BMW šef smatra da je zabrana prodaje automobila sa SUS motorima greška
Šef BMW, Oliver Zipse, rekao je da je plan Evropske unije da do 2035. godine potpuno zabrani prodaju novih automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem pogrešan pristup...
On se poziva na ubrzano uvođenje e-goriva. Prema sadašnjem zakonodavnom okviru, EU će 2035. godine zabraniti prodaju novih automobila sa emisijom koja nije nula. Pored električnih automobila i modela koje za pogon koriste vodonik, motori sa unutrašnjim sagorevanjem će moći da ostanu u prodaji sve dok se napajaju isključivo ugljenično-neutralnim gorivima.
Nažalost, njih je trenutno malo. Ograničena dostupnost e-goriva je rezultat načina na koji se proizvode. Njihova proizvodnja zahteva veliku količinu energije, jer je potreban takozvani "zeleni vododnik" proizveden elektrolizom vode.
Zipse je rekao da Evropska komisija mora da ubrza dostupnost e-goriva, kako bi njihova upotreba bila praktična i ekonomična do 2035. godine. U suprotnom, smatra Zipse, zakon bi bio "namerna zabrana motora sa unutrašnjim sagorevanjem na mala vrata". On je istakao da kategorička zabrana motora sa unutrašnjim sagorevanjem 2035. godine ne bi bio pravilan pristup.
Ova vrsta goriva bi bila efikasna za vozila koja nemaju ekonomskog smila kao električni automobili, kao što su teški kamioni ili trkački automobili visokih performansi. Čak će i Formula 1 2026. godine preći na goriva bez ugljenika.
Automagazin.rs
Foto: © www.kit.edu / ADAC