AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

VW MQB – platforma za novi Golf i Octaviju

VW MQB – platforma za novi Golf i Octaviju

Koncern Volkswagen Group je predstavio novu tehniku za masovne modele marki VW, Audi, Škoda i SEAT. Osnovu čini platforma MQB, modularna arhitektura sa motorom napred, koju će deliti većina modela, od malih vozila do srednje klase...

VW MQB – platforma za novi Golf i Octaviju

Novi platformu će deliti modeli Volkswagen Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat i CC, i "ekvivalentni" modeli sestrinskih marki. Konstrukcija MQB biće fleksibilna u smislu dužine, širine, visine karoserije, dužine međuosovinskog rastojanja i traga točkova. U odnosu na aktuelne platforme, nova varijabilna platforma napraviće uštedu od 20 %.

Prvi automobil na novoj MQB platformi biće Audi A3, koji ćemo videti već početkom 2012. godine. Platforma će postepeno biti proširena i na ostale modele, kao i na modele u gami SEAT i Škoda. VW očekuje da će novu platformu koristiti čak 30 modela. Posle Audija A3, novu platformu će imati VW Golf VII i treća generacija modela Škoda Octavia.Volkswagen će, koristeći MQB platofrmu, predstaviti tri međuosovinska rastojanja različite dužine. Međuosovinsko rastojanje od 2.630 mm naslediće aktuelno rastojanje dužine 2.578 mm, a koristiće ga hatchback Golf. Sedan Jetta i karavan Golf Variant, imaće srednju verziju međuosovinskog rastojanja od 2.680 mm, a najduže međuosovinsko rastojanje od 2.790 mm imaće novi Touran i Tiguan za kinesko tržište.

VW MQB – platforma za novi Golf i Octaviju

Sa novom platformom dolaze i novi motori MOB (modularni benzinski motor) i MDB (modularni dizelski motor). Benzinski motor EA211 će imati tri ili četiri cilindra, i snagu od 40 do 140 kW. Prvi predstavnik je trocilndarski 1.0 MPI iz modela Škoda Citigo i VW Up! (44 i 55 kW), a slede ga motori 1.2 (63 i 77 kW) i 1.4 od 90 i 110 kW. Aluminijumski blok motora smanjuje masu za 16 do 22 kilograma. Izduvni kanali su potpuno integrisani u glavu motora, a motor ima 4 ventila po cilindru i DOHC razvod. Novina će biti tehnika gašenja cilindara (COD/ACT), kojim se do 4.000 o/min gase dva cilindra "u sredini". Premijera ovog sistema će biti u modelu Audi A1 Sportback 1.4 TFSI (103 kW). Komponente sistema za gašenje cilindara, teške su 3 kilograma.

VW MQB – platforma za novi Golf i Octaviju

Turbodizel EA288 će naslediti motore 1.6 TDI i 2.0 TDI. Novi agregati će pokrivati spektar od 66 do 140 kW. Zahvaljujući ubrizgavanju AdBlue tečnosti u selektivni katalizator, novi motori će od samog početka zadovoljavati Euro 6 ekološku normu. Nije se zaboravilo ni na hibridni pogon, CNG i čist elektromobil. Pionir ovog smera, na novoj platformi će biti VW Jetta Hybird sa motorom 1.4 TSI EA211 (110 kw) i električnim modulom snage 20 kW. U slučaju benzinskih motora, blok motora će biti postavljen pod uglom od 12° u smeru ka nazad. Ovakvo rešenje smanjuje motorski prostor i smanjuje prednji preves karoserije.

VW MQB – platforma za novi Golf i Octaviju

Spajanje platforme MQB i motora MOB/MDB će smanjiti broj proizvedenih kombinacija platforma-motor-menjač za 90 %. Ovaj mix, zajedno sa proširenom ponudom motora i menjača, obezbediće vrhunski komfor i vozne osobine, ali i manju potrošnju goriva.

Automagazin.rs

Renault Symbioz
Slika nedelje