AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ponovni atesti za vozila na plin

Ponovni atesti za vozila na plin

Svi koji imaju automobile koji koriste plin i atest uređaja stariji od pet godina moraće pre registracije vozila ponovo da dobiju atest, što košta 6.000 dinara. Stručnjaci upozoravaju da je do sada bilo moguće registrovati vozilo koje ima plinski uređaj star i do 20 godina, što je van svih propisa i nebezbedno...

Vozači koji su pre pet i više godina ugradili plinske uređaje u automobile i dobili atest za TNG sistem moraće ponovo da dobiju atest kako bi mogli da registruju svoje vozilo. Svi oni će biti izloženi i dodatnom trošku prilikom registracije od minimum 6.000 dinara, koliko košta ponovni atest i nova kontrola plinskog uređaja. Neke odredbe zakona zakona o bezbednosti saobraćaja, usvojenog pre skoro četiri godine, počele su da se primenjuju tek ovih dana, tiho i bez najave. To je zateklo nespremne i one koji registruju vozilo, ali i one koji ih kontrolišu.

Boris Borović iz Tehničkog pregleda “Desetka plus” kaže da su pre mesec dana dobili dopis da vlasnici vozila koji imaju gasni uređaj sa atestom na 10 godina, moraju da ponovo urade atest, ako je prošlo više od pet godina, jer je rok skraćen. “Sada oni moraju ponovo da idu u neku ovlašćenu kuću koja to radi, a na reatest se čeka otprilike mesec dana”, objašnjava Borović.

Problemi počinju kada dođete na red i onda utvrde da vam boca nije u skladu sa novim propisima, da nemate potreban atest, pa morate da menjate veći deo instalacije, što može da košta i do 35.000 dinara. Mirko Kordić iz Auto-moto saveza Srbije kaže da se u ovom trenutku reatest na teritoriji Beograda zakazuje za polovinu maja, dok se u unutrašnjosti Srbije ponegde zakazuje i za juni.

U Ministarstvu saobraćaja smatraju da se primena uredbe o proveri gasnih uređaja mora odložiti do daljeg, dok de ne stvore uslovi za normalnu kontolu i dok ne isteknu atesti overeni na 10 godina, pa će preduzeti mere da se praksa na tehničkim pregledima ukine. Savetnik u Ministarstvu saobraćaja Milan Božović kaže da je rešenje u ovom trenutku  odlaganje primene tog propisa, do trenutka dok se ne usaglasi propis sa postojećim stanjem, odnosno dok se ne unapredi sistem na terenu.

Stručnjaci upozoravaju da je u dosadašnjoj praksi bilo moguće registrovati vozilo koje ima plinski uređaj star i do 20 godina, što je van svih propisa i nebezbedno. Zato je i uvedena praksa, zbog velike opasnosti ne samo zbog sudara, već i zbog samozapaljenja pri visokim temperaturama.

Izvor RTS
Foto: Internet

Dacia Logan STCC na prvom videu

Dacia Logan STCC na prvom videu

Takmičarski Dacia Logan nove generacije, specijalno razvijena za švedsku seriju turističkih automobila STCC (Swedish Touring Car Championship), iza sebe ima prve instalacione kilometre. Na snimku možemo čuti i zvuk 3.5-litarskog V6 motora, koji je zaista impresivan...

Hamann Mission: Najagresivniji BMW M5 svih vremena

Hamann Mission: Najagresivniji BMW M5 svih vremena

Svaku novu generaciju modela BMW M5, kompanija Hamann modifikuje prema istančanom ukusu svojih klijenata. Ni poslednja generacija (F10) nije prošla pored slavne nemačke radionice. Hamann Motorsport je u novu BMW "peticu" ugradio dugogodišnje znanje i iskustvo, a rezultat je više nego atraktivan...

Odigrana prijateljska utakmica u malom fudbalu MUP i FAS

Odigrana prijateljska utakmica u malom fudbalu MUP i FAS

Prošlog vikenda reprezentacija Ministarstva unutrašnjih poslova i tim radnika iz kompanije Fiat Automobili Srbija odigrali su prijateljsku utakmicu u malom fudbalu, sa ciljem promocije učešća ekipe MUP-a na predstojećem Svetskom prvenstvu u ovom sportu u Španiji...

Škoda Rapid Spaceback: Špijunske fotografije

Škoda Rapid Spaceback: Špijunske fotografije

Škoda svoju modelsku ofanzivu ne završava novom generacijom modela Octavia. Još letos, svetlost dana će ugledati facelift modela Yeti, a u isto vreme bi se mogla pojaviti i praktičnija karavan verzija na bazi modela Rapid...

Kompanija FAS za Metro Cash&Carry

Kompanija FAS za Metro Cash&Carry

Vodeći proizvođač automobila na tržištu, kompanija Fiat Automobili Srbija, je još jednom potvrdila svoje uspešno poslovanje u prodaji komercijalnih vozila. Zajedno sa zvaničnim dilerom FAS-ove prodajno-servisne mreže, Auto Kućom „Kole“ iz Zemuna, kompanija FAS isporučila je dvadeset i dva vozila Fiat Fiorino kompaniji Metro Cash&Carry.

AMG Experience 2025
Slika nedelje