Hankook iON: nova globalna porodica pneumatika za električna vozila promoviše održivu mobilnost
U maju 2022., proizvođač premijum pneumatika Hankook će lansirati iON (izgovara se kao /ai'on/), svoju prvu porodicu pneumatika posebno dizajniranih za električna vozila. Time kompanija želi da iz perspektive izbora pneumatika, da ključan doprinos unapređenju mobilnosti vozila s nultom emisijom...
Karakteristike razvoja novih iON pneumatika uključuju dodatno smanjen otpor kotrljanja, značajno nižu buku pri kotrljanju i visoku elastičnost. U poređenju sa konvencionalnim pneumaticima, za vozače električnih automobila, to znači veći domet po punjenju baterije i sveukupno ugodnije iskustvo vožnje. Osim toga, novi Hankook iON proizvodi su posebno dizajnirani za trenutne visoke obrtne momente koje proizvode moćna električna vozila.
ION proizvodi će u početku, prilikom lansiranja na tržište, biti dostupni u tri dizajna, u veličinama između 18 i 22 inča: u Evropi od maja 2022. kao letnji pneumatici Hankook Ventus iON S, a od septembra 2022. za zimsku sezonu kao Hankook Winter i*cept iON. Hankook Ventus iON A pneumatici će biti dostupni kao celogodišnja verzija za tržište Severne Amerike. Budući, specifični dizajni proizvoda su u pripremi.
Sanghoon Lee, predsednik kompanije Hankook Tire Europe: „Predstavljanjem ove nove iON porodice pneumatika, naša kompanija sve više priznaje brz rast potražnje za električnim vozilima i s tim povezanu potrebu za odgovarajućim pneumaticima, kao i potrebu za zamenama. Uz poboljšani domet po punjenju baterije, ova nova generacija pneumatika pomoći će dodatnoj optimizaciji efikasnosti električnih vozila u svakodnevnoj upotrebi.”
Prema predviđanjima informativne službe IHS Markit, globalni udeo električnih automobila u ukupnoj prodaji vozila će se povećati za 36,6 posto godišnje, sa sadašnjih 6,4 posto tržišnog udela na 29,5 posto do 2028. godine. Budući da Hankook iON pneumatici, u poređenju sa standardnim pneumaticima, omogućavaju vožnju sa više pređenih kilometara po punjenju baterije, oni mogu i značajno da doprinesu smanjenju emisije CO 2 iz drumskog saobraćaja.
Transfer tehnologije između električnog trkačkog automobila i podloge
Kao jedan od vodećih svetskih proizvođača originalne opreme električnih vozila premijum brendova automobila, inženjeri razvojnog tima kompanije Hankook su već dokazali svoju stručnost u ovom zahtevnom segmentu. Pneumatike iz prve ugradnje kompanije Hankook, koji su optimizovani za elektromobilnost, već koriste Audi, BMW, Porsche, VW i drugi vodeći brendovi. Od sezone 2022/2023, proizvođač premijum pneumatika će takođe pokazati tehničku stručnost, koju je stekao u oblasti održivosti i mobilnosti visokih performansi, kao dobavljač u svetu električnih trkačkih automobila imenovan od strane Fédération Internationale de l’Automobile (FIA).
Novi iON pneumatici ispunjavaju svakodnevne zahteve za EV pneumatike (EV = električna vozila) zahvaljujući obimnom setu tehničkih mera. Konkretno, Hankook je rešio problem velike mase električnih vozila – uzrokovane značajnom težinom pogonskih baterija – tako što je povećao kapacitet nosivosti pneumatika. Između ostalog, ultraotporna aramidna vlakna efikasno se suprotstavljaju deformacijama, koje su uzrokovane posebno visokim obrtnim momentom u električnim vozilima. Mešavina gazećeg sloja, koja sadrži visok udeo prirodne smole, takođe obezbeđuje izuzetnu izdržljivost i smanjeno habanje. Još jedna posebna karakteristika nove mešavine je visok udeo prirodnih ulja. Ovo ne samo da čini iON proizvode održivijim, već ima i pozitivan učinak na kilometražu pneumatika.
Optimizovani nivoi buke
Drugi razvojni cilj je bio da se naprave pneumatici koji bi bili što tiši. Tehnologija kompanije Hankook sound absorber™ u kombinaciji sa specifičnim šablonom šare pneumatika integrisanim u iON proizvode kompanije značajno smanjuje nivo unutrašnje buke vozila.
Klaus Krause, načelnik tehničkog centra kompanije Hankook Tire Europe u Hanoveru, u Nemačkoj, kaže: “Posebno smo ponosni što je novi letnji pneumatik Hankook iON, na primer, postigao A/A/A ocenu na etiketi EU za pneumatike. To odgovara najvišim performansama u smislu otpora kotrljanja, prijanjanja na mokroj površini i nivoa buke pneumatika.”
PR