AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota na 51. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Toyota na 51. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Bez obzira na kretanje tržišta i ekonomski trenutak u kojem se nalazimo, Toyota se temeljno pripremila za nastup na ovogodišnjem salonu automobila. Za sve posetioce salona, za naše sadašnje i buduće kupce, premijerno smo izložili nekoliko glavnih modela kao i celokupnu gamu aktuelnih modela...

Toyota na 51. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Govor gospodina Bobana Radoičića, generalnog direktora kompanije Toyota Srbija:

"Poštovani novinari, gosti, kolege,
Toyota vam želi dobrodošlicu na 51. Salon automobila!

Prošle su pune dve godine od kada smo se videli na ovom istom mestu. Dovoljno vremena da se uradi mnogo, da se sumira postugnuto, ali i da postavimo nove ciljeve. Do sledećeg salon automobila. Podsetio bih vas da se beogradski salon, kao bijenalna manifestacija, svrstava rame uz rame sa najvećim salonima automobila u Evropi, kao što su pariski i frankfurtski Salon. Shodno važnosti manifestacije, iskreno se nadam da će i u buduće beogradski Salon nastaviti da živi u istom ritmu. Šta se izdešavalo u prethodne dve godine? Toyota je, pre svega, povratila ulogu lidera na globalnom tržištu. Iako liderstvo nikada nije bio Toyotin primarni cilj, ono je posledica odlične prodaje dobro osmišljenih novih modela automobila. Vrhunski kvalitet, dugotrajnost i pouzdanost bez konkurencije su i dalje premise našeg brenda.

Na evropskom tržištu, koje je u prethodne dve godine bilo u konstantnom padu, Toyota je zabeležila rast prodaje. 2012. godine Toyota je prodala 840 hiljada vozila što je za 2% ili 15 hiljada vozila više nego u 2011. godini i ostvaren je tržišni udeo od 4,5%.

Kako smo za to vreme prošli na srpskom tržištu? Statistika pokazuje relativno dobro. Međutim, kao trgovac, ne bih se sa tim sasvim složio.  2011. godine Toyota je u Srbiji prodala 955 vozila i ostvarila tržišni udeo od 3%, dok smo tokom 2012. prodali 825 vozila ali ostvarili tržišni udeo od 3,5%. To nam govori da smo na tržištu Srbije, koje se nalazi u dubokoj krizi, uspeli da relativno ojačamo našu poziciju. Na žalost uz manji broje prodatih vozila. I to će nam svakako biti izazov za naredni period. Koristim priliku da se zahvalim svim kupcima koji su nam u prethodne dve godine ukazali poverenje i obećam im da ih nećemo izneveriti.

Bez obzira na kretanje tržišta i ekonomski trenutak u kojem se nalazimo, Toyota se temeljno pripremila za nastup na ovogodišnjem salonu automobila. Za sve posetioce salona, za naše sadašnje i buduće kupce, premijerno smo izložili nekoliko glavnih modela kao i celokupnu gamu aktuelnih modela.

Toyota na 51. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

RAV4

Odmah nakon evropske premijere na ženevskom Salonu automobila, održanom pre nepunih mesec dana, predstavljamo srpskom tržištu ikonu Toyote, potpuno novi RAV4. Od 1994 godine, kada je Toyota lansirala RAV4 prve generacije i time praktično izmislila potpuno nov segment na tržištu, kompakt SUV, pa do danas, prodato je čak 4,5 miliona vozila u 150 zemalja širom sveta. To neosporno potvrđuje da je RAV4 globalni auto, koji je sa svakom novom generacijom podizao standarde i obarao rekorde u prodaji. RAV4 četvrte generacije je strastveno dizajniran i pažljivo konstruisan, spreman da odgovori na potrebe najzahtevnijih vozača. Snalažljiv na off road-u, beskompromisan da asfaltu, po brojnim karakteristikama RAV4 je danas vodeći automobil u svojoj kategoriji. Sigurni smo da će RAV4 četvrte generacije nastaviti tradiciju prethodnih i biti najprodavaniji RAV4 do sada.

Toyota na 51. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

AURIS

Nakon evropske premijere na pariskom Salonu automobila održanom krajem prošle godine i predstavljanja srpskom tržištu nešto više od mesec dana, novi Auris premijerno je izložen i na beogradskom Salonu. Ovo je Auris druge generacije, ali prvi automobil u C segmentu koji svoju tržišnu premijeru ima istovremeno sa tri različita agregata. Toyota ponosno predstavlja Auris sa benzinskim, dizel i hibridnim motorom. Koliko je Auris uspešan model, pokazuje činjenica da je u prva dva meseca ove godine prodaja u C segmentu u Evropi opala za 12%, dok je prodaja novog Aurisa porasla za 32% u odnosu na isti period prethodne godine. Taj porast prodaje još je značajniji ako naglasimo da je prodaja Aurisa sa hibridnim pogonom tokom prva dva meseca skoro premašila polovinu godišnjeg plana. Udeo prodaje hibrida u evropi je 50%, što jasno pokazuje kakva su razmišljanja evropskih kupaca i vlada u evropskim zemljama kada su u pitanju vozila koja ispunjavaju rigorozne ekološke standarde.

Toyota na 51. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

VERSO

Verso je prvi Toyotin kompletno evropski projekat. Premijerno je prikazan 2002. godine, razvijan i namenjen je isključivo evropskom kupcu. Model koji danas premijerno izlažemo na beogradskom Salonu automobila je restilizovana druga generacija.

Redizajn je urađen u Toyotinom dizajn centru u Francuskoj. Promene su izvršene na preko 470 pozicija, od kojih se 60% odnosi na dizajn a 40% na unapređenje voznih karakteristika, dinamike, udobnosti i uživanja u vožnji. Verso je primer novog, dinamičnijeg, upečatljivijeg i emotivnijeg dizajna, koji je u skladu sa ostatkom Toyotine game, Yarisom, Aurisom, Avensisom i RAV-om 4.

Toyota na 51. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

GT86

U skladu sa novim pristupom, prilikom dizajniranja modela koji je uveo predsednik Toyota Motor Korporacije, Akio Toyoda, koji označava „POVRATAK STRASTI“, Toyota od prošle godine ima i potpuno nov sportski model GT86.

GT86 na savršen način otelotvoruje legendarnu trkačku istoriju Toyote, koja seže sve do 60-tih godina prošlog veka i modela Sports 800, prvog vozila sa napred postavljenim bokser motorom i pogonom na zadnjim točkovima. Legendarna Toyota 2000GT, sa klasičnim stilom trkačkog automobila je bila dizajnerski uzor, dok su vozačke karakteristike ravne čuvenoj Toyoti AE 86, koja je imala reputaciju automobila stvorenog za uživanje u vožnji.

GT86 je nasledio najbolje od svojih legendarnih predaka i vratio strast Toyoti, ono što je mnogima nedostajalo tokom prethodne decenije. GT86 je automobil za strastvene vozače i sve one koji uživaju u vožnji uz beskompromisne vozne karakteristike. To su bili naši noviteti na ovogodišnjem Salonu automobila. Naravno, pored premijera, posetiocima predstavljamo kompletnu aktuelnu gamu Toyotinih vozila.

Toyota na 51. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Izuzetno smo ponosni na naše hibridne modele, Yaris, Auris, Prius, Prius+ koji su još uvek apsolutno bez konkurencije na tržištima širom Evrope, na kojima beleže značajna povećanja prodaje iz meseca u mesec.

Nakon predstavljanja ovih fantastičnih novih modela, koji već obaraju rekorde u prodaji širom evropskih tržišta, na trenutak bih se osvrnuo na tržište automobila u Srbiji.

Činjenica je da se tržište u prethodne 4 godine smanjilo sa 60k na 25k prodatih novih putničkih automobila.

Mnogo je novca uloženo prethodnih godina u infrastrukturu i ljudske resurse u automobilskoj branši a danas se oporavak i povraćaj uloženih resursa još uvek ne nazire.

