AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Zajedničko izazivanje konvencionalnog: 30 godina saradnje Mazde i Bose-a

Zajedničko izazivanje konvencionalnog: 30 godina saradnje Mazde i Bose-a

Mazda i Bose su počeli da surađuju pre 30 godina na Mazdi RX-7 treće generacije. 1991. godine označila je početak tehnološkog partnerstva koje do sada obuhvata tri decenije i brojne modele automobila...

Otkad su Mazda i Bose pre trideset godina prvi put počeli zajedno da rade na trećoj generaciji Mazde RX-7, ove dve kompanije su nastavile da sarađuju na inovativnim vrhunskim rešenjima ozvučenja koja doprinose vrhunskom doživljaju vožnje. Snaga zvuka i užitak u vožnji zajedno daju izvanredno i zanimljivo iskustvo koje putnicima omogućuje da osete sve akustične detalje i emocionalni uticaj koncerta uživo u vlastitom automobilu.


Mazda RX-7: Gde je sve počelo


Snažan bas i impresivan zvuk - to su zahtevi koje su sebi postavili audio inženjeri koji su radili na Mazdi RX-7 FD. U potrazi za izuzetnim audio performansama koje bi mogle da odgovaraju ovim premium standardima, tim koji je vodio Ryoji Oe naišao je na Bose-ov sistem Acoustic Wave Cannon. Sistem za reprodukciju basa koji se sastoji od cevi dugačke 3,6 metara sa snažnim niskotoncem pružio je upravo ono što je Mazda tražila, a dve kompanije su počele da rade integrišući tehnologiju zvučnika u automobil. I dok se zadatak u početku činio nepremostivim, genijalan sistem preklopa i zavoja omogućio je inženjerima Bose-a i Mazde da upakuju dugu cev u zadnji deo automobila bez kompromisa sa prostorom ili kvalitetom zvuka. “Tehnologija Acoustic Waveguide i RX-7 stvarali su muziku bez napora”, priseća se Mike Rosen, glavni inženjer u Bose Automotive Systems, koji je bio uključen u projekat; uspeh koji je započeo tekuću misiju donošenja vrhunskog zvuka u mnoge Mazdine modele.


Mazda MX-5: Krov dole, zvuk gore


Jedna od izazovnih prekretnica na ovom putu bio je Mazdin najpoznatiji model do sada, Mazda MX-5. Pružanje odličnog kvaliteta zvuka u kabrioletima kada je krov spušten bio je izazov za proizvođače automobila i dizajnere zvuka širom sveta, ali Mazda i Bose su došli do inovativnog rešenja. EQ prekidač automatski prilagođava postavke zvuka kada je krov spušten, a UltraNearfield zvučnici ugrađeni direktno u naslone za glavu sedišta omogućuju impresivno iskustvo slušanja čak i kad je krov otvoren. Dalje, Boseova tehnologija AudioPilot za kompenzaciju šuma kontinuirano prati buku u okolini i automatski prilagođava reprodukciju zvuka svim promenjenim okolnostima, poput buke na putu i vetra. Na taj način vozač može da usmeri svoju pažnju na muziku i iskustvo vožnje bez potrebe za manuelnim podešavanjima.


Mazda MX-301: Pojačaj bas


Najnovija generacija Mazdinih automobila je doživela još jedan napredak u tridesetogodišnjoj saradnji: u gotovo svim modelima počevši od Mazde3 2019., niskotonci su premešteni iz prednjih vrata u bočne stranice ispred njih. Ovaj novi položaj ne samo da oslobađa prostor za veće pretince u vratima, već doprinosi i boljem zvučnom doživljaju, jer se energija basa reflektuje od poda, pregradnog zida i bočnih stranica istovremeno. Ovaj učinak položaja u uglu stvara izuzetno snažnu i bogatu reprodukciju basa koja nije naporna i ne pokazuje sklonost zveckanju. Dalje, bas kućišta u bočnim stranicama su dopunjena dodatnim subwooferom pozadi koji "podudara" reprodukciju niskih frekvencija po celoj kabini. Nova konfiguracija - prikladno nazvana BassMatch - pokazuje svoj puni potencijal u potpuno električnoj Mazdi MX-30: Budući da nema zvuka motora, vozač i putnici mogu doživeti još više detalja i bogatije audio iskustvo nego ikad pre.


Od prvog projekta do ovog poslednjeg primera, saradnju između Mazde i Bose-a karakteriše ne samo inženjerska domišljatost, već i srodne duše dveju kompanija: strast prema pomeranju granica mogućeg i zajedničko uverenje da premium rešenja zahtevaju hrabar, nekonvencionalan pristup. To je ujedno ono što će pokretati zajedničke projekte u godinama koje dolaze - ljudi sa strašću koji teže jedinstvenim rešenjima prema zajedničkom cilju: savršenoj vezi između automobila, vozača i muzike.


PR

Koliko su poskupeli polovnjaci i kako će se dalje kretati cene?

Koliko su poskupeli polovnjaci i kako će se dalje kretati cene?

Narušen balans ponude i potražnje usled aktuelne geopolitičke situacije u svetu reflektovao se i na cene polovnih automobila u Srbiji, koje su u prošloj godini skočile za 24% u odosnu na 2021. Kako će se rast cena odraziti na kompletno tržište i šta možemo da očekujemo u ovoj godini, otkriva analiza sajta Polovni automobili...

Shoichiro Toyoda 1925-2023.

Shoichiro Toyoda 1925-2023.

S velikom tugom obaveštavamo vas da je danas u 97. godini preminuo počasni predsednik kompanije Toyota Motor Corporation, Šoićiro Tojoda. Dr Tojoda, sin osnivača kompanije Kiićira Tojode (Kiichiro Toyoda), započeo je svoju karijeru u Toyoti Motor Corporation (TMC) 1952. godine...

Novi Renault Espace - elegantan i prostran po prirodi

Novi Renault Espace - elegantan i prostran po prirodi

Nakon što je objavio da će njegov novi model nositi naziv Espace, Renault nam otkriva i dve siluete ovog budućeg SUV-a sa 5 i 7 sedišta. Igrajući se kontrastima svetla i senke, ove siluete nagoveštavaju spoljašnji dizajn i ukupnu dužinu novog Espace-a...

Pred 55. Salon automobila i 15. Motopassion - Voziti se mora

Pred 55. Salon automobila i 15. Motopassion - Voziti se mora

Intenzivne pripreme za 55. Međunarodni salon automobila, najstariji i najreprezentativniji regionalni događaj u sektoru automobilske industrije, koji će na Beogradskom sajmu biti održan od 22. do 28. marta 2023. godine, u toku su i obećavaju još jedan uspešan auto-moto hepening svetskog formata... 

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje