AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

BASF - Zelene nijanse osvajaju tržište

BASF - Zelene nijanse osvajaju tržište

Ono što odlikuje odnos prema bojama u svetu automobila su napredak i uspeh. Boje iz ovogodišnje BASF-ove palete pod nazivom „Ići napred“ (“Making Headway“) najavljuju  upravo takav pozitivan stav ka napretku...

„Uz pomoć novih tehnologija, novih modela i novih koncepata kretanja, na pomolu je i promena u vrednostima. U tom smislu, zelena kao boja koja predstavlja napredak i novi početak ovde ima ključnu ulogu“, objasnio je Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa pri kompaniji BASF.

BASF-ovi dizajneri su primetili ovaj trend među bojama još u njegovom začetku prošle godine, a on sada osvaja tržište. Nakon više od jedne decenije oskudevanja u bojama,  tokom koje su su crna, srebrna, bela i, u poslednje vreme, braon, obeležavale puteve, automobilski pejzaž sada postaje  šarolikiji.

Zelena napušta svoj eko-imidž

Činjenica da spektar zelene boje osigurava svoje mesto u automobiskoj budućnosti ne potiče od njene logične povezanosti sa ekologijom i slikom netaknute prirode. Nove nijanse zelene koje će se primenjivati na kolima u naredne tri ili četiri godine, pokušavaju da raskrste sa tim eko-imidžom. „Ne tražimo odgovore na pitanja vezana za promenu društvenih vrednosti u nekakvoj  romantičarskoj viziji „povratka prirodi“, već u inteligentnim rešenjima i tehnologiji“, kaže Gutjahr. S tim u vezi, zelena važi za boju novih vrednosti poput jednostavnosti, odgovornosti i samostalnosti, kao i harmonije i ravnoteže, koje postaju sve važniji faktori u društvu.

Svetski trend i regionalne boje

Svetski kontekst sve više značaja pridaje pitanju samostalnosti. Zelena postavlja trend za smele automobilske boje i  označava odlučniji korak napred ka razlikovanju koje je više zasnovano na boji. S druge strane, BASF-ov svetski tim dizajnera je u svom istraživanju uvideo jasne regionalne razlike. Čak i da je tema zelene boje od svetske važnosti, njena ispoljavanja u azijsko-pacifičkom regionu, Severnoj Americi ili Evropi znatno se razlikuju. Dizajnerski jezik u Evropi odlikuju razboritost i kvalitet, što se prevodi na boje u portfoliju, koje su uravnotežene i detaljne, a ipak, smele. Tamnozelena i smaragdne boje ukazuju na izuzetno neobične strukture i umereno korišćene efekte. Jake nijanse zelene su oplemenjene zlatnim odsjajem. Dok se u Evropi traga za novim vrednostima, u Aziji teme poput prirode, opuštanja i harmonije imaju jak uticaj na ovaj spektar boja. U Aziji se očekuju nežne, ali višespektarske boje za automobile. Na primer, treperavi pasteli služe da ublaže sivilo u velikim gradovima. Veliki spektar boje u trendu  jasno se vidi u portfoliju boja u Severnoj Americi. Jasnoća i neposrednost karakterišu boje koje se tamo koriste. Takođe, spektar zeleno-žute nalazi sve veću primenu kod boja poput „limun“ žute.

Vreme za  veću šarolikost

Široka raznolikost novih zelenih nijansi takođe jasno ukazuje na to da automobilske boje danas imaju više prostora za fleksibilnost. Kategorije sa novim efektima i temama poput haptika i mat premaza učiniće ovo još izvesnijim u budućnosti. Istovremeno, one će doneti i nove zahteve, kako u pogledu tehnologije, tako i u pogledu dizajna. Gutjahr uviđa mogućnost koju ta složenost pruža: „Nove metode i pigmenti omogućiće nam da uvedemo novine poput BASF-ove nove kategorije „XSpark“ efekta“.  U ovom slučaju, upotreba novih pigmenata za efekte daje  izvanredan sjaj koji ima jasniji, čistiji i intenzivniji uticaj od svih prethodnih efekata. Jedinstveni odsjaj je naročito efektan na svetlu, kada odaje utisak elegancije ali tako da ne deluje arogantno. „XSpark ima dosta potencijala“, objašnjava Gutjahr, – iznoseći svoj pozitivan pogled na budućnost. „I krajnje je vreme da imamo više boja!“

BASF

BMW X5 M50d: Najsnažniji SUV dizel na prvim fotografijama

BMW X5 M50d: Najsnažniji SUV dizel na prvim fotografijama

Nova generacija modela BMW X5 (F15) u početku prodaje biće dostupan sa paletom od tri motora. Najdostupnija je dizelska verzija xDrive30d, koja razvija maksimalnu snagu od 258 konjskih snaga, a za one najzahtevnije, tu je benzinski xDrive50i. Ko želi štednju, ali u isto vreme žustru vožnju, može izabradi dizelski M50d...

Chevrolet predstavlja mnoštvo novih opcija u ponudi vozila

Chevrolet predstavlja mnoštvo novih opcija u ponudi vozila

Chevrolet će prikazati mnoštvo novih pogodnosti i unapređenja sistema bezbednosti u okviru svoje ponude vozila na Sajmu automobila u Frankfurtu 2013. godine. Među najvažnijim dizajnerskim rešenjima je nova Spark Bubble verzija, koja će još veći broj kupaca učiniti ljubiteljima Chevrolet-ovog najpopularnijeg modela u Evropi.

Hondin sajamski nastup u Frankfurtu i premijera Civic Tourera

Hondin sajamski nastup u Frankfurtu i premijera Civic Tourera

U skladu sa poslovnom filozofijom koja ističe inovativnost, odgovornost prema životnoj sredini i posvećenost sportu, Honda će na predstojećem Sajmu automobila u Frankfurtu (IAA), koji će se održati od 12 – 22. septembra,  prvi put prikazati novi Civic Tourer za serijsku proizvodnju, unapređen model Civic hatchback...

FC Bayern München ostaje veran Audiju

FC Bayern München ostaje veran Audiju

Audi je članovima fudbalskog kluba FC Bayern München predao nove automobile. Novi Audi modeli su namenjeni za igrače, trenere i funkcionere ovog tima. Ključeve od automobila novim vlasnicima je predao predsednik predsedništva kompanija Audi, Rupert Stadler...

VW gratis vožnja u letnju kupovinu

VW gratis vožnja u letnju kupovinu

Fashion Park Outlet Centar Inđija i Volkswagen pozivaju sve ljubitelje šopinga da iskoriste specijalnu pogodnost gratis prevoza do prvog srpskog outleta svake subote i nedelje u avgustu. Uživanje u dobroj kupovini postaje još veće zadovoljstvo, jer će kupce do šoping carstva prevoziti Volkswagen UP! automobili.

Audi A3 ultra: 3,2 l/100 km

Audi A3 ultra: 3,2 l/100 km

Kompanija iz Ingolstadta predstavlja svoj najštedljiviji serijski model. Premium kompakt model Audi A3 sa opremljen motorom 1.6 TDI (110 KS) uspeo je da zabeleži potrošnju goriva od samo 3,2 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, što je ekvivalentno emisiji CO2 od smao 85 grama po kilometru...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje