Frankfurt 2013 - Toyota Yaris Hybrid R na prvim “živim” fotografijama

Na međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu, predstavila je "pobesnelu" verziju modela Yaris, koju pokreće 420 "konja" snažan pogonski sistem. Da, takav automobil dugo godina nedostaje u ponudi Toyote, ali predstavljeni Yaris Hybrid R je "samo" koncept, koji verovatno nikada neće biti serijski automobil...

Pogledajte vest: Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid.
Toyotu Yaris Hybrid R pokreće novi benzinski motor zapremine 1.6 litara, koji je razvijen u takmičarskom centru Toyota Motorsport GmbH (TMG) u Kelnu, u skladu sa regulativom FIA GRE (Global Racing Engine). Maksimalna snaga pogonskog sistema iznosi 300 KS, benzinski motor se "vrti" do 7.500 o/min. Japanci ovaj motor planiraju da koriste u raznim takmičarskim serijama širom sveta. Snaga benzinskog motora šalje se na prednje točkove, preko šestostepenog sekvencijalnog menjača.
Pročitaj vest Toyota hibridi Prius+ i Yaris HSD predstavljeni na Adi Ciganliji.
Za pogon zadnjih točkova se staraju dva elektromotora, na svaki točak po jedan, koji razvija 60 konjskih snaga (44 kW). Elektromotori su preuzeti od serijskog modela Yaris Hybrid. Ukupna snaga pogonskog sistema iznosi 420 KS. Kao u svim sličnim automobilima (ako ih uopšte ima), prilikom kočenja, elektromotori služe kao generatori električne energije, a prilikom ubrzanja "pomažu" benzinskom motoru. Za razliku od ostalih serijskih hibrida ovog proizvođača, električna energija se privremeno smešta u kondenzatore, umesto u akumulatore ispod zadnjih sedišta.

Pogledajte vest: Toyota i BMW potpisali obevezujući sporazum o saradnji.
Yaris Hybrid-R ima još jedan elektromotor snage 60 KS, smešten između benzinskog motora i menjača, a funcioniše kao generator električne energije. Tokom kočenja, ovaj elektormotor šalje energiju u kondenzatore, ali ima još jednu funkciju - direktno snabdeva energijom elektromotore na zadnjim točkovima. To se događa prilikom ubrzanja, kada prednji točkovi počnu da gube trakciju.

Kao što možemo videti na fotografijama, Yaris Hybrid-R krasi agresivni bodykit, kao i felne prečnika 18 inča razvijene u "TRD" dizajnu, koje su "obuvene" u pneumatike Michelin Pilot Sport Cup dimenzija 225/40 R18. Iza točka je smešten veliki kočioni sistem sa šestoklipnim kočionim klještima napred i četvoroklipnim pozadi. Sistem za punjenje goriva u rezervoar, takođe je poseban, a otvor se nalazi na C-stubu. U enterijeru primećujemo takmičarska Recaro sedišta u kombinaciji koža-Alcantara, a na volanu je Alcantara. Vozač preko dugmića na volanu, može izabrati jedan od tri režima vožnje.

"Ulični" režim vožnje znači smanjenje snage benzinskog motora promenom mape ubrizgavanja. Snaga elektromotora se smanjuje na 40 "konja" i najviše "pomažu" u niskim obrtajima, kada turbo motor još uvek nema optimalan pritisak punjenja. Asistencija elektromotora je zbog ograničenosti kondenzatora, ograničena na 10 sekundi, pri čemu je ukupna snaga dva elektromotora ograničena na 40 KS. U režimu "takmičarska staza", kondenzator može da pomaže do 56 sekundi, a benzinski motor ima svih 400 KS i 420 Nm obrtnog momenta.

Još uvek nam nije poznato, šta sa ovako sofisticiranim konceptom Toyota želi da uradi. Da li nam to Toyota najavljuje kako će izgledati tehnika novog supersportkog modela? Nadamo se, da ćemo videti uskoro.
Automagazin.rs