AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Agencija za bezbednost saobraćaja - Vežimo pojas!

Agencija za bezbednost saobraćaja - Vežimo pojas!

U razvijenim zemljama koje su uspostavile efikasan i održiv sistem upravljanja bezbednošću saobraćaja (Švedska, Velika Britanija, Holandija, Nemačka, Australija, SAD i dr.) beleži se vrlo visok procenat korišćenja sigurnosnih pojaseva u vozilima (preko 90%). A, kod nas?

Slično je visok procenat i kada je u pitanju korišćenje sigurnosnih pojaseva na zadnjim sedištima u navedenim zemljama. Upravo zbog značaja vezivanja sigurnosnih pojaseva za bezbednost vozača i putnika, vidimo da je Uprava saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije ovih dana najavila pojačane aktivnosti usmerene, između ostalog, i na povećanje stepena korišćenja sigurnosnih pojaseva u vozilima u saobraćaju.

Podsećamo da je Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije u toku 2012. godine sprovela pilot istraživanje u vezi sa praćenjem prelaznih indikatora bezbednosti saobraćaja koji se odnose na korišćenje sigurnosnih pojaseva vozača i putnika u vozilima. Istraživanje je sprovedeno na putevima u naselju u ukupno 27 najvećih gradova u Srbiji na uzorku od preko 20.000 vozila. Ovo istraživanje sprovedeno je prema korigovanoj metodologiji koju primenjuju najrazvijenije zemlje sveta u oblasti bezbednosti saobraćaja.


Sumirajući podatke dobijene ovim istraživanjem, dobijeni su podaci prema kojima je zastupljenost korišćenja sigurnosnogih pojaseva od strane vozača motornih vozila 61%, a putnika na prednjem sedištu (suvozača) 50%. Kod putnika na zadnjem sedištu beleži se izuzetno mala zastupljenost korišćenja sigurnosnih pojaseva (svega 3%).

Kada se sumiraju ukupni rezultati o korišćenju pojaseva na prednjim sedištima dobija se zastupljenost korišćenja pojaseva od 58%. Početkom 2013. godine, Agencija je u saradnji sa sajtom polovniautomobili.com, sprovela anketno istraživanje u vezi sa korišćenjem sigurnosnih pojaseva u vozilu. Istraživanjem je obuhvaćen ukupni uzorak od 2.196 posetilaca navedenog sajta. Rezultati ankete prikazuju da 48,2% anketiranih koristi sigurnosni pojas „samo kada sedi na prednjim sedištima“, 14,9% anketiranih koristi sigurnosni pojas „samo kada ima policije na putu“, 6,6% nikada ne koristi pojas, 20,9% „uvek, i na prednjem i na zadnjem sedištu“, 6,3% „samo na otvorenom putu“ itd.

Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije vezivanje sigurnosnih pojaseva može značajno doprineti smanjenju smrtnog stradanja prilikom saobraćajne nezgode (na prednjim sedištima od 40% do 50%, a na zadnjim oko 25%). Ukoliko bi svi vozači i putnici u Srbiji koristili sigurnosni pojas za vreme učestvovanja u saobraćaju, procenjuje se da bismo u toku jedne godine spasili najmanje 100 ljudskih života. Budimo svesni svoje odgovornosti za bezbednost saobraćaja.
Vežimo pojas!

Agencija za bezbednost saobraćaja

Volvo Trucks dobio prestižnu nagradu “red dot” za dizajn proizvoda

Volvo Trucks dobio prestižnu nagradu “red dot” za dizajn proizvoda

Novi Volvo FH kompanije Volvo Trucks nadmašio je više hiljada međunarodnih proizvoda i oduševio stručnjake za dizajn, članove žirija koji mu je dodelio nagradu “red dot” za dizajn proizvoda – međunarodno priznatu oznaku kvaliteta koja se dodeljuje za izuzetan uspeh u dizajnu i jednu od najvrednijih potvrda dizajnerskog kvaliteta.

Opel Nacionalna klasa

Opel Nacionalna klasa

U susret 51. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, kompanija Opel je organizovala posebne test vožnje svojih automobila za sve ljubitelje i vozače Opela, kao i za predstavnike medija, pod nazivom ''Nacionalna klasa''...

Video: Kimi Raikkonen u reklami za Renault Megane

Video: Kimi Raikkonen u reklami za Renault Megane

Formula 1 pilot, koji je pobednik prve trke u sezoni 2013, takmiči se u bolidu Lotus, koji pogoni agregat marke Renault. Zato ne čudi što je finski vozač angažovan u propagandne svrhe francuske kompanije. Raikkonen reklamira Renault Megane...

Mercedes-Benz na 51.Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Mercedes-Benz na 51.Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora d.o.o. na ovogodišnjem salonu automobila tradicionalno nastupa u HALI 3, Beogradskog sajma na površini od 3000 m2, pod sloganom „Zvezda oko koje se okreće svet“ gde će predstaviti svoj celokupani program: putnički, komercijalni i postprodajni deo...

Ko će osvojiti titulu World Car of the Year?

Ko će osvojiti titulu World Car of the Year?

Izbor za Svetski automobil godine ulazi u finale. Na autosalonu u New Yorku će biti održan finalni izbor, gde će biti proglašeni pobednici u kategorijama Car of the Year, Performance Car of the Year, Green Car of the Year i Card Design of the Year...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje