Bentley Continental Supersports Convertible - najbrži kabrio na svetu

Britanska kompanija Bentley na prošlogodišnjem sajmu automobila u Ženevi je predstavila je kupe Continental Supersports, a ove godine na istom mestu će biti predstavljen njegov mlađi "brat" sa platnenim krovom, Bentley Continental Supersports Convertible...
Bentley Continental Supersports Convertible je, prema oficijelnom press materijalu, najsnažniji i najbrži predstavnik britanske marke u celoj istoriji, a takođe je i najbrži serijski kabriolet za četiri putnika na svetu.

Pod dugom haubom smešten je šestolitarski W12 agregat, sa dva turbopunjača, koji razvija maksimalnu snagu od 630 konjskih snaga pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 800 Nm, koji je dostupan od 2.000 do 4.500 o/min. Isto kao i kupe, i Convertible može, pored benzina, koristiti i E85 gorivo. Motor je uparen sa menjačem Quickshift, koji je razvijen na bazi automatskog ZF 6HP26 menjača, koji je razvijen direktno za model Continental Supersports. Ovaj menjač radi 50 % brže od automatskog menjača u modelu Continental GT i GTC. Diferencijal TorSen obrtni moment ne deli u razmeri 50:50, već u sportskom odnosu 40:60. Maksimalna brzina modela Bentley Continental Supersports Convertible iznosi 325 km/h, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje samo 4,2 sekunde, dok je za ubrzanje od 0 do 200 km/h potrebno samo 9,5 sekundi.

Isto kao i kupe i kabriolet Supersports ima blago proširenu karoseriju, kako bi se "sakrili" zadnji točkovi, čiji je trag proširen za 50 mm. Novodizajnirani otvori za vazduh, turbopunjaču i hladnjacima daju 10 % više vazduha, a otvori na haubi odvode vreo vazduh iz motora. Prema rečima Bentleya, ova promena utiče i na povećanje aerodinamičkog pritiska na prednju osovinu. Inženjeri britanske kompanije su uspeli i da smanje masu automobila, koristeći kompozitne materijel u izradi. U poređenju sa modelom Continental GTC Speed, automobil je "smršao" za 90 kilograma. Na automobil su instalirani karbon-keramički kočioni diskovi, koji su za 20 kg lakši, a 20-inčne felne od lake legure lakše su za 10 kg od konvencionalnih. Veliku uštedu, inženjeri su pronašli u specijalnim sedištima, izrađena od karbona, koja su lakša za čak 45 kg od konvencionalnih.

Na prednjem oslanjanju korišćeno je više aluminijuma, što je masu smanjilo za 4 kilograma. Za bolju upravljivost, instalirani su tvrđi silent-blokovi, novi stabilizatori i poboljšano upravljanje tipa Servotronic, a ne nedostaju ni adaptivni amortizeri CDC. Isto kao i na modelu Continental GTC Speed, visina automobila je smanjena za 10 mm napred i 15 mm pozadi. Enterijer karakteriše luksuzan enterijer, opremljen kvalitetnom kožom i Alcantarom. Prodaja modela Bentley Continental Supersports Convertible počeće da se prodaje u leto tekuće godine.

Automagazin.rs