AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Renaulution: Renault Grupa predstavila novi strateški plan

Renaulution: Renault Grupa predstavila novi strateški plan

Nakon odobrenja Upravnog odbora, Luca de Meo, izvršni direktor Renault Grupe, danas predstavlja projekat "Renaulution" - novi strateški plan koji za cilj ima da fokus strategije Renault Grupe sa obima prodaje prenese na vrednost...

Ovaj strateški plan je strukturiran u 3 faze koje će se puštati paralelno:


• “Resurrection” (Ponovno stvaranje) - traje do 2023. godine i fokusira se na oporavak marže i profita.
• “Renovation” (Renovacija) - traje do 2025. godine i predstavlja obnavljanje i unapređenje linije, doprinoseći time profitabilnosti brenda.
• “Revolution” (Revolucija) - traje od 2025. godine, pa na dalje i preusmerava poslovni model na polje tehnologije, energije i mobilnosti, stavljajući Renault Grupu na vodeću poziciju u lancu vrednosti nove mobilnosti.

Plan Renolucija vratiće konkurentnost Renault Grupe tako što će:
• plan 2022 podići na viši stepenik, povećati efikasnost kroz inženjering i proizvodnju kako bi se smanjili fiksni troškovi i poboljšali varijabilni troškovi na globalnom nivou.
• koristiti trenutna industrijska sredstva Grupe, kao i lidersku poziciju na polju električne tehnologije u Evropi.
• pridružiti se Alijansi radi povećanja spektra proizvoda, poslovanja i tehnološke pokrivenosti.
• ubrzati razvoj mobilnosti, kao i usluge posvećene očuvanju energije i deljenju podataka.
• povećavati profitabilnost kroz 4 diferencirane poslovne jedinice zasnovane na osnaženim brendovima, orijentisanim ka klijenteli i tržištu.


Za sprovodjenje ovog plana zadužena je nova organizacija: različite organizacijske jedinice, sa odeljenjem za inženjering na čelu, odgovorne su za praćenje konkurentnosti, troškova i smanjenje vremena potrebnog za dolazak proizvoda na tržište. Punokrvne marke sa jasnom vizijom će upravljati svojom profitabilnošću.


U skladu sa ovom organizacijom koju vode prave vrednosti, kompanije više neće meriti svoje performanse tržišnim udelima i kroz prodaju, već profitabilnošću, stvaranju dobiti i efikasnosti ulaganja.

Renaulution: Renault Grupa predstavila novi strateški plan

Grupa postavlja nove finansijske ciljeve:


• Do 2023. godine, Grupa ima za cilj da dostigne više od 3% operativne grupne marže, oko 3 milijarde evra kumulativnog slobodnog toka gotovine iz operativnih aktivnosti u automobilskoj industriji (2021-23.), kao i da smanji investicije (troškovi istraživanja i razvoja i kapitalni troškovi) na oko 8% prihoda.
• Do 2025. godine, Grupa ima za cilj da postigne grupnu maržu iz operativnih aktivnosti od najmanje 5%, oko 6 milijardi evra kumulativnog slobodnog gotovinskog toka iz operativnih aktivnosti u automobilskoj industriji ² (2021-25.), kao i da unaprede ROCE (Povrat na uloženi kapital) za najmanje 15 postotnih bodova u odnosu na 2019. godinu.


Plan "Renaulution" će osigurati održivu profitabilnost Grupe, u isto vreme negujući cilj neutralnosti uticaja karbonskog otiska u Evropi do 2050. godine.


Luca de Meo, izvršni direktor Renault Grupe, navodi: “Plan ’Renaulution’ ima za cilj da se fokus cele kompanije sa obima prodaje prenese na vrednosti. Ovo je više od preokreta - duboka transformacija našeg poslovnog modela. Postavili smo stabilne, zdrave temelje za naše zadatke. Operativne aktivnosti smo organizovali počev od inženjeringa, prilagođavajući veličinu naše kompanije prema potrebama, preraspodeljujući resurse na proizvode i tehnologije sa velikim potencijalom. Ova povećana efikasnost podstaćiće našu buduću liniju koja je okrenuta tehnologiji, električnosti i konkurentnosti. To će zauzvrat hraniti snagu naših brendova od koji svaki ima svoje jasne diferencirane teritorije, odgovorne za profitabilnost i zadovoljstvo kupaca. Od automobilske kompanije koja radi na tehnologiji, do 2030. godine postaćemo tehnološka kompanija koja radi na automobilima, uz to ostvarujući najmanje 20% svojih prihoda od trgovine uslugama, podacima i energijom.


Do cilja ćemo stići stabilno, obazrivim koracima, oslanjajući se na sredstva ove velike kompanije, kao i na veštine i posvećenost njenih ljudi. 'Renaulution' je interni strateški plan koji ćemo primeniti i realizovati na isti način na koji smo ga i osmislili: zajedno."


Plan „Renaulution“ uključuje sledeće glavne komponente:


1. Ubrzana optimizacija efikasnosti poslovnih jedinica, koje će biti odgovorne za konkurentnost, troškove, vreme razvoja i realizaciju ideja.
• Efikasnost inženjerskih i proizvodnih postupaka, optimizacija brzine i dostignuća kroz saradnju sa Alijansom:
o Racionalizacija platformi sa 6 na 3 (sa 80% obima Grupe na bazi tri platforme Alijanse) i pogonskih sklopova (sa 8 na 4 porodica)
o Svi modeli koji će biti lansirani na postojećim platformama naći će se na tržištu za manje od 3 godine.
o Ograničavanje proizvodnog sleda sa 4 miliona jedinica u 2019. godini na 3.1 milion jedinica u 2025. godini (Harbour standard)
o Ponovno iznalaženje efikasnosti kod dobavljača
• Međunarodna prisutnost grupe Steer prema poslovanju sa visoko profitabilnim maržama: posebno u Latinskoj Americi, Indiji i Koreji istovremeno povećavajući našu konkurentnost u Španiji, Maroku, Rumuniji, Turskoj i stvarajući više sinergija sa Rusijom.
• Stroga kontrola troškova:
o Smanjenje fiksnih troškova: cilj plana 2022 biće realizovan ranije nego što je planirano a do 2023. godine plan je dostići 2,5 milijarde evra i postaviti novi cilj od 3 milijarde evra do 2025. godine (uključujući i varijabilizaciju fiksnih troškova)
o Varijabilni troškovi: uvećanje od €600 po vozilu do 2023. godine
o Smanjenje investicija (troškovi istraživanja i razvoja i kapitalni troškovi) sa oko 10% prihoda na ispod 8% do 2025. godine
Svi ovi potezi osnažiće Grupu i sniziti prelomnu tačku rentabilnosti za 30% do 2023. godine.

2. Četiri poslovne jedinice sa snažnim identitetom i pozicijama. Ovaj novi model stvoriće rebalansiran i profitabilniji portfolio proizvoda sa 24 nova proizvoda do 2025. godine - od kojih je polovina u C/D segmentu - a najmanje 10 od njih su kompletno električna vozila.
Ova nova organizacija vođena vrednostima i ofanzivnim pristupom u promaciji proizvoda dovešće do boljih cena i kombinacije proizvoda.

Renault, La nouvelle Vague
Ovaj brend će biti oličenje savremenosti i inovacije unutar ali i izvan automobilske industrije, na polju usluga energije, tehnologije i mobilnosti.
Kao deo svoje strategije, brend će unaprediti kombinaciju segmenta sa ofanzivnog C segmenta i ojačati svoje pozicije u Evropi, u isto vreme fokusirajući se na profitabilne klase i puteve na ključnim tržištima kao što su Latinska Amerika i Rusija.


Brend će se oslanjati na naša osnažena sredstva:


• Lider na polju elektrifikacije do 2025. godine sa:
o Projektom “Electro pole”, potencijalno na severu Francuske, predstavlja najveći pogon Grupe za proizvodnju električnih vozila u celom svetu
o Zajednički poduhvat za vozila na vodonične gorivne ćelije
o "Najzelenija" ponuda vozila u Evropi
o Polovina lansiranih vozila u Evropi su kompletno EV koja će ostvariti veći profit od vozila sa unutrašnjim sagorevanjem (u EUR)
o Konkurentno vozilo na tržištu hibrida sa hibridnim miksom od 35%
• Visokotehnološki spoj ekosistema: izranjajući igrač u ključnim tehnologijama, počev od ključnih podataka do sajber bezbednost, uz „Software République“
• Lider u cirkularnoj ekonomiji sa uslugama posvećenim EV-u i očuvanju energije kroz Re-Factory u Flinsu (Francuska)


Dacia-Lada, jednostavno sve.


Dacia će ostati Dacia sa „cool“ daškom, a Lada i dalje žestoka i robusna nastaviće da nudi pristupačne proizvode zasnovane na dokazanim tehnologijama usmerenim na pametne kupce, istovremeno probijajući stakleni krov C-segmenta.
• Visoko efikasni poslovni modeli
o Optimizovani troškovi dizajna
o Unapređena efikasnost: prelazak sa 4 platforme na 1, sa 18 tipova karoserije na 11, povećavajući prosečnu proizvodnju sa 0,3m jedinica/platofmi do 1,1m jedinica/platformi
• Osvežena konkurentna ponuda i napad na C-segment
o 7 modela će biti lansirano do 2025. godine, od kojih će 2 biti u C segmentu
o Ponovno vraćanje kultnih modela
o Efikasnost CO2: korišćenje tehnoloških sredstava grupe (TNG varijanta za oba brenda, E-Tech varijanta za brend Dacia)


Alpine


Brend Alpine ujediniće Alpine cars, Renault Sport Cars i Renault Sport Racing u potpuno oformljeni, novi, pametan brend posvećen razvoju ekskluzivnih i inovativnih sportskih automobila.
• 100 % električan plan proizvoda podržava širenje marke
o Oslanjanje na proizvodnju u velikim serijama i kapacitete Grupe Renault i Alijanse sa platformama CMF-B i CMF-EV, proizvodne pogone širom sveta, snažno odeljenje nabavke, globalnu distribucijsku mrežu i finansijske usluge RCI Bank and Services će osigurati optimizaciju troškova.
o F1 čini osnovu projekta, potpuna predanost učestvovanju u takmičenjima.
o Razvoj električnog sportskog automobila nove generacije u saradnji sa Lotusom.
• Ostvarenje profita od 2025., uključujući ulaganja u automobiliske sportove.


Mobilize, Više od automobila


Ova nova poslovna jedinica ima za cilj razvoj novih izvora profita od usluga koje se odnose na deljenje podataka, mobilnost i energiju u korist korisnika vozila a time stvaranje više od 20% grupnih prihoda do 2030. godine.
Mobilize će omogućiti Renault Grupi da uskoči u novi svet mobilnosti, pružanja rešenja i usluga drugim brendovima i spoljnim partnerima.


• Tri misije:


o Veća upotreba automobila (automobili se trenutno ne koriste 90% vremena)
o Bolje upravljanje rezidualnom vrednošću
o Ambicija da se postigne nulti uticaj karbonskog otiska
• Jedinstvena, pristupačna i korisna ponuda:
o 4 namenski dizajnirana vozila, dva za carsharing (deljenje vožnje), jedno za ride-hailing (naručivanje vozila putem aplikacija), a jedno za last-mile delivery (dostava krajnjem korisniku).
o Inovativna rešenja za finansiranje (pretplata, lizing, plaćanje po prispeću)
o Posvećene platforme za deljenje podataka, usluge i softvere
o Nove usluge održavanja i obnove (Re-Factory)


PR

Potpuno nova Toyota Aygo X

Potpuno nova Toyota Aygo X

Potpuno nova Toyota Aygo X jedinstven je krosover u A-segmentu, dizajniran i proizveden u Evropi kako bi zadovoljio potrebe urbanog i prigradskog života u Evropi...

Peugeot 308 Nemački auto godine 2022

Peugeot 308 Nemački auto godine 2022

Žiri “Nemačkog automobila Godine” (GCOTY) je 26. oktobra 2021. proglasio novi
PEUGEOT 308 za pobednika u Compact klasi, među 11 kandidata 9 različitih
proizvođača automobila...

Škoda - pet asistencija za parkiranje bez stresa

Škoda - pet asistencija za parkiranje bez stresa

Istraživanje Arecent-a u Australiji pokazalo je da je 79% vozača reklo da pate od neke vrste stresa ili nelagode za volanom. Šta je uzrok? Longitudinalno parkiranje bilo je na prvom mestu, a gotovo 60% ispitanika ga je navelo kao najstresniji faktor...

Dacia: Vozite pametno na TNG!

Dacia: Vozite pametno na TNG!

Šta bi bilo kada bi TNG bio na glasu kao najbolje pogonsko gorivo za automobile? Treba spomenuti da je reč o gorivu čiji kvalitet nije nadaleko poznat: ekološki je prihvatljiv, pristupačan je i siguran...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje