Škoda Octavia karavan na prvim fotografijama

Kompanija Škoda objavila je prve fotografije treće generacije modela Octavia Combi (čitaj karavan), koja će od samo početka biti dostupna i sa pogonom na sve točkove. Zvanična premijera će biti održana na međunarodnom sajmu automobila u Ženevi...

Nova generacija Škoda Octavia, još uvek nije stigla do svih prodajnih salona u Evropi, a češka kompanija je odlučila da predstavi njenu karavansku verziju. Ponuda motora će biti preuzeta od liftback verzije, a zanimljivo je da će u ponudi biti i verzija sa pogonom na sve točkove, sa Haldex spojnicom 5. generacije.
U odnosu na prethodnu generaciju modela Octavia karavan, nova generacija je za 90 mm duža, međuosovinsko rastojanje je povećano za 108 mm, a širina je veća za 45 mm. Povećanje karoserije je uticalo i na dramatično povećanje zapremine prtljažnika, koja sada iznosi 610 litara, što je najveži prtljažnik u konkurenciji karavana niže srednje klase i među većima u srednjoj klasi.
Zadnja sedišta se mogu preklopiti, čime zapremina prtljažnika raste na respektabilnih 1740 litara. Novu Octaviju, Škoda je opremila sa devet vazdušnih jastuka, što je slučaj i sa karavanom. Prvi put se u modelu Octavia nalazi i vazdušni jastuk za kolena (standard u zemljama EU), kao i bočni vazdušni jastuci pozadi. Naravno, tu je i cela serija inteligentnij sistema, kao što su Front Assistant sa funkcijom hitnog kočenja, Lane Assistant za održavanje automobila u saobraćajnoj traci, sistem automatskog aktiviranja kočnica prilikom nezgode, zatim Crew Protect Assistant - sistem koji priprema prostor posade za potencijalni sudar, Driver Activity Assistant, koji prepoznaje i upozorava na umor vozača, aktivna "hauba" za zaštitu pešaka.

Ponudu motora čine četiri turbo benzinska TSI motora (zapremine 1.2, 1.4 i 1.8 litara) i četiri turbodizel motora sa Common-Rail sistemom ubrizgavanja TDI (zapremine 1.6 i 2.0 litra). Najslabiji motor je 1.2 TSI, koji razvija 63 kW, a nasjnažniji agregat je 1.8 TSI, koji razvija 132 kW. Motori su upareni sa manuelnim ili dvolamelastim DSG menjačem.
Automagazin.rs