Toyota GAZOO Racing predstavila GR Corollu
Pored uspeha, kao što je trijumf TE25 Corolle, koja je donela prvu pobedu kompaniji Toyota Motor Corporation (Toyota) u WRC-u*2 1973. godine, usledila je i pobeda Corolle Levin na “Reliju 1.000 jezera”*3 1975...
Time je Corolla postavila temelj za TGR-ov koncept stvaranja “najboljih automobila proverenih na automobilskim trkama” i postala model koji mnogi obožavaju zbog njegovih voznih karakteristika. GR Corolla je sada ponovo tu zbog neizmerne energije predsednika Toyote Akia Toyode, zvanog Morizo, koji je želeo da „vrati Corollu koja osvaja naše kupce“.
Kako bi se to ostvarilo, razvojem GR Corolle ponovo je rasplamsana želja za stvaranje sve boljih automobila koji prolaze iskušenja na automobilskim trkama, s ciljem usavršavanja kako bi pobeđivali ne samo na trkama, već da bi bili pristupačni i kupcima. Konkretnije, GR Corolla je podvrgnuta sveobuhvatnim izmenama posle testova u ekstremnom trkačkom okruženju, pre svega nastupom u seriji “Super Taikyu”, gde je učestvovala s idejom „vozi dok se ne pokvari, onda je popravi i pobedi“.
Korišćena je Corolla*4 opremljena motorom s pogonom na vodonik, a za upravljačem je bio najvažniji Toyotin vozač – Morizo lično. Štaviše, preduzeto je sve kako bi se automobil mogao voziti sa samopouzdanjem i uživanjem u raznim situacijama, dok su prototipovi prošli kroz testove ne samo na trkačkim stazama, već i na veoma zahtevnim zemljanim putevima i putevima prekrivenim snegom. Vozilima su upravljali majstori “volana” koji su pomogli u brušenju ovog vrhunskog sportiste, uključujući Moriza, zatim automobilistu Hiroaki Ishiura, pobednika relija “All Japan Championship” Norihiko Katsuta, uz probne vozače Toyote, a automobili su testirani do krajnjih granica što je neophodno za sveobuhvatna unapređenja.
GR Corolla može da se pohvali snažnijom verzijom 1,6-litarskog, linijskog trocilindričnog turbo motora s interkulerom koji se već nalazi u GR Yarisu, s maksimalnom snagom od 224 kW (304 KS). Optimizacija sistema GR-FOUR 4WD koji je takođe predstavljen na GR Yarisu, bio je jedan od brojnih zadataka koji je doprineo stvaranju veoma bezbednog automobila sa sigurnim upravljanjem, čak i kada se suoči s najvećim izazovima.
Iako je osnovni ram karoserije preuzet sa Toyote Corolle Sport, kako bi bila zadržana stabilnost pri velikim brzinama, pre svega zahvaljujući dugom međuosovinskom rastojanju, GR Corolla je dodatno dobila 60 mm veći raspon između prednjih točkova, kao i za 85 mm širi trag nazad, čime su obezbeđene vrhunske performanse u krivinama. Rezultat: bezbrižna sportska vožnja za svaki ukus. I da bi sve bilo prema očekivanjima, GR Corolla je zadržala karoseriju s petoro vrata i kapacitet mesta za pet putnika, što omogućava izuzetnu upotrebljivost u svakodnevnom životu i zadovoljstvo u vožnji.
Od svog rođenja 1966. godine, Corolla je tokom svih generacija evoluirala u razne verzije limuzina, karavana, hečbeka i SUV-a, prilagođavajući se vremenom promenama životnih potreba Toyotinih kupaca. Sa GR Corollom, koja se sada pridružila gami kao sportski automobil prepun odličnih voznih karakteristika i funkcionalnosti koje cene mnogi kupci, Corolla serija će i dalje nastaviti da se razvija.
PR