AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Hidraulični hibridni pogon iz Boscha: Praktičan i zabavan za vožnju

Hidraulični hibridni pogon iz Boscha: Praktičan i zabavan za vožnju

Boschov novi hidraulični, potpuno hibridni pogon obezbeđuje i uštedu goriva i uživanje u vožnji. Tehnologija koju Bosch razvija u saradnji sa PSA Peugeot Citroen, ima jasan cilj: da obezbedi hidraulični hibridni pogon koji će značajno da smanji potrošnju goriva i emisiju CO2 u kompaktnim automobilima...

Sistem je takođe namenjen za putničke automobile iz drugih segmenata, kao i za laka dostavna vozila koja se koriste u urbanim sredinama.

Dizajn hidrauličnog hibrida omogućava “boost” efekat koji bi normalno bio dostupan samo u kompleksnim električnim pogonima. Konvencionalni motor sa unutrašnjim sagorevanjem se kombinuje sa hidrauličnim jedinicama i akumulatorom sa azotom pod pritiskom kako bi obezbedili kratko dodatno ubrzanje. Hibridni sistem je u stanju da podrži i benzinske i dizel motore u uslovima u kojima oni nisu optimalno efikasni.

“Power-split” koncept (koncept podele snage) omogućava razne opcije vožnje. Za kratka putovanja može se koristiti ušteđena energija sa hidraulično generisanom snagom. U tom slučaju motor sa unurašnjim sagorevanjem ostaje neaktivan, a vozilo ne emituje izduvne gasove. Za duža putovanja, ili pri bržim vožnjama, ubrzavanje obezbeđuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Alternativno, ova dva tipa pogona mogu i da se kombinuju. U ovom slučaju, energija sačuvana u hidrauličnom sistemu i gorivo koje se sagori u motoru sa unutrašnjim sagorevanjem zajedno pokreću  vozilo, što takođe omogućava kratak “boost” efekat.

Bosch i PSA Peugeot Citroen vide veliki potencijal u ovoj tehnologiji. U novom evropskom ciklusu vožnje, ovaj sistem omogućava uštedu goriva i do 30 posto u poređenju sa konvencionalnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. U  gradskoj vožnji, ovaj procenat iznosi i do 45 posto. Kao rezultat toga, broj kompaktnih automobila može značajno da se poveća korišćenjem ovog alternativnog pogona. Veća efikasnost je omogućena jer su ove dve komponente usklađene.

Štaviše, hibridni sistem uspeva da iskoristi energiju koja bi inače bila izgubljena. Kočenje, na primer, brzo puni hidraulični akumulator: kinetička energija koja se oslobađa tokom kočenja se konvertuje u hidrauličnu energiju i skladišti u akumulatoru pod pritiskom. Normalno, ova energija bi bila izgubljena, tj. pretvorila bi se u toplotu prilikom trenja obloga kočnica. Prednosti hibridnog pogona su podjednako očigledne i pri konstantnim brzinama. U ovom slučaju, motor može da se pokrene u efikasnom rasponu, a u isto vreme se akumulator puni hidrauličnom energijom.

Hidraulični hibridni pogon iz Boscha: Praktičan i zabavan za vožnju

Šematski prikaz hidrauličnog hibrida: Kao dodatak konvencionalnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, hidraulični hibridni pogon takođe ima i akumulator (posudu) pod pritiskom i rezervoar.

 

Ovaj hidrauličko-mehanički sistem omogućava hibridni pogon koji je jeftin, robustan i lak za servisiranje. S obzirom na to da mu nije potrebna nikakva specijalna infrastruktura, može da se koristi širom sveta.

Detaljan tehnički opis rada

Kao dodatak konvencionalnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, hidraulični hibridni pogon takođe uključuje i akumulator pod pritiskom i rezervoar. Hidraulične jedinice kompresuju gasne „jastučiće“ koristeći hidrauličnu tečnost. Tečnost i gas se nalaze odvojeni jedno od drugog. Gasni „jastučići“ skladište energiju tako što se gas kompresuje slično kao opruga. U tom trenutku, pritisak u sistemu je 300 bara. Količina energije koja može da se skladišti u akumulatoru pod pritiskom zavisi od veličine sistema. Čim se pritisak u akumulatoru oslobodi, sistem radi obrnuto. Gas se ponovo širi, proizvodeći silu pritiska na hidrauličnu tečnost i pokrećući hidraulični motor. Motor koristi uskladištenu energiju i isporučuje je nazad vozilu putem prenosnika.

Istina je da akumulator pod pritiskom ima ograničen kapacitet i raspon u odnosu na litijum-jonske akumulatore koji se nalaze u električnim automobilima. Svejedno, ovaj sistem se mnogo brže i efikasnije puni i bolje koristi dodatnu energiju koju obezbeđuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Saradnja između Boscha i PSA

Bliska saradnja između Boscha i PSA Peugeot Citroen počela je još 2008. kada je došlo do saradnje inženjerskih sektora. Zahvaljujući ovom strateškom partnerstvu 2011. god. na tržištu se pojavio Peugeot 3008 HYbrid4, prvi u svetu serijski proizveden dizel hibridni putnički auto sa pogonom sa razdvojenim osovinama. PSA Peugeot Citroen je u bliskoj saradnji sa Boschom razvio električne komponente (električni motor, elektroniku, generator visokog napona) i specijalnu konstrukciju Elektronskog stabilizacionog programa ESP® za hibridna vozila. Koncept hibridnog pogona sada se takođe nalazi i u PSA-ovom Peugeotu 508 (u RXH karavanu kao i u HYbrid4 sedanu) i Citroenovim DS5 HYbrid4 modelima, za koje je Bosch obezbedio komponente električnog pogona.

Bosch

Mercedes-Benz na 51.Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Mercedes-Benz na 51.Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora d.o.o. na ovogodišnjem salonu automobila tradicionalno nastupa u HALI 3, Beogradskog sajma na površini od 3000 m2, pod sloganom „Zvezda oko koje se okreće svet“ gde će predstaviti svoj celokupani program: putnički, komercijalni i postprodajni deo...

Agencija za bezbednost saobraćaja - Vežimo pojas!

Agencija za bezbednost saobraćaja - Vežimo pojas!

U razvijenim zemljama koje su uspostavile efikasan i održiv sistem upravljanja bezbednošću saobraćaja (Švedska, Velika Britanija, Holandija, Nemačka, Australija, SAD i dr.) beleži se vrlo visok procenat korišćenja sigurnosnih pojaseva u vozilima (preko 90%). A, kod nas?

Ko će osvojiti titulu World Car of the Year?

Ko će osvojiti titulu World Car of the Year?

Izbor za Svetski automobil godine ulazi u finale. Na autosalonu u New Yorku će biti održan finalni izbor, gde će biti proglašeni pobednici u kategorijama Car of the Year, Performance Car of the Year, Green Car of the Year i Card Design of the Year...

Citroën C4 Picasso - Prvi video

Citroën C4 Picasso - Prvi video

Citroën testira našu pažnju. Prvi oficijelni video nove generacije modela Citroën C4 Picasso krije se među drugim modelima ove francuske marke. Sve počinje reklamom za Citroën DS5 a u završnici se pojavljuje klip pod nazivom Citroën Brand Movie, posle kojeg na red dolazi glavna zvezda...

Kako protiv sistema za otkopčane pojaseve? Kinezi imaju rešenje

Kako protiv sistema za otkopčane pojaseve? Kinezi imaju rešenje

Većina nas će se sigurno složiti, da je vožnja bez bez korišćenja bezbednosnih pojaseva najblaže rečeno glupost. Međutim, i dalje postoje vozači, koji iz nekih razloga ovaj bezbednosni sistem ne žele da koriste. S obzirom da u novim automobilima postoji zvučno upozoranje, koje treba da ih natera da vežu pojas, oni moraju da se "snalaze"...

Mercedes-Benz Guard - Blindirani SUV

Mercedes-Benz Guard - Blindirani SUV

Serija "oklopnih" Mercedes-Benz modela sa oznakom Guard obogaćena je novim SUV modelom klase M. Automobil će moći da se poruči od sutra, 15. marta, a doplata za blindirani SUV iznosi oko 60.000 evra...

Audi A3 sedan stiže za mesec dana

Audi A3 sedan stiže za mesec dana

Audi priprema dvostruku premijeru modela Audi A3 sa karoserijom sedan. Glavni deo će biti održan u aprilu mesecu, na autosalnu u Shanghaiju. Sa globalnog gledišta, dva glavna tržišta za sedane su USA i Kina i zato će upravo tamo najpre i biti predstavljen Audi A3 sedan...

Range Rover Sport - Špijunske fotografije bez maske!

Range Rover Sport - Špijunske fotografije bez maske!

Najpre se očekivala premijera na sajmu automobila u Ženevi, zatim je Land Rover zvanično objavio, da će nova generacija modela Range Rover Sport svetlost dana ugledati na autosalonu u New Yorku, a krajem jučerašnjeg dana, "procurele" su prve fotografije ovog luksuznog supersnažnog SUV modela...

Oboren brzinski rekord u vožnji po ledu -  335 km/h

Oboren brzinski rekord u vožnji po ledu - 335 km/h

Kompanija Nokian, zvanično je potvrdila obaranje svetskog rekorda u maksimalnoj brzini postignutoj na ledu. Novi rekord iznosi 335,713 km/h, što predstavlja prosek iz dve vožnje u suprotnom smeru. Za novi uspeh bio je zadužen test vozač u kompaniji Nokian, Janne Laitinen...

Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje