Bloodhound SSC - uspešni testovi

Tim, koji je vozilom Thrust SSC prvi dostigao brzinu zvuka, 1997. godine, želi se vratiti na scenu vozilom koje će prekoračiti magičnu brzonu od 1000 milja na sat (1609,3 km/h). Prvi testovi aerodinamike eksperimentalnog protitipa prošli su veoma dobro...
Proteklih nedelja tim radi na računarskim simulacijama, jer testovi pomenutog modela u vazdušnom tunelu su teško izvodljivi, s obzirom da ne postoji vazdušni tunel koji može produkovati brzinu fluida od 1,3 maha. Bloodhound SSC je kompletno pripremljen u simulatoru, ali u kompaniji tvrde da računar verno simulira aerodinamički tunel. Ova raketa na točkovima meri masu od 6,5 tona i generiše potisak od 12 tona. Prototip Bloodhound SSC koristi benzinski dvanaestocilindrični agregat, a verzija za obaranje rekorda biće opremljena posebnim mlaznim pogonom. Kako bi oborio rekord, Bloodhound mora prestići rekord od 763 milje na sat (1228 km/h). Aktualni rekord postavljen je 1997. godine, a drži ga Trust SuperSonic Car. Bloodhound će biti pogonjen kombinacijom rakete i mlaznog motora borbenog aviona Eurofighter Typhoon. Na novom rušenju svetskog rekorda radi i troje ljudi koji su učestvovali u postavljanju aktuelnog. Reč je o vozaču Andyu Greenu, vođi projekta, Richardu Nobleu i glavnom inženjeru za aerodinamiku, Ronu Ayresu. Napad na svetski rekord planira se za kraj 2011. godine, a za pistu će poslužiti isušeno jezero na severu Južne Afrike, poznato kao Hakskeen Pan. Uprkos važnom pomaku, aerodinamika na Bloodhoundu ipak nije potpuno dovršena. Potrebne su nove izmene na usisu hladnog vazduha za hlađenje mlaznoga motora, krilcima koji kontrolišu uzgon, vazdušnim kočnicama (sistemu koji služi za zaustavljanje automobila) i na zadnjem spojleru. Automagazin.rs