Kia Ray - futuristički hibridni koncept predstavljen u Chicagu

Kia je na sajmu automobila u Chicagu predstavila koncept plug-in hibrida Ray, za čiju proizvodnju su korišćeni laki i reciklirajući materijali. Pored hibridnog pogona, četvorovratni kompaktni sedan crpi energiju i iz solarnog panela u staklenom krovu...
Kia Ray je koncept plug-in hibridnog automobila, čije baterije energiju mogu dobijati direktno preko standardne utičnice. Kao što smo istakli, tu je i stakleni krov, u koji je instaliran solarni panel. Energija iz ovog izvora služi za rad unutrašnjih "potrošača" u automobilu, kao što je klima uređaj ili osvetljenje enterijera. Automobil pogoni benzinski aluminijumski motor Gamma, zapremine 1.4 litra, opremljen sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar, koji razvija 155 konjskih snaga. Motor je "uparen" sa kontinualnim menjačem CVT i elektromotorom snage 78 kW. Konvencionalni benzinski motor pogoni samo prednje točkove, a električni agregat je sposoban da deli obrtni moment na obe osovine. Energijom ga snabdevaju litijum-polimerske baterije.

Upravljanje automobilom je tipa "drive-by-wire", dakle bez mehaničke veze između volana i prednje osovine. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm, a konstrukcija celog automobila je realizovana sa ciljem da se zadovolji kriterijum minimalizacije mase, a samim tim sačuva energija. Tim dizajnera na čelu sa Peter Schreyerom potpisuje dizajn automobila, a o njihovom uspehu govori i podatak da je aerodinamički otpor vazduha samo 0,25. Zanimljiv je i koncept otvaranja vrata jednih naspram drugih, koji smo nedavno videli i na serijskoj Opel Merivi. Enterijer prima četiri putnika, koji sede u odvojenim sedištima, izrađenim od kompozitnih materijala. Na središnjoj konzoli se nalazi panel sa komandama osetljivim na dodir, koji je razvijen u saradnji sa Microsoftom. Sistem imena UVO služi za kontrolu mobilnog telefona i upravljanje muzikim datotekama, koje do putnika stižu preko audio sistema GreenEdge, od marke Infinity.

Kia Ray ima dimenzije 4400 x 1850 x 1360 mm, a stoji na pneumaticima dimenzija 195/50 R20, sa smanjenim otporom kotrljanja. Automobil je sposoban čak 80 km da pređe koristeći samo električnu energiju. Kada se automobil "eksploatiše" u hibridnom režimu, potrošnja iznosi 3 l/100 km. Kia Ray postiže maksimalnu brzinu od 175 km/h, a autonomija iznosi 1.200 km. Kia još uvek nije potvrdila da li će ovaj autombil ići u serijsku proizvodnju. Ali, jedno je sigurno: od serijske proizvodnje, ovaj model je veoma daleko.

Automagazin.rs