Novi Fiat Uno: nove fotografije i informacije

Brazilski Fiat Automóveis počeo je sa proizvodnjom nove generacije modela Uno. "Low cost" model se svojim dimenzijama ne udaljava previše od svog prethodnika iz 80-ih godina 20. veka. Novi Uno meri dimenzije 3770 x 1636 x 1480 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2376 mm, a klirens (visina od tla) se kreće od 165 do 175 mm, u zavisnosti od verzije...
Latinoameričko tržište je iz ugla Evrope veoma neobično. Tamo su već decenijama uspešni jeftini mali automobili, što je posledica niske kupovne moći stanovništva. Projekat (Progetto) 327 je rezultat spojenih snaga brazilskog Fiat Automóveis i italijanskog Centro Stile Fiat. Platforma nove generacije modela Uno razvijena je na bazi platforme modela 500 i Panda. Novi Uno ima spoljne dimenzije 3770 x 1636 x 1480 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2376 mm, a klirens (visina od tla) se kreće od 165 do 175 mm, u zavisnosti od verzije.

S obzirom na male dimenzije, iznenađuje zapremina prtljažnika, koja iznosi 280 litara (medotika nepoznata). Pod haubom dišu benzinski motori 1.0 EVO Flex snage 54 kW i 1.4 EVO Flex, koji razvija 63 kW, oba u verziji sa pogonom na dva goriva. Oba motora mogu za pogon koristiti kako benzin, tako i alkohol dobijen iz šećerne trske, što je karakteristično za tržište Brazila. Jednostavna konstrukcija i male dimenzije omogućili su da masa automobila bude veoma mala, što se i očekuje od ovog automobila. Novi Uno sa jednolitarskim motorom teži samo 895 kg, a model sa agregatom zapremine 1.4 litra meri masu od 925 kilograma. Oba modela moći će da se kupe i u verziji Way, koja je obogaćena plastičnim elementima i štitnicima i povišena od tla. Uno u "off-road" stilu, ima pogon samo na prednje točkove, kao i standardna verzija.

Profil novog Una podseća na aktuelni model Panda, ali sa svojim specifičnostima. Maska hladnjaka podseća na onu koju smo videli na modelu Panda iz 1980. godine. Vrata prtljažnika i svetlosne grupe inspirisani su modelom Punto Evo. Enterijer automobila je jednostavan, ali smisleno dizajniran. U minimalističkoj instrument tabli sve je na svom mestu, a ne nedostaje ni obrtomer, iako će vozač morati da se navikne na smer kazaljki suprotan od smera kazaljki na satu.

Automagazin.rs