Prodaja automobila u EU u prvom kvartalu opala za 10 %

Recesija na automobilskom tržištu Evropske unije se nastavlja. Mart je bio osamnaesti mesec u kojem je zabeležen pad prodaje, ali i najslabiji mesec prvog kvartala tekuće godine, u kojem je zabeležen pad prodaje novih automobila od 10,2 %...

U brojkama, to znači smanjenje prodaje sa prošlogodišnjih 3,3 miliona na 2,99 milion automobila. Anallitičari pretpostavljaju, da će prodaja novih automobila na tržištu EU, ove godine dostići nivo iz 1993. godine, a posebno su zabrinuti zbog pada prodaje u Nemačkoj, koja predstavlja pokretačku snagu Evrope. U martu mesecu, u Nemačkoj je zabeležen pad prodaje od čak 17,1 %, a u Francuskoj 16,2 %. Jedino je u Velikoj Britaniji zebeležen rast prodaje automobila prošlog meseca, od 5,9 %, koja je sa 372.835 prodatih automobila prestigla i Nemačku (339.123 prodata primerka).
Grupacija PSA i Ford, u martu mesecu su na tržištu EU zabeležili pad prodaje od 16 %, a veliki General Motors 13 %. Samo Chevrolet je zabeležio pad prodaje od 28 %, a Opel 10 %. Renault je smanjio prodaju za 16 %, ali je Dacia povećala za 20 %. Od azijskih marki, Kia je imala rast od 4 %, a Toyota pad od 17 %, dok su Nissan i Hyundai zabeležili pad od 10 %. Pad prodaje u martu, imao je i BMW (4,7 %), a Damiler je stagnirao, tačnije imao je pad od 1 %. Najveću zaslugu za to ima pad prodaje Smarta od 16 %, a Mercedes-Benz je povećao prodaju za 0,8 %.

Pitamo se, da li neko može biti zadovoljan. Može Fiat. Italijanski proizvođač je imao pad prodaje od samo 1,2 %, pro čemu su negativne brojke imali Alfa Romeo, Lanica i Chrylser, a sam Fiat je povećao prodaju za 7,7 %. Za ovaj uspeh, najviše zasluga ima Fiat 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu.

Podaci: ACEA
Automagazin.rs