AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

International Engine of the Year 2010 - Pobednik je Volkswagen

International Engine of the Year 2010 - Pobednik je Volkswagen

Motor godine 2010 postao je niskolitražni agregat VW 1.4 TSI Twincharger. Jedini neevropski motor, koji je uspeo da se plasira među prvih deset finalista u apsolutnoj kategoriji jeste mali trocilindrični 1.0 VVT-i od Toyote...

U prestižnom izboru International Engine of the Year ove godine je učestvovao žiri sačinjen od 72 člana iz 35 zemalja. Ovogodišnje izdanje ankete bilo je dvanaesto (prvi put je održana 1999. godine). Motori su podeljeni u osam zapreminskih kategorija i četiri posebne kategorije: najštedljiviji motor (Green Engine of the Year), najbolji snažan motor (Best Performance Engine), najbolji novi motor (Best New Engine) i glavna kategorija najbolji motor (International Engine of the Year), koji se bira od pobednika pojedinačnih zapreminskih kategorija. Porota je odlučivala na osnovu iskustva u vožnji i na osnovu znanja o tehnici agregata. U svakoj kategoriji, žiri je imao 25 bodova, koje je morao podeliti na pet motora. Najveći broj bodova koje je član žirija mogao dodeliti jednom motoru iznosio je 15, a najmanje 1.

International Engine of the Year 2010 – Motor godine 2010

Volkswagen je pobedio u izboru International Engine of the Year po drugi put zaredom. Motor VW 1,4 TSI EA111, opremljen i kompresorom i turbopunjačem, dostigao je uspeh kao i petolitarski BMW iz 2005. i 2006. godine ili trolitarski turbo šestocilindrični motor istog proizvođača iz 2007. i 2008. godine. Zanimljivo je da i ovoga puta skoro polovinu finalnista čini motori minhenskog proizvođača.

International Engine of the Year 2010 - Apsolutna kategorija:

1.    VW 1,4 TSI Twincharger    384 boda
2.    BMW 3,0 Turbo    365
3.    Mercedes-Benz AMG 6,2 l V8    258
4.    BMW 2,0 Twin Turbo Diesel    218
5.    BMW 4,0 V8    169
6.    Audi 2,5 Turbo    155
7.    BMW PSA 1,6 Turbo    153
8.    Toyota 1,0 VVT-i    98

Najbolji novi motor godine (Best New Engine):

Pobednik u kategoriji Best New Engine ove godine postao je Fiat i njegov turbo motor sa sistemom MultiAir. Patentiran sistem razvoda ventila prvi put se pojavio u niskolitražnom 1.4 motoru, ali u najbližim godinama biće proširen i na ostale agregate u ponudi.

Najbolji novi motor 2010 - Best New Engine of the Year 2010:

1.    Fiat 1,4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta)    228
2.    Ferrari 4,5 V8 (458 Italia)    200
3.    Volkswagen 1,2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Škoda Octavia, Yeti)    134
4.    Mercedes-Benz 3,5 l Hybrid (S400)    76
5.    VW 3,0 TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne)    71
6.    BMW 4,4 V8 (X5 M, X6 M)    68


Zeleni motor godine

Toyota je unapredila svoj Hybrid Synergy Drive i spojila elektromotor sa većim benzinskim četvorocilindričnim motorom, a žiri ga je proglasio za Zeleni motor 2010. godine. Iza japanskog motora su plasirani niskolitražni motori koje karakteriše niska potrošnja goriva i velika snaga.

Green Engine of the Year 2010

1.    Toyota 1,8 HSD    216
2.    Fiat 1,4 MultiAir Turbo    106
3.    VW 1,4 TSI Twincharger    104
4.    BMW 2,0 Diesel Twin Turbo    79
5.    Honda 1,3 IMA Hybrid    67
6.    Mercedes-Benz 2,1 Turbodiesel    58

Najbolji snažni motor godine

Kralj kategorije gde zapremina igra veoma malu ulogu ove godine postao je Mercedes-Benz. Njegov atmosferski agregat zapremine 6,2 litra u sebi integriše godine iskustva na automobilskim takmičenjima. Atmosferski motori i dalje žive!

Best Performance Engine of the Year 2010:

1.    Mercedes-Benz AMG 6,2 l V8    220
2.    Porsche 3,8 l (911 GT3, GT3 RS)    125
3.    BMW 3,0 Turbo    67
4.    Ferrari 6,0 V12    67
5.    Nissan 3,8 Twin Turbo    64
6.    BMW 4,4 V8 DI Turbo    60

Najbolji motor zapremine do 1000 cm3

Trocilindrični motor iz modela Toyota Aygo, Yaris, Citroen C1, Peugeot 107 ili Toyote iQ dominira u kategoriji najmanjih motora. Masa od samo 67 kilograma, maksimalna snaga od 50 kW i niska potrošnja goriva, odličan su pokazatelj moderne tehnike za sadašnje klijente.

International Engine of the Year 2010 - Motori do 1L zapremine:

1.    Toyota 1,0 VVT-i (Aygo, Yaris, C1, 107)    301
2.    Smart 0,8 cdi    247
3.    Mitsubishi 1,0 Turbo (Smart ForTwo)    237
4.    Opel 1,0 Twinport (Agila, Splash)    131
5.    Mitsubishi 1,0 (Smart ForTwo)    76
6.    Kia 1,0 16V (Picanto)    75

Najbolji motor zapremine od 1000 cm3 do 1400 cm3

Turbo motori Volkswagena i Fiata zauzimaju prve pozicije u ovoj kategoriji već nekoliko godina. Dominacija prvog imenovanog sa nastavkom Twincharger (poseduje i kompresor i turbopunjač) potvrđena je i ove godine, osvajanjem pobede u apsolutnoj kategoriji.

International Engine of the Year 2010 - Motori od 1,0 l do 1,4 l:

1.    VW 1,4 TSI Twincharger    307
2.    Fiat 1,4 MultiAir Turbo    254
3.    VW 1,4 TSI    241
4.    VW 1,2 TSI    146
5.    Honda 1,3 IMA Hybrid    87
6.    Fiat 1,4 Turbo    70

Najbolji motor zapremine od 1400 cm3 do 1800 cm3

4-cilindrični 1.6 Turbo, razvijen zajedničkim snagama kompanija BMW i PSA, pokazuje svoj kvalitet u malim Mini vozilima i u većim Peugeot modelima.

International Engine of the Year 2010 - Motori od 1,4 l do 1,8 l:

1.    BMW PSA 1,6 Turbo    268
2.    Toyota 1,8 HSD    185
3.    Audi 1,8 TSI    133
4.    Mercedes-Benz 1,8 Turbo    98
5.    Alfa Romeo 1,75 DI Turbo    84
6.    VW 1,6 TDI    61

Najbolji motor zapremine od 1800 cm3 do 2000 cm3

pobedu u kategoriji motora do dva litra osvaja Twinturbo turbodizel motor, koji pokreće celu seriju BMW modela. Zanimljivo je da je u finale ušao i Subaru 2.0 bokser dizel agregat.

International Engine of the Year 2010 - Motori od 1,8 l do 2,0 l:

1.    BMW 2,0 Twin Turbo Diesel    293
2.    Audi 2,0 TSI (195 kW)    215
3.    Audi 2,0 TSI (155 kW)    156
4.    Honda 2,0 i-VTEC    150
5.    Mitsubishi 2,0 Turbo    73
6.    Subaru 2,0 Diesel    71

Najbolji motor zapremine do 2000 cm3 do 2500 cm3

Turbo motor iz vrhunskih verzija malih kupea i roadstera marke Audi, suvereno je osvojio kategoriju motora do 2,5 litara zapremine. Pomenuti agregat na tronu je zamenio Mercedes-Benz agregat, koji je pobednik kategorije iz prošle godine.

International Engine of the Year 2010 - Motori od 2,0 l do 2,5 l:

1.    Audi 2,5 Turbo    269
2.    Mercedes-Benz 2,1 CDI    185
3.    Subaru 2,5 Turbo    123
4.    Ford 2,5 Hybrid    110
5.    BMW 2,5 DI R6    101
6.    Honda 2,2 i-DTEC    82

International Engine of the Year 2010 - Motori od 2,5 l do 3,0 l:

1.    BMW 3,0 Turbo    332
2.    BMW 3,0 Turbodiesel    278
3.    Audi 3,0 TFSI    125
4.    Jaguar-Ford-PSA 3,0 Turbodiesel    117
5.    Porsche 2,9 DI    109
6.    Audi/VW 3,0 TDI    82

International Engine of the Year 2010 - Motori od 3,0 l do 4,0 l:

1.    BMW 4,0 V8    267
2.    Porsche 3,8 l (911 GT3, GT3 RS)    179
3.    Nissan 3,8 Twin Turbo    156
4.    Porsche 3,6 Turbo    150
5.    Porsche 3,8 DI    119
6.    Porsche 3,4 DI    89

International Engine of the Year 2010 - Motori iznad 4,0 l:

1.    Mercedes-Benz AMG 6,2 l V8    236
2.    Ferrari 4,5 V8    146
3.    Jaguar 5,0 V8 Supercharged    126
4.    BMW 5,0 V10    84
5.    BMW 4,4 V8 DI Turbo    80
6.    Porsche 4,8 V8 Turbo    79

 

Automagazin.rs

U tunelu nismo sami - poštujte saobraćajne propise

U tunelu nismo sami - poštujte saobraćajne propise

Povodom učestalih incidenata i neodgovornog ponašanja učesnika u saobraćaju, na autoputevima - u zonama tunela, kao i tokom vožnje kroz tunele JP „Putevi Srbije“, u cilju povećanja bezbednosti u saobraćaju posebno skreće pažnju na sledeće...

Lukoil - letnja putovanje uz uštedu

Lukoil - letnja putovanje uz uštedu

Uvek u pokretu sa svojim kupcima, osluškujući njihove potrebe, LUKOIL SRBIJA želi da bude pouzdan partner, ponudi kvalitetne proizvode i obezbedi povoljnije uslove u svom programu lojalnosti…

123456. . .1628
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje