Volvo predstavlja genijalan sistem samo-parkiranja

Volvo Car Group (Volvo automobili) razvila je genijalni koncept autonomnog parkiranja. Konceptni automobil, koji će medijskim poslenicima biti predstavljen sledeće sedmice, samostalno traži slobodno parking mesto i obavlja parkiranje bez asistencije vozača...

Pametni automobil bez vozača istovremeno sigurno komunicira s drugim automobilima kao i pešacima koji se nalaze na parkiralištu.
„Autonomno parkiranje je konceptna tehnologija koja oslobađa vozača potrebe za traženjem slobodnog parking prostora. Vozač jednostavno ostavlja automobil na ulazu u parking i kasnije dolazi po njega“, ističe Thomas Broberg, stariji savetnik za bezbednost pri Volvo Car grupaciji.
Vehicle 2 Infrastructure tehnologija, tj. odašiljači u putnoj infrastrukturi, obaveštavaju vozača kada je usluga dostupna. Vozač preko aplikacije na mobilnom telefonu aktivira sistem autonomnog parkiranja i bezbrižno se udaljava od vozila. Automobil zatim putem senzora određuje slobodno parking mesto i zauzima ga. Procedura se obrnutim redosledom obavlja kada se vozač vraća po automobil.
Komunikacija s drugim automobilima i učesnicima u saobraćaju
Kombinacija autonomne vožnje s detekcijom i automatskim kočenjem omogućava sigurnu interakciju Volvo automobila s ostalim vozilima i pešacima na parking prostoru, a brzina i kočenje su prilagođeni za ugodnu integraciju u parking okruženju.
„Naš pristup se temelji na principu da se autonomno pokretani automobili moraju sigurno kretati u okruženju s neautonomnim vozilima i nezaštićenim učesnicima u saobraćaju“, dodaje Broberg.
Inovativna autonomna tehnologija
Cilj Volvoa je da preuzme vođstvo na polju autonomne vožnje, a nakon prvih konceptnih vozila planirano je predstavljanje ove inovativne tehnologije krajnjim korisnicima. Koncept autonomnog parkiranja je jedan od nekoliko razvojnih projekata na ovom području. Volvo je ujedno i jedini automobilski proizvođač među sedam evropskih partnera koji je sudelovao u SARTRE projektu bezbednih drumskih „vozova“, uspešno okončanom 2012. godine. Projekat je uključivao kamion (vozilo predvodnik) koji je samostalno pratila kolona od četiri Volvo automobila pri brzini do 90 km/h, s razmakom između vozila koji je nekad iznosio samo četiri metra.

Autonomno upravljanje u budućem Volvou XC90
„Autonomno parkiranje i tehnologija samostalne vožnje u koloni su još u procesu razvoja. Ipak, prvi korak prema vođstvu u autonomnoj vožnji napravićemo predstavljanjem sistema samostalnog upravljanja u sledećoj generaciji modela XC90 koja stiže krajem 2014. godine“, zaključuje Broberg.
VIDEO:
Grand Motors