AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Sajam automobila u Ženevi - Audi: RS5, A1, A8

Sajam automobila u Ženevi - Audi: RS5, A1, A8

Na sajmu automobila u Ženevi, Audi je zasijao punim sjajem. Pored vrhunskog modela Audi RS5, na štandu nemačke kompanije predstavljen je model A1, a za one koji vole luksuz, tu je i nova generacija velikog modela A8...

Sajam automobila u Ženevi - Audi: RS5, A1, A8

Audi RS5 Audi RS5 je prava atrakcija ženevskog sajma. Pogoni ga "visokoturažni" 4.2 V8, snage 450 KS pri 8.250(!!!) o/min, koji razvija maksimalni obrtni moment od 430 Nm, u rasponu obrtaja od 4.000 do 6.000 o/min. Audi navodi da RS5 ima prosečnu potrošnju od 10,8 l/100 km. Atraktivan kupe je težak 1.725 kilograma, iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 4,6 sekunde, i postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (uz doplatu 280 km/h). Sedmostepeni menjač je jedina mogućnost izbora, pogon na sve točkove ima centralni diferencijal, kao i sportski zadnji diferencijal (uz doplatu), koji pravilno raspoređuje obrtni moment između zadnja dva točka. Standardan odnos obrtnog momenta između osovina je 40:60, a kada je to potrebno može stići čak 70% obrtnog momenta na prednje točkove, ili 85 % na zadnje.

Sajam automobila u Ženevi - Audi: RS5, A1, A8

Audi A1 Druga novina je Audi A1, kojeg pogone agregati iz koncerna, a koristi platformu novog Pola i Fabie. Audi A1 pokreću motori 1.4 TFSI, snage 122 KS, 1.2 TFSI (86 KS) i dizel agregat 1.6 TDI sa dve "porcije" snage: 90 i 105 konjskih snaga. Menjač je šestostepeni manuelni, ili sedmostepeni sa duplim kvačilom DSG. Audi A1 biće direktni konkurent modelu Mini Cooper.

Sajam automobila u Ženevi - Audi: RS5, A1, A8

Novi Audi A8 Nova luksuzna limuzina marke Audi je veća i luksuznija. Najnoviji rezultat rada konstruktora iz Ingolstadta predstavljen je noćas u Majamiju. Pored decentne evolucije dizajna, novu Audijevu "osmicu" pokretaće motori povećane snage, čija je potrošnja smanjena od 13 do 22 %. Zanimljivo je da verzija 3.0 TDI, sa pogonom na prednje točkove, u kombinovanom ciklusu troši samo 6L/100 km i emituje 150 g/km CO2. Prvi put, Audi je predstavio i noćna LED svetla. Karoserija najnovije generacije postavljena je na aluminijumski ram "ASF", standard za sve modele biće vazdušno ogibljenje, a zanimljivo je da kako dnevna, tako i noćna svetla koriste LED tehnologiju. Novi Audi A8 počeće da se prodaje sa dva osmicilindrična motora. Benzinski motor je 4.2 FSI (371 KS, 445 Nm), a čast dizela braniće osmocilindrični turbodizel 4.2 TDI (350 KS, 800 Nm!!!). Ponudu će kasnije proširiti i dizelski šestocilindrični 3.0 TDI, koji razvija 204 ili 250 konjskih snaga.

Sajam automobila u Ženevi - Audi: RS5, A1, A8

Na sajmu automobila u Ženevi, Audi je predstavio i hibridnu limuzinu A8. Iznenađenje je pod haubom, jer ovaj petometarski automobil pokreće 4-cilindrični agregat 2.0 TFSI, snage 211 KS i obrtnog momenta 350 Nm. Konvencionalni motor je spojen sa elektromotorom snage 45 KS i maksimalnog obrtnog momenta 211 Nm. Ukupna snaga sistema iznosi 245 KS, a maksimalni obrtni moment je 480 Nm. A8 Hybrid iz mesta do "stotke" stiže za samo 7,6 sekundi, i postiže maksimalnih 235 km/h. Prosečna potrošnja goriva iznosi 6,2 l/100 km. Audi A8 je tzv. "full hybrid", jer može da se kreće samo na električni pogon, i to 2 kilometra pri brzini do 65 km/h. Prodaja hibridnog modela A8 počinje sledeće godine. Automagazin.rs

123456. . .1623
AMG Experience 2025
Slika nedelje