AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Evropska unija uvodi tarife na kineske električne automobile - Kina preti kontra merama

Evropska unija uvodi tarife na kineske električne automobile - Kina preti kontra merama

Evropska komisija će uskoro objaviti rezultate istrage o kineskim proizvođačima automobila, kao i mere koje želi da preduzme da zaštiti sopstvenu automobilsku industriju. Peking već signalizira kontra mere...

Evropska komisija je izrazila zabrinutost zbog kineske konkurencije na tržištu električnih automobila. Zbog toga je u oktobru prethodne godine započela istragu poslovanja kineskih proizvođača automobila, zbog sumnje da im subvencije kineske vlade obezbeđuju damping cene u Evropi. Ovo bi moglo imati razorne posledice po evropsku automobilsku industriju, uključujući i masovna otpuštanja. Rezultati istrage trebali bi biti poznati do početka juna meseca. Tada će Evropska komisija obelodaniti i visinu dažbine, koja bi trebalo da počne da se primenjuje mesec dana kasnije.


Peking je već ranije zapretio kontra merama. Kina je nagovestila, da je spremna da odobri povratne mere u vidinu carina od 25 procenata na uvezene automobile iz EU i SAD. Za sada, međutim, ovo bi trebalo da važi samo za automobile sa konvencionalnim motorima zapremine veće od 2,5 litra.


Ni nedavna poseta kineskog predsednika Xí Jìnpínga Evropi, nije ublažila napetosti i potencijalni trgovinski rat. Xi je pokušao da odvrati evropski blok da ide isti putem kao i SAD, koje su već uvele širok niz ograničenja na uvoz iz Kine. Međutim, neki evropski proizvođači automobila nisu za ovakvu zaštitu evropskog tržišta, jer bi tarife uticale i na njih. Tesla, MINI , Smart, BMW, Dacia i Volvo proizvode automobile u Kini.


Najveći protivnik ovakve zaštite tržišta je šef koncerna Stellantis, Carols Tavares. On je istakao, da su carine na kineska vozila koja se uvoze u EU i SAD "glavna zamka za zemlje koje idu ovim putem" i da to neće omogićiti zapadnim proivođačima, da izbegnu restrukturiranje, kako bi se suočili sa kineskom konkurencijom. "Kada se borite protiv kineske konkurencije, morate smanjiti troškove za 30 %. Može, ali to ima socijalne posledice. Vlade u Evropi ne žele da se suoči sa ovom realnošću." - istakao je Tavares.


Sa Tavaresom se slažu i drugi visoki menadžeri evropskih automobilskih kompanija. Na primer, šef kompanije BMW, Oliver Zipse. "Ne mislimo da našoj industriji treba zaštita." - izjavio je Zipse.


Automagazin.rs

Putevi Srbije - Bezbedno kroz tunel (VIDEO)

Putevi Srbije - Bezbedno kroz tunel (VIDEO)

JP „Putevi Srbije" nastavlja u kontinuitetu da sprovodi  aktivnosti u vezi sa unapređenjem bezbednosti saobraćaja i sistemski deluje na podizanje nivoa svesti učesnika u saobraćaju sprovođenjem dve nove kampanje…

Toyota na Festivalu brzine Goodwood 2024

Toyota na Festivalu brzine Goodwood 2024

Toyota će na Festivalu brzine Goodwood 2024, koji se održava od 11. do 14. jula, predstaviti svoja mnogobrojna tehnološka rešenja koja čine osnov strategije za smanjenje emisije CO2 i konačno dostizanje neutralnosti ugljenika…

Hyundai i20 N Rally1 Hybrid - Thierry Neuville
Slika nedelje