AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Hidraulični hibridni pogon iz Boscha: Praktičan i zabavan za vožnju

Hidraulični hibridni pogon iz Boscha: Praktičan i zabavan za vožnju

Boschov novi hidraulični, potpuno hibridni pogon obezbeđuje i uštedu goriva i uživanje u vožnji. Tehnologija koju Bosch razvija u saradnji sa PSA Peugeot Citroen, ima jasan cilj: da obezbedi hidraulični hibridni pogon koji će značajno da smanji potrošnju goriva i emisiju CO2 u kompaktnim automobilima...

Sistem je takođe namenjen za putničke automobile iz drugih segmenata, kao i za laka dostavna vozila koja se koriste u urbanim sredinama.

Dizajn hidrauličnog hibrida omogućava “boost” efekat koji bi normalno bio dostupan samo u kompleksnim električnim pogonima. Konvencionalni motor sa unutrašnjim sagorevanjem se kombinuje sa hidrauličnim jedinicama i akumulatorom sa azotom pod pritiskom kako bi obezbedili kratko dodatno ubrzanje. Hibridni sistem je u stanju da podrži i benzinske i dizel motore u uslovima u kojima oni nisu optimalno efikasni.

“Power-split” koncept (koncept podele snage) omogućava razne opcije vožnje. Za kratka putovanja može se koristiti ušteđena energija sa hidraulično generisanom snagom. U tom slučaju motor sa unurašnjim sagorevanjem ostaje neaktivan, a vozilo ne emituje izduvne gasove. Za duža putovanja, ili pri bržim vožnjama, ubrzavanje obezbeđuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Alternativno, ova dva tipa pogona mogu i da se kombinuju. U ovom slučaju, energija sačuvana u hidrauličnom sistemu i gorivo koje se sagori u motoru sa unutrašnjim sagorevanjem zajedno pokreću  vozilo, što takođe omogućava kratak “boost” efekat.

Bosch i PSA Peugeot Citroen vide veliki potencijal u ovoj tehnologiji. U novom evropskom ciklusu vožnje, ovaj sistem omogućava uštedu goriva i do 30 posto u poređenju sa konvencionalnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. U  gradskoj vožnji, ovaj procenat iznosi i do 45 posto. Kao rezultat toga, broj kompaktnih automobila može značajno da se poveća korišćenjem ovog alternativnog pogona. Veća efikasnost je omogućena jer su ove dve komponente usklađene.

Štaviše, hibridni sistem uspeva da iskoristi energiju koja bi inače bila izgubljena. Kočenje, na primer, brzo puni hidraulični akumulator: kinetička energija koja se oslobađa tokom kočenja se konvertuje u hidrauličnu energiju i skladišti u akumulatoru pod pritiskom. Normalno, ova energija bi bila izgubljena, tj. pretvorila bi se u toplotu prilikom trenja obloga kočnica. Prednosti hibridnog pogona su podjednako očigledne i pri konstantnim brzinama. U ovom slučaju, motor može da se pokrene u efikasnom rasponu, a u isto vreme se akumulator puni hidrauličnom energijom.

Hidraulični hibridni pogon iz Boscha: Praktičan i zabavan za vožnju

Šematski prikaz hidrauličnog hibrida: Kao dodatak konvencionalnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, hidraulični hibridni pogon takođe ima i akumulator (posudu) pod pritiskom i rezervoar.

 

Ovaj hidrauličko-mehanički sistem omogućava hibridni pogon koji je jeftin, robustan i lak za servisiranje. S obzirom na to da mu nije potrebna nikakva specijalna infrastruktura, može da se koristi širom sveta.

Detaljan tehnički opis rada

Kao dodatak konvencionalnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, hidraulični hibridni pogon takođe uključuje i akumulator pod pritiskom i rezervoar. Hidraulične jedinice kompresuju gasne „jastučiće“ koristeći hidrauličnu tečnost. Tečnost i gas se nalaze odvojeni jedno od drugog. Gasni „jastučići“ skladište energiju tako što se gas kompresuje slično kao opruga. U tom trenutku, pritisak u sistemu je 300 bara. Količina energije koja može da se skladišti u akumulatoru pod pritiskom zavisi od veličine sistema. Čim se pritisak u akumulatoru oslobodi, sistem radi obrnuto. Gas se ponovo širi, proizvodeći silu pritiska na hidrauličnu tečnost i pokrećući hidraulični motor. Motor koristi uskladištenu energiju i isporučuje je nazad vozilu putem prenosnika.

