AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Održan 7. godišnji skup Uduženja istoričara automobilizma

Održan 7. godišnji skup Uduženja istoričara automobilizma

Na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu održan je 7. godišnji skup Uduženja istoričara automobilizma. Na skupu je bilo oko 120 starovremenskih vozila, motocikala, automobila, kamiona i autobusa, iz Bugarske, Mađarske, Slovenije, Hrvatske, BiH i Srbije...

Održan 7. godišnji skup Uduženja istoričara automobilizma

Gosti iz inostranstva su pristigli dan ranije u popodnevnim i večernjim satima i smestili svoja vozila u garažu u blizini Saobraćajnog fakulteta. Najstariji motocikl na skupu bio je Puch N iz 1912. gosta iz Slovenije Petera Groma, vlasnika jednog od najvećih muzeja motocikala u Evropi. Zbog autentičnosti restaurirao ge je dva puta, a za pripremu druge restauracije utrošio je 8 godina.

Najstariji automobil Dodge Model 30 iz 1921. Miladina Savičića iz Banja Luke. Najinteresantniji automobil Citroen DS 23 Chapron iz 1970. Dejana Hinića iz Beograda. Automobil nije original Chapron, firme koja je nekada prepravljala francuske luksuzne automobile i za francuske predsednike, ali je u milimetar urađen kao original. Korišćeni su originalalni crteži koji su dobijeni od ćerke Chaprona. Još jedan Citroen je privlačio puno pažnje, ekskluzivni model SM iz 1973. Milovana Vračevića iz Beograda. Ko je imao dovoljno novca, mogao je da ga kupi na samom skupu.

Održan 7. godišnji skup Uduženja istoričara automobilizma

Najstariji kamion Chevrolet Pick-Up iz 1934. Vlade Raičevića iz Beograda, a najstariji autobus IMR Pionir iz 1950. Branka Dragojevića iz Valjeva. Atraktivni su bili i gosti iz Bugarske sa četiri motocikla sa prikolicom, predvođeni motociklom BMW R 12 iz 1940., učesnikom II Svetskog rata, obučeni u odgovarajuće uniforme. Pre skupa, telefonom, pitali su da li mogu da dođu sa odgovarajućim trofejnim oružjem.

Održan 7. godišnji skup Uduženja istoričara automobilizma

U amfitetru fakulteta članovi Udruženja izlagali su radove iz istorije srpske motorizacije, bogato ilustrovani starim fotografijama, od kojih je najstarija iz 1903., a gost iz Mađarske govorio je o jednom automobilu koji je svoje najbolje dane proveo u Mađarskoj.

Održan 7. godišnji skup Uduženja istoričara automobilizma

Povremena kiša sprečila je da neki od najavljenih učesnika da dođu, a čini se da je bilo nešto manje gledalaca. Dan nakon skupa deo učesnika, većinom iz inostranstva, otišao je do Muzeja vazduhoplovstva.

Tekst i foto: Ljubomir Ivanović

Dacia Logan STCC na prvom videu

Dacia Logan STCC na prvom videu

Takmičarski Dacia Logan nove generacije, specijalno razvijena za švedsku seriju turističkih automobila STCC (Swedish Touring Car Championship), iza sebe ima prve instalacione kilometre. Na snimku možemo čuti i zvuk 3.5-litarskog V6 motora, koji je zaista impresivan...

Hamann Mission: Najagresivniji BMW M5 svih vremena

Hamann Mission: Najagresivniji BMW M5 svih vremena

Svaku novu generaciju modela BMW M5, kompanija Hamann modifikuje prema istančanom ukusu svojih klijenata. Ni poslednja generacija (F10) nije prošla pored slavne nemačke radionice. Hamann Motorsport je u novu BMW "peticu" ugradio dugogodišnje znanje i iskustvo, a rezultat je više nego atraktivan...

Odigrana prijateljska utakmica u malom fudbalu MUP i FAS

Odigrana prijateljska utakmica u malom fudbalu MUP i FAS

Prošlog vikenda reprezentacija Ministarstva unutrašnjih poslova i tim radnika iz kompanije Fiat Automobili Srbija odigrali su prijateljsku utakmicu u malom fudbalu, sa ciljem promocije učešća ekipe MUP-a na predstojećem Svetskom prvenstvu u ovom sportu u Španiji...

Škoda Rapid Spaceback: Špijunske fotografije

Škoda Rapid Spaceback: Špijunske fotografije

Škoda svoju modelsku ofanzivu ne završava novom generacijom modela Octavia. Još letos, svetlost dana će ugledati facelift modela Yeti, a u isto vreme bi se mogla pojaviti i praktičnija karavan verzija na bazi modela Rapid...

Ponovni atesti za vozila na plin

Ponovni atesti za vozila na plin

Svi koji imaju automobile koji koriste plin i atest uređaja stariji od pet godina moraće pre registracije vozila ponovo da dobiju atest, što košta 6.000 dinara. Stručnjaci upozoravaju da je do sada bilo moguće registrovati vozilo koje ima plinski uređaj star i do 20 godina, što je van svih propisa i nebezbedno...

Kompanija FAS za Metro Cash&Carry

Kompanija FAS za Metro Cash&Carry

Vodeći proizvođač automobila na tržištu, kompanija Fiat Automobili Srbija, je još jednom potvrdila svoje uspešno poslovanje u prodaji komercijalnih vozila. Zajedno sa zvaničnim dilerom FAS-ove prodajno-servisne mreže, Auto Kućom „Kole“ iz Zemuna, kompanija FAS isporučila je dvadeset i dva vozila Fiat Fiorino kompaniji Metro Cash&Carry.

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje