Volvo: pad prodaje od 11% u 2009. godini

Broj prodatih vozila marke Volvo, prošle godine se zaustavio na 334.808 prodata primerka. Devet modela u ponudi švedskog proizvođača zabeležili su ukupni međugodišnji pad prodaje od 10,6 %, što je najmanja prodaja Volva od 1999. godine...
Najprodavaniji model u 2009. godini bio je novi SUV, Volvo XC60 (62 hiljade prodatih primeraka). Veliki SUV XC90 kupilo je 33 hiljade klijenata (-38 %), a terenski karavan XC70 je pronašao put do 18 hiljada kupaca (-45 %). Zahvaljujući uspehu modela XC60, modelska serija XC čini trećinu prodaje švedskog proizvođača. U klasi sedana, najprodavaniji je bio model S40, koji je prodat u 47 hiljada primeraka (-25 %). Najmanji pad prodaje zebeležio je model S80 (28 hiljada primeraka, -9 %), a od ove sume, prodato je 8.700 (!) primeraka produžene verzije S80L za kinesko tržište. Volvo S80 najprodavniji je bio u Kini, a zatim sledi USA. Serija S60 (prethodna generacija) prodata je u 14 hiljada primeraka (-46 %), a glavno tržište za ovaj model bila je USA (5.900 primeraka). Najveće tržište za Volvo karavane je Švedska. Prošle godine tamo je prodato 10.915 primeraka modela Volvo V50 i 20.462 primerka Volvo V70 (+ 1.885 primeraka modela XC70). Najveće tržište za Volvo SUV modele je USA, gde je prošle godine prodato 9.261 primerak modela XC60, 5.824 primerka modela XC70 i 10.756 primeraka modela XC90. Kompaktni C30 na svom kontu ima 32 hiljade prodatih jedinica (-19 %), a kupe kabriolet 11 hiljada (-25 %). Najveći rast prodaje, Volvo je prošle godine postigao u Brazilu, gde je udvostručena prodaja. Drugi najveći rast zabeležen je u Kini (+77 %). Udeo dizelski verzija u prodaji Volva, prošle godine prvi put je prekoračio polovinu ukupnog broja prodatih vozila (53 %), a benzinske verzije čine 44 % ukupnog broja prodatih primeraka. Tahnologijom Flexifuel opremljeno je 3 % prodatih primeraka. Automagazin.rs