Svakako je tužno videti zatvorene salone i otkazane sajamske manifestacije. Tužno je i što se zbog toga niko istinski ne brine i ne pokušava bilo šta da promeni, preduzme, inicira... Čini se da je za sve i razlog, ali i izgovor, kriza i ekonomska situacija u kojoj se trenutno, bez sumnje, nalazimo.

Često čujemo izjave pojedinih kolega iz struke da je neophodno pomoći trgovcima automobila u Srbiji da opstanu. Ne mogu se sasvim složiti sa njihovim stavom. Po čemu se onda trgovci automobilima razlikuju od, na primer, trgovaca lubenicama, pa jednima treba pomoći a drugima ne? Pomoć nije neophodna ako se pametno i sistemski deluje.

Toyota na 51. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Svedoci smo uvođenja mnogih standarda, zakonskih regulativa i nameta, koji su preuzeti iz prakse Evropske unije. Potrebno je ići u korak sa Evropom kada su u pitanju ekološke takse, takse za klasifikaciju otpada, reciklažu, ambalažu i slično. Ali, ako se u isto vreme zaboravljaju mnoge pogodnosti koje u Evropi važe prilikom kupovine ili registracije vozila sa niskom emisijom ugljen dioksida ili vozila na hibridni pogon, onda dolazimo do situacije u kojoj se nalazimo, a to je drastičano smanjeno tržište i prodaja koja ne može opravdati investicije.

Zamolio bih medije da nam pomognu u podizanju svesti o ovim stimulativnim merama izveštavanjem o pozitivnim propisima primenjenim u Evropi, a kojoj mi toliko težimo. Povećanjem prodaje vozila u Srbiji, nećemo dobro proći samo mi trgovci, već i osiguravajuće kuće, naftna industrija, putari, parking servis i ostali činioci od kojih država ima koristi - znači svima će biti bolje.

Danas moramo da razmišljamo kako da obezbedimo noviji vozni park, čistiji vozni park i, najvažnije, bezbedniji vozni park na putevima Srbije. Toyota kao proizvođač na tome intenzivno radi i rezultat tog rada su ovi automobili iza mene, koji ispunjavaju najoštrije standarde kada su u pitanju ekološki standardi i bezbednost. Na odgovornima je da to prepoznaju, prihvate i pozitivno reaguju kako bi svi učesnici u saobraćaju bili bezbedniji i kako bi svi disali vazduh koji nije zagađen usled emisije štetnih gasova."

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Weber F1: 1.200 KS i preko 400 km/h!

Weber F1: 1.200 KS i preko 400 km/h!

Pre nekokiko godina, švajcarska kompanija Weber u Monaku je predstavila prototip supersportskog modelaWebber F1. Automobil je od početka razvijan kao takmac modelu Bugatti Veyron, kako po performansama, tako i po luksuznom enterijeru. Priprema njegove serijske proizvodnje je završena, a ovo su prve fotke...

Jedan sat spasa za slobodno tržište automobila

Jedan sat spasa za slobodno tržište automobila

Na Beogradskom sajmu, danas je održana konferencija za medije Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, na kojoj je ova asocijacija još jednom protestovala zbog odluke Vlade Republike Srbije da uvede subvencije za kupovinu Fiata 500L...

Odlična poseta salonu automobila

Odlična poseta salonu automobila

Više od 25 000 ljubitelja automobilizma  posetilo je prvog dana vikenda 51. Međunarodni salon automobila i 7. međunarodni sajam motocikala „Motopassion“  na Beogradskom sajmu. Najveće interesovanje posetilaca, kao što se i očekivalo, bilo je na izlagačkim prostorima najpoznatijih svetskih brendova...

Skandalozna ponuda Anastasije Buđić

Skandalozna ponuda Anastasije Buđić

Tokom vikenda, VB Leasing je organizovao nesvakidašnju promociju na Sajmu automobila. Anastasija Buđić, PlayBoy zečica, je u ulozi savetnice za leasing, predstavila sve pogodnosti ovog leasinga...

Renault Symbioz
Slika nedelje