Toyota je najvredniji svetski automobilski brend

Toyota je ponovo proglašena za najvredniji automobilski brend u 2013. godini prema BrandZ™ godišnjoj listi 100 najvrednijih brendova na svetu, objavljenoj danas. Vrednost Toyota brenda je tokom prošle godine porasla za 12% na 24,5 milijardi USD (18,6 milijardi EUR), što je jedan od najvećih skokova u automobilskoj industriji.
BrandZ™izveštaj je prvi put objavljen 2006, a tokom ovih osam godina Toyota je šest puta proglašena za najvredniji brend u automobilskom sektoru, dok je dva puta osvojila drugo mesto.
Prema ovom izveštaju, iako je prodaja automobila povećana u nekim regionima, u drugim je ostala na nižem nivou u odnosu na period pre recesije, što je negativno uticalo na ukupnu vrednost brendova. Sa druge strane, globalna prodaja kompanije Toyota Motor Corporation(1) u 2012. godini je povećana za 22,6%, na 9,75 miliona vozila, što je pozitivno doprinelo vrednosti brenda u ovogodišnjem izveštaju.
BrandZ™ takođe naglašava da je porast vrednosti brenda u sektoru delimično uslovljen rastom afiniteta kupaca prema hibridnim vozilima.
Od kada je Toyota 1997. godine prva proizvela hibridno vozilo za masovno tržište - Toyotu Prius - prodaja Toyota i Lexus hibridnih modela širom sveta je premašila 5 miliona vozila. Kupci u Evropi mogu da biraju između 12 Toyota i Lexus hibridnih modela, uključujući: Toyota Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports, Prius, Prius+, Prius Plug-in Hybrid, kao i Lexus CT 200h, IS 300h, ES 300h, GS 450h, RX 450h i LS 600h.
Lexus je zadržao 10. mesto na listi 10 najvrednijih automobilskih brendova, sa vrednošću brenda od 3,5 milijarde USD (2,7 milijardi EUR).
Za potrebe BrandZ™ liste 100 najvrednijih brendova na svetu, koju je naručila kompanija WPP, a istraživanje obavila agencija „Millward Brown Optimor“, anketirano je oko dva miliona kupaca u preko 30 zemalja.

Toyota Srbija