenje kućnih aparata.

Razlike u razvoju po regionima

Gledano po regionima, prema preliminarnim rezultatima primetan je negativan razvoj u Evropi, gde je promet za 2 posto manji nego prošle godine. Razvoj poslovanja u Severnoj Americi bio je ohrabrujući, s rastom od 17 posto. No, u Južnoj Americi promet je za 16 posto manji u poređenju sa  istim razdobljem prošle godine. Azijsko-pacifički region beleži skroman rast od 5 posto.

Povećanje broja radnika povezano sa rastom prometa

U 2012. godini povećanje broja radnika ograničeno je i usklađeno sa rastom prometa. Od 1. januara 2013. broj zaposlenih u Grupi Bosch u svetu porastao je tek za nešto više od 1 posto na 306.000. Broj radnika u Nemačkoj ostao je praktično nepromenjen – otprilike 119.000.

Očekuje se skroman rast u 2013.

Prema trenutnim procenama, Bosch u 2013. očekuje rast BDP-a od 2,8 posto na globalnom nivou. Međutim, u obzir su uzeti i  značajni  rizici, posebno evropska dužnička kriza, koji nisu deo ove prognoze. Na osnovu tih očekivanja, Grupa Bosch predviđa da rast prometa u 2013. neće biti značajan, ali će biti veći u odnosu na prošlu godinu.

Sveobuhvatne mere za povećanje profita

U svrhu kratkoročnog povećanja profita, Bosch je preduzeo sveobuhvatne mere za smanjenje fiksnih troškova i jednostavnije prilagođavanje kolebanjima u poslovnom okruženju. Za stavke poput kapitalnih izdataka, akvizicija i ulaganja postavljena su stroga ograničenja maksimalnih iznosa. S obzirom na to da se u delu evropskog tržišta u narednim godinama u najboljem slučaju očekuje slab rast, potrebno je preispitati korporativne strukture u Evropi. Bosch pre svega želi da bude u stanju da što fleksibilnije reaguje ako potražnja makar nakratko oslabi. Stoga je u decembru 2012. s radničkim savetom potpisan sporazum o prevladavanju cikličkih kriza. Taj ugovor je osnova za fleksibilnu i postepenu amortizaciju pada prometa do 20 posto, pri čemu nije potrebno koristiti zakonske regulacije za smanjenje broja radnih sati. Što se tiče strateškog restrukturiranja u poslovanju fotovoltaik tehnologijama, trenutno se razmatraju sva moguća rešenja da bi se izabralo ono najrazumnije.

Potvrda strateškog pristupa

Imajući u vidu globalne trendove Bosch veruje da je njegov položaj u osnovi dobar jer je kompanija aktivna na područjima energetske efikasnosti, zaštite životne sredine i prirodnih resursa, kao i sigurnosti i komfora. Prošle godine na tržište je plasirano mnogo novih proizvoda, usluga i poslovnih modela, kao što su npr. portal za vozače Drivelog, daljinski dijagnostički sistemi za mašine i sigurnosna rešenja bazirana na internetu. I u 2012.godini Bosch je imao uspeha s različitim proizvodima: od navigacionog sistema na glasovnu komandu do električnog bicikla, prvog bežičnog odvijača sa integrisanim priborom i direktnog ubrizgavanja benzina. Sa izdacima za istraživanje i razvoj koji premašuju 8 posto prometa Bosch je već nekoliko godina među vodećim svetskim kompanijama  koje se bave istraživanjem i razvojem. Više od 45 posto izdataka za istraživanje i razvoj i preko 40 posto prometa odnosi se na tehnologiju i proizvode koji doprinose očuvanju životne sredine i prirodnih resursa. „Nema sumnje da je Bosch doneo ispravnu odluku da bude aktivan na polju efikasnog pretvaranja fosilnih goriva u segmentima mobilnosti, građevinarstava i industrije, pogotovo kad se u obzir uzmu globalni problemi sa ugljen dioksidom i prognoze o globalnom otopljavanju”, rekao je Dener. Bosch istovremeno sve više širi svoju prisutnost u Aziji.Prošle godine je na primer ušao na kinesko tržište električnih skutera preko zajedničkog ulaganja s lokalnim dobavljačem. Bosch posebnu pažnju poklanja proizvodima skrojenim za tržišta na kojima nastupaju. S tim ciljem kompanija će povećati svoje razvojne projekte u Kini, Indiji i Vijetnamu.

Umrežavanje za više inovativne snage i fascinantna rešenja

U sve dinamičnijem poslovnom okruženju, Bosch će u budućnosti još pažljivije pratiti tržište kako bi mogao da na vreme prepozna nove razvojne trendove i da brzo reaguje. „Inovativna i fascinantna rešenja moguća su samo ako dobro  poznajemo zahteve naših kupaca“, rekao je Dener. U tu svrhu Bosch takođe menja svoju organizacionu  strukturu. Početkom januara 2013. osnovao je svoj četvrti poslovni sektor „Energetike i građevinske tehnologije“. U taj sektor spadaju aktivnosti sektora sigurnosnih sistema, toplotne tehnike i solarne energije, kao i 2011. osnovana kćerka firma „Bosch energija i rešenja za građevinarstvo“. Bliža saradnja između sektora i njihovo umrežavanje  stvoriće dodatni potencijal  za poslovanje. To je ujedno i cilj nedavno uspostavljenog centralnog odelenja „User Experience“. Ono se sastoji od tima inženjera, informatičara, psihologa, inženjera korisničkih interfejsa, specijalista za prototipove i industrijskih projektanata koji sektorima pomažu pri osmišljavanju proizvoda koji će biti još više orijentisani prema korisniku.

Vođstvo i saradnja za veću agilnost

Da bi se povećala agilnost i odlučnost potrebno je preispitati vođstvo i saradnju. Kako bi postigao taj cilj, Bosch želi da što više uključi svoje radnike, da ih pita za mišljenje i da ih podstakne na učešće u inicijativama za promenu. Bosch svojim radnicima želi da ponudi privlačne radne uslove i mogućnosti za razvoj karijere kako bi svojim veštinama i stručnošću mogli da doprinesu poboljšanju inovativne snage i konkurentnosti kompanije. Rukovodeći kadrovi i projektanti imaju mnogo mogućnosti za prelazak na nove pozicije i lični razvoj. U budućnosti bi trebalo da na zadacima rade virtuelni projektni timovi sa velikom dozom sopstvene odgovornosti i kreativne slobode. Zato Bosch intenzivira svoje aktivnosti na polju internih društvenih medija pomoću postojećeg intraneta, u projektu pod nazivom Enterprise 2.0. Oko 5000 radnika već neko vreme koristi alate društvenih medija za učešće u 26 pilot-projekata čiji je cilj pokretanje inicijative za promenu.

Bosch

Nova Toyota Auris stigla u Srbiju - Fotografije

Nova Toyota Auris stigla u Srbiju - Fotografije

Nova generacija modela Toyota Auris stigla je na naše tržište. Kompanija Toyota Srbija, organizovala je zvaničnu promociju u Subotici, obezbedivši mnogobrojnim predstavnicima medija prve test vožnje. Podsetimo, cena modela Toyota Auris počinje već od 14.200 evra, koliko treba izdvojiti za modela Auris 1.33 VVT-i Terra, koji se može pohvaliti bogatom osnovnom opremom...

Mercedes-Benz S-Klasa: Špijuni otkrili enterijer!

Mercedes-Benz S-Klasa: Špijuni otkrili enterijer!

Kolege iz servera Autospies.com neko je pustio da uđu u novu generaciju modela Mercedes-Benz S-Klasa, što teško može biti slučajnost. Bilo kako bilo, najvažnije je da imamo autentične snimke nove generacije ovog vrhunskog luksuznog automobila...

Video: Filipe Albuquerque za volanom Audija A1 Quattro

Video: Filipe Albuquerque za volanom Audija A1 Quattro

Imati u malom automobilu pogon na sve točkove, 265 konjskih snaga i 350 Nm, pretpostavka je za veoma uzbudljivu vožnju. A, kada je za volanom Filipe Albuquerque, takmičar Audija u seriji DTM (Deutsche Tourenwagen Masters), zabava je zagarantovana...

Jedinstvena Opel Cascada

Jedinstvena Opel Cascada

Opel Cascada će debitovati početkom marta na Salonu automobila u Ženevi, a već sada stremi ka vrhu Opelove postavke automobila. Cascada je kabriolet srednje veličine, ne samo po dimenzijama (dužina: 4,70 m), već i po svojoj privlačnosti, premijum tehnologijama i mogućnostima koje nudi...

EKO AUTO 2013 – Peugeot 208 1.4 e-HDi

EKO AUTO 2013 – Peugeot 208 1.4 e-HDi

Peugeot 208 1.4 e-HDI je najbolji EKO auto 2013. godine u Srbiji. Miloš Jelić, direktor Privredne komore Srbije uručio je Milanu Vukasoviću, direktoru Verano Motorsa priznanje za automobil sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu...

Umri muški 5: Četrnaest Mercedesa u akciji + FOTO

Umri muški 5: Četrnaest Mercedesa u akciji + FOTO

Filmovi su idealni projekti, preko kojih razni brendovi mogu široj javnosti da prezentuju svoje proizvode. Automobilska kompanija iz Stuttgarta je za potrebe snimanja petog filma u kultnom serijalu "Umri muški“, obezbedila nekoliko modela putničkih automobila, kombija i kamioni...

Toyota Auris 2013 - U Srbiji  već od 14.200 evra

Toyota Auris 2013 - U Srbiji već od 14.200 evra

Toyota Srbija ove sedmice na tržište uvodi novu generaciju hatchback modela Auris. Od početka će u ponudi biti dva benzinska i dva dizela, kao i jedan hibridni pogon, a kupce će osvajati ne samo prihvatljivom cenom, već i bogatom osnovnom opremom. Za model Auris 1.33 VVT-i Terra, treba izdvojiti 14.200 evra...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje