AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Lak, sportski izgled u spoljašnjem delu, jedinstvena projekciona tehnologija u unutrašnjosti u kombinaciji sa prilagodljivom povezivošću i modularni dizajn koji omogućava održive pogonske sisteme bez premca – Opel Monza je elegantna, ultra-moderna efikasnost na četiri točka...

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Ona predstavlja uzor za sledeću generaciju Opelovih automobila. Revolucionarni konceptni automobil imaće svetsku premijeru na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu od 12 – 22. septembra, i pokazaće šta se može očekivati od Opela u budućnosti.

“Koncept Monza predstavlja Opelov automobil budućnosti”, kaže izvršni direktor Opela, Dr. Karl-Tomas Nojman. “S jedne strane, on je oličenje svega što već karakteriše Opel – spoj nemačke preciznosti sa inovativnom tehnologijom obavijen dizajnom koji osvaja. Pored toga, on se obraća temama na koje će biti usredsređen razvoj Opelovih automobila sledećih generacija: maksimalna povezivost i optimalna efikasnost.”

“Povezivost demonstrira pionirska LED projekciona tehnologija na instrument displeju i displeju info-zabavnog sistema. Efikasnost se ispoljava na mnogo načina, sa lakim dizajnom, optimalnom upotrebom prostora u unutrašnjosti, i naprednom tehnologijom pogonske grupe. Koncept Monza je zasnovan na povećanoj elektrifikaciji automobila u svakodnevnoj vožnji, počev od produživača dometa do gorivne ćelije. A, kada je u pitanju stil, izražavamo čistu efikasnost kroz, svedenu i sportsku interpretaciju naših tipičnih vajarskih oblika. Opel Monza nije ništa manje od naše vizije budućnosti automobila.”

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Lakoća: Stil odražava sportsku efikasnost, pre nego li čistu snagu mišića

Jedna Opel Monza je već imala svetsku premijeru na sajmu IAA 1977: bio je to veliki kupe sa 6-cilindarskim motorom prefinjenog rada. Monza se proizvodila do 1986. godine i dugo vremena nakon toga je pripadala u elitni krug ikoničnih automobila. Koncept nove Monze sledi taj trag: Prelepo oblikovana hauba sa upadljivim centralnim naborom nastavlja tradiciju prednjeg dela modela Monza, sa tipičnim Opelovim naborom. Veliki otvori za vazduh u obliku bumeranga ispred lukova iznad točkova, dopunjuju elegantnu hromiranu liniju, koja sa ponosom nosi logo brenda.

Sa konceptom Monza, dizajneri iz tima Marka Adamsa uvode novu interpretaciju vajarskog dizajna koji je prvi put ušao u proivodnju sa modelom Insignia. Izabrane upadljive linije, dizajn velike preciznosti i savršene jednostavne konture i dalje su u srži evoluirajuće filosofije dizajna koja se naziva “Spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti.” Ali nova, sportska privlačnost demonstrira ukupnu efikasnost automobila. “Ovo je sledeći smeo korak na našem putu u budućnost, međutim, mi istovremeno pokazujemo da smo uspostavili dosledan dizajn u koji ljudi mogu da grade svoje poverenje”, kaže Mark Adams, direktor za dizajn u Opelu.

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Vajarske površine 4,69 metara dugog, 4-sedog koncepta Monza, oblikovane su po ugledu na okeanske talase koji se razbijaju o obalu. Ove tečne površine daju izgled lakoće, koji je dramatično istaknut bočnim pragovima koji se gube ispred lukova prednjih točkova. Ovaj jedinstven stilski element nadahnut je uskim strukom hrta, koji kao da trči na vrhovima prstiju sa moćnom elegancijom. Dizajn bočnih strana karoserije koncepta Monza omogućava lak ulazak i izlazak putnicima u prednjem i zadnjem delu vozila, naglašavajući istaknute, sportske lukove iznad zadnjih točkova, koji su iste širine kao i u prednjem delu.

Krovna linija koncepta Monza je naročito sofisticirana – na početku se pruža u polukružnoj liniji, kao kod klasičnog kupea, a onda, neposredno pre nego što dođe do zadnjih vrata lako se podiže na gore. Uprkos sportskom izgledu ravnoj silueti, sa visinom od svega 1,31 metara, kod ovog automobila se niti gubi prostor u prtljažniku – zapremine 500 litara – niti su putnici uskraćeni za prostor oko glave. Ovo je postignuto zahvaljujući činjenici da je čitava struktura kokpita oko 15 centimetara niža u odnosu na onu kod konvencionalnih modela. Zapravo, koncept Monza  nudi isti prostran odeljak za putnike kao i automobil srednje veličine.

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Ekspanzivna vrata omogućavaju maksimalnu funkcionalnost, sa spektakularnim izgledom prilikom otvaranja. Ona se podižu gore kao raširena krila kondora, dajući neometan pogled u prostranu, otvorenu putničku kabinu zahvaljujući nepostojanju B-stubova.

Povezivost: Efikasan i dobro povezan sa budućnošću automobila

Efikasnost i povezivost su u fokusu razvoja za sledeću generaciju modela Opel. Koncept Monza nudi fascinantnu najavu ovih razvojnih planova. Kada se nađete za upravljačem, Monza vas odvodi u potpuno nov i drugačiji svet instrumenata i info-zabaavnog sistema. Originalna Monza je takođe bila znatno ipred svoga vremena pre 35 godina, sa digitalnim displejom u kokpitu.

Koncept Monza nastavlja sa inovacijama vrhunske LED projekcione tehnologije. Vozači više ne moraju da traže pogledom odgovarajuće, pojedinačne, odvojene monitore koji prikazuju različite informacije; umesto toga, pred njima je, široka, izvajana instrument ploča koja se pruža od jednih do drugih vrata, a koja služi kao jedinstvena projekciona površina. Informacije i dekorativni elementi se prikazuju na površini, koju vozač može da prilagodi svojim potrebama, ukusu ili raspoloženju. Ukupno 18 LED projektora čine prilagodljiv multi-funcionalan displej. To je svetska premijera kod automobila. Već oprobana u salama za razna dešavanja, ova tehnologija izazvala je senzaciju na značajnim dešavanjima, kakvo je bila proslava jubileja kraljice Elizabete, a Opelovi dizajneri su prvi kojima je palo na pamet da je ugrade u automobil. 3D grafika je impresina i uključuje sve važne funkcije počev od preciznih informacija o vozaču i automobilu do opcija interneta i komunikacija, kao i dekorativne elemente. I oblast na kojoj se prikazuje informacija i pozadina mogu se pojedinačno konfigurisati, a upravljanje se vrši pomoću glasovnih i komandi na upravljaču.

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Efikasnost i jednostavnost su takođe prioriteti: kada je na redu bilo pitanje kako displeji prenose informacije, Opelovi inženjeri usredsredili su se na najbolji i najličniji način kako bi relevantne podatke učinili dostupnim vozaču. Pristup koji je primenjen bio je “pojednostavljivanje mnoštva”, tako da se detalji na  automobilu, navigacija i podešenja pametnog telefona i priključci, pojavljuju samo kada je to potrebno ili kada se zahteva. Na taj način, vozači mogu da koriste velik broj informacija bez da budu zasuti tekstom ili slikama. Ovo takođe čini koncept Monza modelom budućih HMI (humano-mašinski interfejs) sistema, obzirom da je dizajn njegovog enterijera zasnovan na poslednjim istraživanjima u ovoj oblasti.

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Ovo se odnosi i na sadržajnu povezivost pametnog telefona u konceptu Monza. Sa tri sveta povezivosti – koji se nazivaju ME, US i ALL – vozači mogu da se usredsrede isključivo na sopstveno vozno iskustvo, ili da uspostave kontakt sa prijateljima i porodicom, ili čak da se povežu sa čitavom internet zajednicom. U ME režimu, info-zabavni sistem bukvalno isključuje pametni telefon vozača i daje prioritet informacijama vezanim za vožnju. US režim omogućava putnicima automobila koncepta Monza da se povežu sa grupom izabranih ljudi kao što su prijatelji i članovi porodice: oni se mogu prijaviti na info-zabavni sistem automobila pomoću sopstvenog komunikacionog uređaja i razmenjivati informacije, muziku i slike, ćaskati i ugovarati sastanke, itd. ALL režim ide dalje od US režima. On omogućava vozaču povezivanje sa, doslovno, čitavim spoljnim svetom. Vozači mogu, na primer, spontano da obaveste o putu kojim planiraju da idu pomoću tableta ili pametnog telefona, tako da drugi ljudi mogu da im se priključe u vožnji tim putem – čime se omogućava nova vrsta instant deljenja automobila. Sa ovom pionirskom info-zabavnom i tehnologijom povezivosti, koncept Monza prikazuje koliko daleko gledaju Opelovi dizajneri i inženjeri,  kako bi sledeća generacija automobila doprinela skladnom, povezanom društvu.