Istina je da akumulator pod pritiskom ima ograničen kapacitet i raspon u odnosu na litijum-jonske akumulatore koji se nalaze u električnim automobilima. Svejedno, ovaj sistem se mnogo brže i efikasnije puni i bolje koristi dodatnu energiju koju obezbeđuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Saradnja između Boscha i PSA

Bliska saradnja između Boscha i PSA Peugeot Citroen počela je još 2008. kada je došlo do saradnje inženjerskih sektora. Zahvaljujući ovom strateškom partnerstvu 2011. god. na tržištu se pojavio Peugeot 3008 HYbrid4, prvi u svetu serijski proizveden dizel hibridni putnički auto sa pogonom sa razdvojenim osovinama. PSA Peugeot Citroen je u bliskoj saradnji sa Boschom razvio električne komponente (električni motor, elektroniku, generator visokog napona) i specijalnu konstrukciju Elektronskog stabilizacionog programa ESP® za hibridna vozila. Koncept hibridnog pogona sada se takođe nalazi i u PSA-ovom Peugeotu 508 (u RXH karavanu kao i u HYbrid4 sedanu) i Citroenovim DS5 HYbrid4 modelima, za koje je Bosch obezbedio komponente električnog pogona.

Bosch

Volvo Trucks: The Drivers’ Fuel Challenge 2013 otvoren za takmičare

Volvo Trucks: The Drivers’ Fuel Challenge 2013 otvoren za takmičare

Da bi se pokazalo kako odgovarajući način vožnje može značajno da doprinese očuvanju okoline i ekonomije transportnog preduzeća i tako istakne važnost vozača u uštedi goriva, kompanija Volvo Trucks, tržište Srednja i istočna Evropa, i ove godine nastavlja sa projektom The Drivers’ Fuel Challenge (Izazov za vozače: ekonomična potrošnja goriva).

Masters of Dirt 2013 u Beogradu - Foto izveštaj

Masters of Dirt 2013 u Beogradu - Foto izveštaj

Nekoliko hiljada gledalaca, sinoć je u Kombank areni uživalo u najvećem Freestyle događaju na svetu. Publici se predstavilo osam najboljih motokros vozača na svetu, među kojima je bio i 13-godišnji dečak iz Češke, Matej Cesak...

Abarth priprema 500X - Pokretaće ga 1.4 Turbo i 4x4

Abarth priprema 500X - Pokretaće ga 1.4 Turbo i 4x4

Mali crossover Fiat 500X odavno nije tajna. Poklonike sportskih modela ove italijanske marke, sigurno će obradovati najava, da se priprema sportska verzija ovog modela, sa škorpionom u znaku. Pod haubom će se naći sportska tehnika slavnog Abartha...

Serijski Porsche Macan - Prva fotografija

Serijski Porsche Macan - Prva fotografija

Kompanija Porsche, za 2013. godinu ima propremljene dve važne premijere. Na autosalonu u Šangaju, biće predstavljena modernizovana Panamera, posle koje će svetlost dana ugledati "smanjeni Cayenne", koji će nositi ime Macan...

Video: BMW se priprema za najduži drift na svetu

Video: BMW se priprema za najduži drift na svetu

BMW jednostavno ne može da se pomori sa činjenicom, da je svetski rekord u najdužem driftu u vlasništvu nekog drugog. Instruktor u američkom "BMW Performance Driving School", Johan Schwartz, 11. maja će pokušati da modelom M5 postavi novi rekord u najdužem driftu sveta...

BMW predstavlja koncept X4

BMW predstavlja koncept X4

Početkom 2014. godine, BMW će lansirati drugi po redu Sport Activity Coupe – X4 koji će se proizvoditi u fabrici u Spartanburgu, USA, gde su do sada proizvedeni već poznati BMW X5, BMW X6 i BMW X3...

ABS: Tribina za vozače traktora u Svilajncu i seminar u Jagodini

ABS: Tribina za vozače traktora u Svilajncu i seminar u Jagodini

Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije u okviru svoje kampanje namenjene vozačima traktora pod nazivom „Traktor na putu, bezbedan i uočljiv!“, od početka godine do danas održala je tribine za poljoprivrednike u Staroj Pazovi, Bačkoj Palanci, Vrnjačkoj Banji, Kruševcu, Krupnju, Zaječaru i drugim opštinama'...

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje