AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Grand Motors: Bezolovni benzin ne šteti ni starijim Fordovima

Grand Motors: Bezolovni benzin ne šteti ni starijim Fordovima

Budući da je gotovo na svim benzinskim pumpama u Srbiji nedavno prestala prodaja motornog benzina od 95 oktana (MB 95) sa velikim sadržajem tetraetil-olova i da se već nekoliko meseci „toči“ samo bezolovni motorni benzin (BMB-95), Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih automobila, obaveštava...

Grand Motors nas obeveštava da vlasnici vozila proizvedenih od 1. januara 1989. do danas bez ikakvih posledica mogu da koriste sada jedino raspoloživo gorivo.

„U Srbiji su u starijim Fordovima (Escort, Fiesta, Sierra, Orion) česti motori sa oznakom CVH, proizvederni od 1980. godine, za koje važi da se bez ograničenja može koristiti bezolovni benzin tipa 95 RON. Takođe, ovo gorivo se može koristiti i u svim motorima sa dvostrukim bregastim vratilom (DOHC), kao i u modelima sa Cosworth YB motorima proizvedenim od 1984. godine (recimo, Sierra sa 204 KS). Što se ostalih Fordovih motora tiče, svi pogonski agregati proizvedeni posle 1989. godine su sposobni za korišćenje bezolovnih motornih benzina tipa 95 RON“, kaže direktor posleprodajnih aktivnostri u Grand Motorsu, Vladimir Jovanović.

„Sa vozilima starijim od 21, odnosno 25 i 30 godina (zavisno od modela), situacija je drugačija: ukoliko se za njihov pogon koristi bezolovni benzin u opasnosti su pre svega delovi glave motora, jer ovo gorivo tokom sagorevanja utiče na povećano habanje sedišta izduvnih ventila, što posle nekoliko hiljada pređenih kilometara može da dovede do havarije motora“, upozorava gosp. Jovanović.

„Na tržištu postoje aditivi koji se koriste da ublaže negativan uticaj bezolovnog benzina na motor, ali oni ne sprečavaju habanje, već smanjuju intenzitet habanja, pa se može očekivati da će takvi aditivi produžiti vek starijih motora na maksimalno dvadesetak hiljada pređenih kilometara. Vlasnicima vozila sa motorima koji su prilagođeni za benzin s visokim sadržajem tetraetil-olova prepušta se da sami odluče o izboru aditiva. Jedino ispravno rešenje za starije motore bi bila ugradnja legiranih sedišta izduvnih ventila, čime bi se osposobili za korišćenje bezolovnog benzina.

Da bi negativni efekti bezolovnog benzina na starije motore bili što manji, odnosno da bi korektno funkcionisali (bez ‘kliktanja’ ventila), upozoravamo vlasnike starijih vozila da što pre izvrše podešavanje ‘paljenja’ pogonskog agregata, jer je većina prilagođena za sagorevanje benzina sa olovom, čiji je oktanski broj ranije bio 98“, savetuje gospodin Jovanović.

Grand Motors PR

Drobnjak: Srpskim Tagom i kroz Hrvatsku

Drobnjak: Srpskim Tagom i kroz Hrvatsku

Od danas sa srpskim tagom možete da putujete auto-putevima kroz Republiku Hrvatsku i obrnuto. Naš sistem Toll4All funkcioniše i u zemljama Evropske unije.“, izjavio je Zoran Drobnjak,v.d. direktora JP „Putevi Srbije“...

123456. . .1623
AMG Experience 2025
Slika nedelje