BMW serije 2 Coupe (F22) - Prve zvanične fotografije i info

Kompanija BMW oficijelno je otkrila novi kupe serije 2. Na evropskom tržište, BMW "dvojka" stiže u martu sledeće godine, a do tada ćemo morati da se zadovoljimo zvaničnim fotografijama i informacijama...

Pogledajte vest: BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića.
Novi BMW serije 2 neće imati lak zadatak. Skoro deset godina od uvođenja na tržište novog kupea serije 1, koji je u svetu prodat u više od 150.000 primeraka, od novog modela se očekuje . BMW 2 meri dužinu od 4.432 mm, širinu od 1.774 mm i visinu od 1.418 mm. Poređenja radi, novi kupe je duži za 108 mm od hatchback-a serije 1, a 72 mm u poređenju sa prethodnom generacijom BMW-a serije 1 Coupe. Novi model je za 32 mm širi od prethodnika, ima 30 mm veće međuosovinsko rastojanje (2.690 mm) i veći trag točkova (napred 1.521 mm, pozadi 1.556 mm). Jedini parametar koji je smanjen jeste visina, koja je manja za 5 mm.
Povećane dimenzije odrazile su se na prostor za putnike. Napred ima 19 mm više prostora za glavu, a pozadi 21 mm više prostora za noge putnika. Novi kupe ima i veću praktičnost, prtljažnik meri zapremine od 390 litara, što je za 20 litara više nego kod prethodnika.
Novi BMW serije 2, po ugledu na svog starijeg brata, biće dostupan u varijantama Sport Line, Modern Line ili M. Prve dve imenovane linije razlikovaće se po dizajnu branika i usisnika za vazduh, maski hladnjaka... M Sport paket će imati 10 mm niže oslanjanje, aerodinamički optimizovane delove karoserije, felne prečnika 17 inča.

U gornjem delu instrument table dominira displej multimedijalnog sistema iDrive, koje može imati dijagonalu od 6,5 inča ili 8,8 inča. Novina je njegova kružna komanda, koja se nalazi iza ručice menjača, sa površinom osetljivom na dodir, pomoću koje vozač može posati komande. Standard će biti nasloni za ruke i detalji od brušenog aluminijuma, a alternativu koži čini dekor Dakota ili drvene obloge.

Pod haubom se nalaze samo turbo benzinski i dizel motori sa tehnologijom BMW TwinPower Turbo. Benzinska osnovna motorizacija je 4-cilindarski 2.0-litarski motor u verziji 220i maksimalne snage 135 kW i maksimalnog obrtnog momenta 270 Nm, koji obezbeđuje ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 7 sekundi. Vrhunsku verziju M235i pokreće redni 6-cilindarski motor iz M Performance odeljenja. Maksimalna snaga od 240 kW i maksimalni obrtni moment od 450 Nm dovoljni su za ubrzanje do "stotke" za samo 4,8 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Ova verzija se od ostalih razlikuje i po specifično podešenom oslanjanju i aerodinamičkim detaljima na karoseriji. Elektronska blokada zadnjeg diferencijala je standard za sve verzije, a mehanička blokada diferencijala može se dobiti uz doplatu.

Osnovnu dizelsku motorizaciju predstavlja motor u 218d, koji razvija 105 kW i 320 Nm. U verziji sa manuelnim menjačem, do 100 km/h stiže za 8,9 sekundi, a varijanta sa osmostepenim automatizovim menjačem je za 0,3 sekunde brža. Srednju dizelsku motorizaciju predstavlja verzija 220d (135 kW i 380 Nm) i do "stotke" stiže za samo 7,1 sekundu, dok je sa automatskim menjačem za "desetinku" brži. Vrhunsku dizelsku motorizaciju predstavlja BMW 225d, sa agregatom koji razvija 160 kW i 450 Nm. Iz pozicije mirovanja do 100 km/h stiže za samo 6,3 sekunde i postiže maksimalnih 243 km/h. Sa izuzetkom verzije 218d, sve verzije sa automatskim menjačem su opremeljne sa funkcijom Launch Control za ubrzanje sa najboljom mogućom trakcijom.

Svi motori u novom BMW-u serije 2 su od 2 do 21 % štedljiviji. Svoj udeo u tome ima sistem Driving Experience Control, koji je standardno dostupan u svakom modelu, posredstvom kojeg je moguće izabrati jedan od ponuđenih režima vožnje: Comfort, Sport, Sport+ i ECO PRO.
Novi BMW serije 2 imaće svoj debi na januarskom međunarodnom sajmu automobila u Detroitu.

Automagazin.rs