Toyota Auris osvojila maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica

Toyota Auris je i u svojoj drugoj generaciji osvojila maksimalan broj zvezdica na testu bezbednosti Euro NCAP, nastavivši uspeh svog prethodnika iz 2006. godine. Nova generacija Aurisa, pruža veoma dobru bezbednost odraslih putnika i dece, a najviše prostora za poboljšanje ima u oblasti zaštite pešaka...

Pogledajte vest Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci.
Predmet testa agencije Euro NCAP bila je Toyota Auris 1.6, sa karoserijom hatchback, sa volanom na desnoj strani, čija masa iznosi 1.300 kilograma. U bezbednosnu opremu test automobila spada sistem ESC, bezbednosni pojasevi sa tri tačke sa zatezačem i ograničivačem sile na prednjim sedištima, čeoni vazdušni jastuk za vozača i suvozača, vazdušni jastuk za kolena i bočni vazdušni jastuci. Automobil je bio opremljen sa sistemom za upozorenje na nevezane bezbednosne pojaseve na prednjim i zadnjim sedištima. Za testiranje bezbednosti dece, za decu manjih gabarita su instalirana Takata Mini sedišta u smeru suprotnom od vožnje (ISOFIX), a za veću decu su korišćena sedišta marke Römer Duo Plus, sa orjentacijom u smeru vožnje.
Zaštita odraslih
Prostor za putnike, prilikom frontalnog udara, ostao je stabilan. Podaci koji su očitana sa senzora u lutkama, ukazuju na odličnu zaštitu kolena i butnog dela vozača i suvozača. Ono što je važno, test je pokazao da Toyota Auris obezbeđuje isti stepen zaštite za putnike različitih visina, koji sede u različitim položajima.
Prilikom testa bočnog udara, zaštita svih delova tela je dobra. Prilikom testa udarca u stub, zaštita grudnog koša je ocenjena kao dovoljna, a zaštita ostalih delova tela kao dobra. Sedište i naslon za glavu obezbeđuju dobru zaštitu kičme prilikom udarca od pozadi (Whiplash).
Pogledajte vest Nova Toyota Auris stigla u Srbiju - Fotografije.

Zaštita dece
U 2013. godini, Euro NCAP koristi unapređene dečije figure i ocenjuje kompatibilnost nekoliko dečijih autosedišta. Na osnovu podataka iz lutke, Toyota Auris je tokom dinamičkih testova osvojila maksimalan broj poena za zaštitu dece starosti 18 meseci. Pomeranje glave unapred na lutki trogodišnjeg deteta je prosečno, a obe dečije lutke su u auto sedištima dobro zaštićene i prilikom bočnod sudara. Sva dečija sedišta koja su u automobil bila stavljena, bez problema su instalirana. Vazdušni jastuk za suvozača, zbog instalacije dečijeg sedišta orjentisanog u suprotnom smeru od smera vožnje, može se deaktivirati, a vozač se jasno može informisati o statusu vazdušnog jastuka.

Zaštita pešaka
Branik obezbeđuje dobru zaštitu za noge pešaka u svim testiranim oblastima. Prednji deo "haube" obezbeđuje dobru zaštitu, ali spoljne ivice "haube" ne obezbeđuju dobru zaštitu za gornji deo tela pešaka. Takođe, zaštita glave pešaka je mala u oblasti stubova vetrobranskog stakla.

Sistemi asistencije
U standardnu opremu novog Aurisa spada sistem elektronske kontrole stabilnosti (ESC), koji u potpunosti ispunjava kriterijume Euro NCAP-a, kao i "opominjač" za bezbednosne pojaseve na prednjim i zadnjim sedištima. Sistem elektronske blokade brzine može se dobiti uz doplatu, ali se ne očekuje masovnost prodaje ovog sistema, koja bi zadovoljila Euro NCAP norme.
VIDEO:
Automagazin.rs