AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Hoćemo li uskoro i automobile praviti od plastike?

Hoćemo li uskoro i automobile praviti od plastike?

Prednji vezni nosač kod novog Golfa 7 u potpunosti je napravljen od plastike. Zbog toga je ovaj deo, koji duguje svoj oblik složenim proračunima i simulacijama, jedan od prvih prednjih veznih nosača bez metalnog pojačanja...

Zamena prethodnog hibridnog dela od polipropilena novim delom koji je u potpunosti od plastike zahtevala je da se koristi ne samo Ultramid® B3WG8, poliamid koji je veoma ojačan tokom razvoja, već prevashodno Ultrasim® simulator iz BASF-a. Delovi od čeličnog lima, koji su ranije korišćeni, sada su eliminisani. Ovo značajno smanjuje težinu prednjeg veznog modula u odnosu na prethodni model, čime se štedi vreme montaže a samim tim i troškovi. Folksvagen proizvodi taj deo u svojoj fabrici.

Inteligentni dizajn uz Ultrasim

Pored ograničenog prostora za ugradnju, zahtevi za deo koji je u potpunosti napravljen od plastike uključuju spektar vrlo zahtevnih slučajeva opterećenja: među njima statičku i dinamičku mogućnost neuspeha mehanizma za otvaranje i zatvaranje haube, gde je nepravilno otvaranje i zatvaranje haube simulirano i testirano pod najsurovijim uslovima. U isto vreme, krutost i vibracijsko ponašanje sistema koji obuhvata prednji trap i hladnjak je optimizovano na osnovu CAE (inženjerstvo uz pomoć kompjuterskog softvera) analize i potvrđeno u pravom vibracijskom testu.

Kreš senzori: Ispravno predviđanje

Posebna pažnja posvećena je kreš senzorima koji se nalaze na prednjem delu. Oni su zaduženi za otvaranje vazdušnog jastuka u pravom trenutku pri direktnom sudaru. Zbog takvih situacija, plastični deo mora ispoljiti određenu dinamičku krutost na utvrđenim mestima i mora zadovoljiti kriterijume izdržljivosti za ubrzanje prilikom sudara koje određuje proizvođač automobila. Prilikom testiranja u realnim uslovima, vibracijski odgovor tog dela je tačno odgovarao onom što je projektovano i predviđeno od strane simulatora Ultrasim: Prednji vezni nosač od ultramida prenosi pravilno signal za sudar.

Preciznost uz Ultramid i CAE simulator Ultrasim

Osnovni slučajevi opterećenja daju osnovu za dizajniranje prednjeg veznog nosača; iz tih slučajeva se može izvesti optimizovana topologija. Ova topologija daje dizajnerima dragocene informacije u vezi sa konačnim oblikom ovog dela. Zahvaljujući visoko preciznim prognozama simulatora Ultrasim, prilikom prelaska sa prototipa na serijsku proizvodnju prednjeg veznog nosača, nastale su samo neznatne promene. Ovo pokazuje kakvi se sve zahtevni slučajevi mogu rešiti tako što ćemo iskombinovati odgovarajući materijal sa alatima za tačno prognoziranje i  izračunavanje.

Osim toga, Ultrasim, zajedno sa svojim proračunima mogućih problema može direktno biti integrisan u proračune za projektovanje celog vozila kod proizvođača automobila. To, međutim zahteva da veoma specifični podaci (npr. podaci o plastici, specifični za sudar) budu dostupni, zato što opisuju upravo efekat temperature, vlage i stopu promene opterećenja. Tako da simulaciji prethodi prikupljanje velikog broja podataka o materijalima iz eksperimenata koji su sprovedeni uz pomoć kompleksnih instrumenata za merenje i testiranje. Simulator je tada u mogućnosti da predvidi neuspeh, stopu zavisnosti naprezanja, pa čak i tenziono-kompresivnu asimetriju u zavisnosti od smera vlakana.

BASF

Nova Toyota Auris stigla u Srbiju - Fotografije

Nova Toyota Auris stigla u Srbiju - Fotografije

Nova generacija modela Toyota Auris stigla je na naše tržište. Kompanija Toyota Srbija, organizovala je zvaničnu promociju u Subotici, obezbedivši mnogobrojnim predstavnicima medija prve test vožnje. Podsetimo, cena modela Toyota Auris počinje već od 14.200 evra, koliko treba izdvojiti za modela Auris 1.33 VVT-i Terra, koji se može pohvaliti bogatom osnovnom opremom...

Mercedes-Benz S-Klasa: Špijuni otkrili enterijer!

Mercedes-Benz S-Klasa: Špijuni otkrili enterijer!

Kolege iz servera Autospies.com neko je pustio da uđu u novu generaciju modela Mercedes-Benz S-Klasa, što teško može biti slučajnost. Bilo kako bilo, najvažnije je da imamo autentične snimke nove generacije ovog vrhunskog luksuznog automobila...

Video: Filipe Albuquerque za volanom Audija A1 Quattro

Video: Filipe Albuquerque za volanom Audija A1 Quattro

Imati u malom automobilu pogon na sve točkove, 265 konjskih snaga i 350 Nm, pretpostavka je za veoma uzbudljivu vožnju. A, kada je za volanom Filipe Albuquerque, takmičar Audija u seriji DTM (Deutsche Tourenwagen Masters), zabava je zagarantovana...

Jedinstvena Opel Cascada

Jedinstvena Opel Cascada

Opel Cascada će debitovati početkom marta na Salonu automobila u Ženevi, a već sada stremi ka vrhu Opelove postavke automobila. Cascada je kabriolet srednje veličine, ne samo po dimenzijama (dužina: 4,70 m), već i po svojoj privlačnosti, premijum tehnologijama i mogućnostima koje nudi...

EKO AUTO 2013 – Peugeot 208 1.4 e-HDi

EKO AUTO 2013 – Peugeot 208 1.4 e-HDi

Peugeot 208 1.4 e-HDI je najbolji EKO auto 2013. godine u Srbiji. Miloš Jelić, direktor Privredne komore Srbije uručio je Milanu Vukasoviću, direktoru Verano Motorsa priznanje za automobil sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu...

Umri muški 5: Četrnaest Mercedesa u akciji + FOTO

Umri muški 5: Četrnaest Mercedesa u akciji + FOTO

Filmovi su idealni projekti, preko kojih razni brendovi mogu široj javnosti da prezentuju svoje proizvode. Automobilska kompanija iz Stuttgarta je za potrebe snimanja petog filma u kultnom serijalu "Umri muški“, obezbedila nekoliko modela putničkih automobila, kombija i kamioni...

Toyota Auris 2013 - U Srbiji  već od 14.200 evra

Toyota Auris 2013 - U Srbiji već od 14.200 evra

Toyota Srbija ove sedmice na tržište uvodi novu generaciju hatchback modela Auris. Od početka će u ponudi biti dva benzinska i dva dizela, kao i jedan hibridni pogon, a kupce će osvajati ne samo prihvatljivom cenom, već i bogatom osnovnom opremom. Za model Auris 1.33 VVT-i Terra, treba izdvojiti 14.200 evra...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje