AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda Fabia 2010: Facelift, novi motori i kraj za TDI PD

Škoda Fabia 2010: Facelift, novi motori i kraj za TDI PD

Posle tri godine uspešnog nastupa na tžištu, i najmanja Škoda je modernizovana. Dizajn je pretrpeo blagi facelift, a pod haubom je došlo do generacijske smene. Škoda Auto danas je objavila prve zvanične informacije i fotografije modernizovane modelske serije Fabia/Roomster...

Škoda je modernizovala hatchback, karavan i Scout verziju modela Fabia, kao i model Roomster, koji deli dizajn detalja sa modelom Fabia. Osveženi izgled modela Fabia i Roomster može se primetiti i novodizajnirane svetlosne grupe, koje automobilu daju dinamičniji izgled. Unapređeni model dobio je nove felne od lake legure, kao i nove nijanse boja.

Škoda Fabia 2010: Facelift, novi motori i kraj za TDI PD

Novi motori za model Fabia U okviru modernizacije modela Fabia/Roomster, radikalne promene pretpela je ponuda motora. Svi agregati su unapređeni, ili za marku Škoda potpuno novi, i zadovoljavaju Euro 5 ekološku normu. Osnovu benziskog portfolia i dalje čini najprodavaniji motor 1.2 HTP, u modernizovanom izdanju. U ponudi ostaju obe verzije agregata: od 44 kW i 51 kW. Benzinski 16-ventilski motori ne završavaju svoju karijeru u Škodi, a njihov poslednji predstavnik ostaje motor 1.4 16V (63 kW).Iz ponude je izbačen motor 1.6 16V (77 kW), a sa njim i jedina šestostepena transmisija u modelskoj seriji Fabia/Roomster: automatski menjač Aisin sa hidrodinamičkim konventorom, prodavan pod komercijalnim imenom Tiptronic. Apsolutna novina je motor 1.2 TSI, u dve verzije snage: 63 kW i 77 kW. Za razliku od modela Octavia i Jeti, Fabia 1.2 TSI biće dostupna samo sa petostepenim menjačem. Verzija 1.2 TSI (77 kW) bila je potvrđena i sa sedmostepenim DSG menjačem.

Škoda Fabia 2010: Facelift, novi motori i kraj za TDI PD

Potpuno nova gama dizel motora pokriva spektar snage od 55 kW do 77 kW, a zapremina se kreće od 1.2 do 1.6 litata. Svi turbodizel agregati su opremljeni filterom štetnih čestica. Među najznačajniju novinu spada prelazak na sistem ubrizgavanja Common-Rail i napuštanje koncepta "pumpa-brizgaljka". Common-Rail sistem ubrizgavanja radi pod pritiskom od 160 Mpa, a brza reakcija "piezo" brizgaljki omogućava i do pet ubrizgavanja u jednom taktu, što obezbeđuje efikasnije sagorevanje i manju potrošnju. Svi dizel motori mogu se pohvaliti emisijom CO2 ispod 110 g/km. Osnovni dizel motor je 1.2 TDI (55 kW), a slede ga 4-cilindrični 1.6 TDI (66 kW) i 1.6 TDI (77 kW). Proizvodnja modernizovanih verzija počinje u aprilu mesecu.

Škoda Fabia 2010: Facelift, novi motori i kraj za TDI PD

Motorizacija za modele Fabia 2010 i Roomster 2010: Benzinski: 1,2 HTP/44 kW (60 ks) (ne za Roomster) 1,2 12V HTP/51 kW (70 ks) 1,4 16V/63 kW (86 ks) 1,2 TSI/63 kW (86 ks) 1,2 TSI/77 kW (105 ks) Turbodizel motori: 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 ks) 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 ks) 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 ks)

Škoda Fabia 2010: Facelift, novi motori i kraj za TDI PD

Automagazin.rs

123456. . .1623
AMG Experience 2025
Slika nedelje