AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kompaktni Bosch: Benzinski sistemi ubrizgavanja

Kompaktni Bosch: Benzinski sistemi ubrizgavanja

Sistemi za benzinsko ubrizgavanje goriva: isplativi sa potencijalom za budućnost Situacija na tržištu: U 2012. oko 60 odsto svih novih vozila je imalo benzinsko ubrizgavanje preko usisne cevi.  Bosch je najveći svetski proizvođač injektora i svojim sistemima snabdeva oko 70 proizvođača automobila širom sveta.

Kompaktni Bosch: Benzinski sistemi ubrizgavanja

Napredno ubrizgavanje preko usisne cevi: ekonomičan sistemski pristup: Bosch je razvio četiri individualna pristupa unapređenju benzinskog ubrizgavanja preko usisne cevi. Ovaj ekonomičan sistemski pristup može da smanji potrošnju goriva za čak 12 odsto. Pored toga, napredno ubrizgavanje preko usisne cevi (napredni PFI) može poboljšati obrtni momenat i rad motora. Pomoću ovog sistema, dakle, vozači mogu da smanje troškove za gorivo i da istovremeno još više uživaju u vožnji.

 

Način funkcionisanja: kod benzinskog ubrizgavanja goriva, smeša vazduha i goriva se stvara van komore za sagorevanje, u usisnoj cevi. Injektor ubrizgava gorivo ispred usisnog ventila. U toku faze usisavanja, smeša vazduha i goriva kroz otvoreni usisni ventil ulazi u komoru za sagorevanje. Ventili za ubrizgavanje su izabrani na takav način da je potreba motora za gorivom pokrivena u svakom trenutku - i pod punim opterećenjem i pri velikim brzinama. Međutim, čak i u praznom hodu, male količine goriva su precizno izmerene i ubrizgane.

Svestranost: Specijalna varijanta Bosch EV14 ventila za ubrizgavanje ugrađena je u najnoviji model Bugatti Veiron. Ovaj primer pokazuje da je ubrizgavanje preko usisne cevi pogodno i za izuzetno snažna vozila, pa čak i za sportske automobile. Bosch EV14 ventil za ubrizgavanje, koji postoji u devet verzija, može da se upotrebi na različite načine. Neki od njih su ugrađeni u skupe segmente vozila ili u glisere.

Buduća tržišta: na tržištima kao što su Brazil, Kina i azijske zemlje, ubrizgavanje preko usisne cevi je i dalje u porastu, što pokazuje i broj vozila. Bosch se već pozicionirao na ovom tržištu i 2014. god. će npr. u  Džakarti početi proizvodnju ventila za ubrizgavanje.

Iskusna tehnologija: Bosch iza sebe ima 45 godina iskustva u proizvodnji injektora u usisnoj cevi. Bosch je svoj prvi ventil napravio 1967. kada je većina vozila i dalje bila opremljena karburatorima. Od tada, Bosch je proizveo više od 1,3 milijarde injektora.

Alternativni pogoni: Čak i u električnim pogonima, ubrizgavanje preko usisne cevi će i dalje imati funkciju. To je zato što je jeftinije od direktnog ubrizgavanja, a svi nedostaci u efikasnosti biće nadoknađeni električnim komponentama. Ubrizgavanje preko usisne cevi  je i osnova za pogone sa alternativnim gorivom, kao što su Bosch CNG sistemi ili „flex“ gorivo - drugim rečima, komponente etanolskih pogona koji se uglavnom prodaju u Južnoj Americi.

Napredno ubrizgavanje preko usisne cevi: ekonomičan sistemski pristup Napredno ubrizgavanje preko usisne cevi: Bosch je razvio četiri pojedinačna pristupa za unapređenje benzinskog ubrizgavanja preko usisne cevi. Ovaj ekonomičan sistemski pristup može da smanji potrošnju goriva za čak 12 procenata. Pored toga, napredno ubrizgavanje preko usisne cevi (napredno PFI) može da poboljša obrtni moment i rad motora. Pomoću ovog sistema, dakle, vozači mogu da smanje troškove goriva i da  istovremeno više uživaju u vožnji.

1 . Izbacivanje gasova: U ovom pristupu, radna tačka turbo kompresora izduvnih gasova se usled većeg protoka izduvnih gasova pomera pri malom broju obrtaja motora. To znači da turbo kompresor može da reaguje ranije, s obzirom da postoji dovoljan protok izduvnih gasova. Na ovaj način, često spominjano usporavanje turbo kompresora može da se izbegne. To je zato što izbacivanje gasova poboljšava unos svežeg vazduha, a turbo komprsor  dobija više toplijeg izduvnog gasa za svoje pogonske turbine. U kombinaciji sa smanjenjem dimenzija motora i turbo punjenjem, na ovaj način se može postići ušteda goriva od oko 10 procenata.

2 . Ubrizgavanje sa otvorenim ventilom: U ovom pristupu, gorivo se tokom usisne faze ubrizgava u svež vazduh koji protiče u usisnu granu. Kao rezultat toga, gorivo u komori za sagorevanje isparava i na taj način smanjuje temperaturu u komori. Ubrizgavanje sa otvorenim ventilom tako omogućava  veću stopu kompresije. Na ovaj način potrošnja goriva može da se smanji za 2 procenta.

3. Pritisak goriva: Prilikom startovanja motora, pritisak goriva je povišen kako bi se stvorila homogenizovanija smeša. Za vreme hladnog starta, na primer, pritisak sistema se povećava do 6 bara. Tako se poboljšava raspršivanje što znači da se na zidu usisne grane taloži manje goriva. Na ovaj način, Bosch napredni PFI sistem smanjuje emisiju ugljovodonika za oko 20 procenata.

4. Dvostruko ubrizgavanje: U ovom poslednjem pristupu, svaki usisni kanal ima dva ventila za ubrizgavanje. Dvostruko ubrizgavanje znači da je raspršivanje goriva još bolje. Ovo omogućava da ubrizgavanje smeše vazduha i goriva bude daleko efikasnije i fleksibilnije. Dvostruko ubrizgavanje takođe pomaže da se na zidovima usisne grane taloži manje tečnosti u vidu filma. Štaviše, izbacivanje gasova je moguće samo uz  ubrizgavanja goriva sa dva injektora.

Kompaktni Bosch: Benzinski sistemi ubrizgavanja

Direktno benzinsko ubrizgavanje: efikasno i sve popularnije: Motori sa direktnim benzinskim ubrizgavanjem pripremaju smešu vazduha i goriva direktno u komori za sagorevanje. U usisnu cev kroz otvor usisnog ventila protiče samo svež vazduh. Ventili za ubrizgavanje visokog pritiska ubrizgavaju gorivo direktno u komoru za sagorevanje. Ovo hladi komoru za sagorevanje, a osnovna kompresija se povećava jer se smanjuje sklonost ka detonacijama.

 

Benzinsko direktno ubrizgavanje: efikasno i sve popularnije

Rast tržišta: U 2002. samo 2 odsto vozila su imala sistem direktnog benzinskog ubrizgavanja. Deceniju kasnije, ova brojka je iznosila 22 odsto. U 2012. Bosch je isporučio više od 5 miliona sistema direktnog benzinskog ubrizgavanja, a 2015. se očekuje isporuka više od 9 miliona ovih sistema.  U ovom segmentu, Bosch raste za 50 odsto godišnje, a trenutno generiše promet od oko 1,3 milijarde evra. Ovaj posao će i u budućnosti nastaviti da raste. Ova tehnologija je veoma tražena, naročito u SAD.

Način funkcionisanja: Motori sa direktnim benzinskim ubrizgavanjem pripremaju smešu vazduha i goriva direktno u komori za sagorevanje. U usisnu cev, kroz otvor usisnog ventila, protiče samo svež vazduh. Ventili visokog pritiska ubrizgavaju gorivo direktno u komoru za sagorevanje. Ovim se komora za sagorevanje hladi, a osnovna kompresija se povećava pošto se smanjuje sklonost ka detonacijama. Precizno doziranje, priprema i distribucija vazduha i goriva za svaki pojedinačni ciklus sagorevanja omogućavaju ekonomičnu potrošnju i niske emisije izduvnih gasova.

Efikasnost: Direktno benzinsko ubrizgavanje je jedna od ključnih komponenti za ispunjenje budućih standarda za emisiju izduvnih gasova. Moderni injektori imaju važnu ulogu u optimalizaciji unutrašnjeg rada motora, a time i u smanjenju emisije izduvnih  gasova. U budućnosti, povećavanje pritiska na više od 200 bara moglo bi doneti dalji napredak. Bosch HDEV5 injektor već radi na pritisku od oko 200 bara.

Korist za vozače: U kombinaciji sa smanjenjem dimenzija motora i turbo punjenjem, direktno benzinsko ubrizgavanje smanjuje potrošnju, a time i emisiju CO2 za čak 15 procenata. Takođe, u kombinaciji sa smanjenjem dimenzija motora, turbo punjenjem  i izbacivanjem gasova, direktno benzinsko ubrizgavanje pruža bolje karakteristike reagovanja i bolje performanse vožnje. To je zato što je obrtni moment povećan za čak 50 procenata.

Pionirska dostignuća: Bosch se smatra pionirom direktnog benzinskog ubrizgavanja. Bosch je pokrenuo ovu tehnologiju 1951., u početku za dvotaktni motor kompaktnog automobila Gutbrod Superior. Tri godine kasnije, direktno benzinsko ubrizgavanje je debitovalo u četvorotaktnom motoru legendarnog "gullving" Mercedes - Benz 300 SL.

Proizvodnja: U 2011. sa proizvodne trake Boschove globalne proizvodne mreže izašao je 25-milioniti ventil za ubrizgavanje i 5-milionita pumpa visokog pritiska.U 2012. Bosch je proslavio još dva jubileja svojih proizvoda: 50 miliona injektora i 10 miliona pumpi visokog pritiska.

Bosch

Volvo S60 i XC60 dobili vrhunske ocene u testu  frontalnih sudara

Volvo S60 i XC60 dobili vrhunske ocene u testu frontalnih sudara

Liderska pozicija Volvoa na području automobilske bezbednosti ponovo je dobila priznanje - i to novim test programom američkog Osiguravajućeg instituta za bezbednost saobraćaja (IIHS). Ovaj institut je, naime, sproveo proveru sistema koji pomažu kod prevencije frontalnih sudara...

Mercedes ARROW460: Luksuzna jahta sa dizajnom trokrake zvezde

Mercedes ARROW460: Luksuzna jahta sa dizajnom trokrake zvezde

Mercedes-Benz je sigurno jedna od najrenomiranijih marki automobila, koja dobro zvuči čak i automobilskim laicima. Zato ne čudi što ova nemačka kompanija želi to da iskoristi za ekspanziju u druge oblasti. Predstavljamo veoma zanimljivu jahtu sa logom Mercedes-Benz...

Subaru zadovoljan rezultatima  u avgustu 2013

Subaru zadovoljan rezultatima u avgustu 2013

Zahvaljujući velikoj potražnji za modelima Forester i Impreza, domaća proizvodnja Subarua u fabrikama Fudži teške industrije u Japanu raste iz meseca u mesec. U avgustu 2013. godine proizvedeno je ukupno 43.052 vozila, što je više u odnosu na avgust 2012. za 15,5%...

Reno Sava od sada i u Pančevu + FOTO

Reno Sava od sada i u Pančevu + FOTO

Posle nekoliko godina "apstinencije", Renault i Dacia su preko zvaničnog prodavca i servisera ponovo prisutni u Pančevu. U želji da se još više približi svojim klijentima, kompanija Reno Sava je otvorila novi prodajno-servisni objekat u gradu na Tamišu...

Stigao je novi Ford Transit Custom sa povišenim krovom

Stigao je novi Ford Transit Custom sa povišenim krovom

Ford Motor kompanija je saopštila da u ponudu uvodi novu verziju jednotonskog komercijalnog vozila Transit Custom s povišenim krovom, koja nudi 20 odsto veću zapreminu od verzije sa niskim krovom. Ova verzija je sada na raspolaganju za naručivanje u Evropi, sa isporukom kasnije ove godine...

Bosch: zabeležen rast od pet posto

Bosch: zabeležen rast od pet posto

Očekuje se da će promet Bosch odeljenja automobilske tehnologije u operativnom poslovanju u 2013. porasti za oko pet procenata, što znači da će taj poslovni sektor rasti brže nego globalna automobilska proizvodnja...

Novi BMW M3 već upoznao zaštitnu ogradu na Ringu + FOTO

Novi BMW M3 već upoznao zaštitnu ogradu na Ringu + FOTO

Novi BMW M3 (F80) još uvek se ne prodaje, ali test vozači intenzivno ga testiraju. Ponekada intenzivnije nego što treba. Nezgoda se dogodila na stazi Nurburgring, u mestu Metzgesfeld, gde je vozač izgubio kontrolu nad automobilom i udario u zaštitnu ogradu na desnoj strani...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje