Toyotini moduli gorivnih ćelija za vozove bez štetnih emisija
Projekt FCH2RAIL, koji je pokrenut u januaru 2021. godine, pionirski je poduhvat u oblasti dualnih vozova bez štetnih emisija, koji kombinuju korišćenje standardne pruge i putovanje železnicom bez emisija i bez nadzemnih vodova...
Konzorcijum FCH2Rail razvija hibridni paket napajanja gorivnim ćelijama i ugrađuje se u probni voz koji ima dva režima rada.
Toyota je napravila, testirala i isporučila šest modula gorivnih ćelija za sledeću fazu projekta. Ovi moduli uključuju najnoviju Gen2 tehnologiju koja nudi više snage i veću gustinu energije u kompaktnijem pakovanju. Odlučeno je da se koristi ravan, pravilan oblik modula, koji omogućava najefikasniju integraciju u krov demonstracionog voza.
Tri modula su već u centru CNH2. Ovi moduli gorivnih ćelija se testiraju na probnom stolu, zajedno s baterijama u punom sistemu, a potom će biti isporučeni kompaniji CAF. Preostala tri modula idu direktno u CAF, gde će svih šest modula biti instalirano u demo voz.
Po isporuci Toyotinih modula gorivnih ćelija, stručni timovi mogu da razviju hibridni paket napajanja gorivnih ćelija za hibridni, bi-modalni pogonski sistem za napajanje voza. Ovaj sistem kombinuje električnu energiju koja se napaja iz nadzemnog voda s hibridnim pogonom na gorivne ćelije koji radi nezavisno, napajajući voz. Ovaj probni, električni prigradski voz s oznakom CIVIA koji proizvodi CAF, obezbeđuje kompanija Renfe, uz CAF, drugi partner u konzorcijumu FCH2RAIL. CAF će instalirati module gorivnih ćelija, kao deo hibridnog sistema za napajanje voza.
Kada se ugradnja okonča, konzorcijum će započeti prve funkcionalne testove i probne vožnje radi dobijanja odobrenja za korišćenje na španskim i portugalskim prugama. Projekat ima za cilj testiranje upravljanja energijom i procenu da li takvo rešenje može da bude pouzdano i održivo za vozove s nultom emisijom vodonika. Projekat FCH2Rail finansira zajedničko preduzeće za gorivne ćelije i vodonik (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCHJU).
PR