Trendseterska senzorska i tehnologija povezivosti u konceptu Monza ima da ponudi još više: ona donosi pregled unapređenja sistema “automobil-automobil” i  “automobil-X”  koji predstavljaju preduslov za buduću autonomnu vožnju, a Opelovo odeljenje za istraživanje već radi o ovoj oblasti. Sveobuhvatno povezujući subjekte na putu, moguće je unaprediti međusobnu komunikaciju, kao i bezbednost, pošto se opasne situacije u saobračaju registruju brže i preciznije nego pre.

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Fleksibilnost: Modularni dizajn radi raznovrsnosti pogonske grupe

Koncept Monza je zasnovan na modularnom dizajnu, kako bi se omogućila najveća moguća fleksibilnost, kada je u pitanju izbor pogonskog sistema. Ostvariv je čitav niz održivih pogonskih grupa zasnovanih na sve većoj elektrifikaciji autombila. Kod koncepta Monza koji će biti prikazan na sajmu u Frankfurtu, inženjeri su osmislili električni pogon sa produživačem dometa na KPG (komprimovani prirodni gas) – što je još jedno poboljšanje pionirske tehnologije modela Ampera. 3-cilindarski 1.0 SIDI turbo motor nove generacije, koji će takođe imati premijeru na IAA – preuzima na sebe zadatak kao produživač dometa. Ali on to čini sa prirodnim gasom umesto benzina, dodatno poboljšavajući emisiju CO2 kod ovog automobila. Svojim vizionarskim pristupm, Opel nastavlja da kombinuje potencijal električnog pogona sa prednostima motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

“Imamo jasnu viziju Opelovih automobila u budućnosti, i imamo jasnu strategiju kako da ostvarimo ovaj cilj. Koncept Monza daje ovoj strategiji nepogrešiv identitet”, kaže Dr. Karl-Tomas Nojman. “On je oličenje onoga što kupci mogu da očekuju od nas u dolazećim godinama; ne samo kada je u pitanju dizajn, već i  po pitanju efikasnosti i povezivosti između vozača i internet zajednice. Na taj način se već sada predviđa buduća automobilska svakodnevica, tako da ovaj model postaje važan izvor inspiracije na putu ka tom odredištu – i to ne samo za Opel.”

Opel

Porsche za Le Mans na novim fotografijama

Porsche za Le Mans na novim fotografijama

Kompanija Porsche objavila je nove fotografije takmičarskog prototipa LMP1, koji se nalazi u fazi testiranja za Le Mans 2014 i šampionat WEC 2014. Ni ovoga puta, nije zvanično potvrđeno koji pogonski sistem se krije iza vozačevog sedišta...

Infiniti Q30: Japanska A-klasa na prvoj fotografiji

Infiniti Q30: Japanska A-klasa na prvoj fotografiji

Luksuzna marke japanskog Nissana, u svet je pustila prvu fotografiju koncepta Q30. U pitanju je studijahatchback modela niže srednje klase, koji će na tržištu atakovati na konkurente kao što su Audi A3, BMW serije 1 i Mercedes-Benz A-Klase...

Volvo će u Frankfurtu predstaviti novi koncept + VIDEO

Volvo će u Frankfurtu predstaviti novi koncept + VIDEO

Kompanija Vovlo je za ovogodišnji međunarodni sajam automobila u Frankfurtu pripremila koncept, koji će predstavljati novu revoluciju u dizajnu ove švedske marke. Novi koncept će biti otkriven već u četvrtak, 29. avgusta, a do tada se moramo zadovoljiti samo detaljima...

Nova Insignia OPC: Svetska premijera Opelovog vrhunskog pogona

Nova Insignia OPC: Svetska premijera Opelovog vrhunskog pogona

Sa 239 kW/325 ks i maksimalnim obrtnim momentom od 435 Nm, Insignia OPC predstavlja apsolutno najjači model u liniji Opelovih vozila. Model sa pogonom na sve točkove debitovaće sa novim, obnovljenim izgledom i izmenjenom šasijom na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu (od 12. do 22. septembra).

Toyota Land Cruiser: Facelift na prvom videu

Toyota Land Cruiser: Facelift na prvom videu

Toyota Land Cruiser serije 150 imala je premijeru pre četiri godine na autosalonu u Frankfurtu, što znači da je došlo vreme za osveženje. U jesen stiže modernizovana Toyota Land Cruiser, čiji izgled nam otkriva prvi propagandni video...

Pirelli kalendar 2014 - Prve fotografije

Pirelli kalendar 2014 - Prve fotografije

Pirelli Calendar obeležava pedeset godinama postojanja, pa smo mogli i očekivati da će jubilarni kalendar doneti nešto specijalno. Njeogvi tvorci nam putem fotografija "making off" prikazuju, šta možemo očekivati u novom izdanju za 2014. godinu...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje