BMW u 2015. godini: Pogon na prednje točkove i 3-cilindarski motor

2015. godina će za BMW biti veoma značajna. Druga generacija modela X1 biće imaće hibridnu tehnologiju, produženo međuosovinsko rastojanje i sportsku verziju M35i. Upravo 2015. godine, do prvih kupaca će stići novi tipovi modela X4 i X5...
Dizajn: Kraći prevesi
Posle sedam godina proizvodnje, model BMW X1 će napustiti koncepciju pogona na zadnje točkove i dobiti prednji pogon! Nova generacija ovog malog SUV modela, biće razvijena na platformi, koju će krajem tekuće godine dobiti MPV model BMW Active Sports Tourer. Nova tehnika će obezbediti više "prostora" za kreativnost dizajnera. Pogonski sistem će biti kompaktniji, "hauba" kraća, a centralni tunel, gde se kod aktuelnih modela nalazi kardan, biće znatno manji.
Strategija: Više varijanti
Današnji BMW X1 je dostupan u samo jednoj koncepcijskoj varijanti, a druga generacija će u tom smeru biti daleko izdašnija. Planirani su sledeće verzije:
xDrive (4x4) i sDrive (prednji pogon)
Kraće i duže međuosovinsko rastojanje
plug-in hybrid
sportska verzija M
Sa tehničke strane, novi X1 će deliti platformu sa modelom Mini Countryman, što će smanjiti troškove razvoja, ali i proizvodnje.
Pogon: Manje je veće
U naredne tri godine, BMW će predstaviti tri nova motora: 3-cilindarski, 4-cilindarski i redni 6-cilindarski. Svi agregati će biti opremljeni sa turbo sistemom, direktnim ubrizgavanjem i zapreminom od 500 cm3 po cilindru, a biće razvijeni kako benzinski, tako i dizel motori. Minhenska kompanija će nam predstaviti i novi stepen svog štedljivog programa Efficient Dynamics: Snažniji 3-cilindarski motor u ponudi će zameniti slabiji 4-cilindarski motor, a slabiji 4-cilindarski u ponudi će zameniti osnovni 6-cilindarski agregat. Primer: BMW X1 16d dobiće 3-cilindarski turbodizel motor zapremine 1,5 litara, koji razvija maksimalnu snagu od 85 kW, umesto dvolitarsko motora sa 4 cilindra, pri čemu će ušteda goriva iznositi 15 %.
3-cilindarski motor će biti opremljen sa jednostavnijim i jeftinijim turbopunjačem, umesto skupog dvostepenog Twin-Scroll sistema u 4-cilindarskog motora. U početku će biti dostupan samo sa šestostepenim manuelnim menjačem, a kasnije će kod 4-cilindarskog motora u opciji biti izbor između manuelnig i osmostepenog automatizovanog menjača. Verzije X25i, X25d i X30i standardno će biti opremljene sa automatizovanim menjačem.
Render: Autobild.de