AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo - prvi u svetu otkriva emotivnu snagu automobilskog dizajna

Volvo - prvi u svetu otkriva emotivnu snagu automobilskog dizajna

Prvi naučni eksperiment ove vrste otkrio je da lepo dizajniran automobil može da podstakne snažne utiske koji su u skladu s osnovnim ljudskim emocijama. Naučni eksperiment, koji je Volvo Car Group (Volvo automobil) sproveo u saradnji s EEG specijalistima kompanije Myndplay, testirao je učesnike eksperimenta...

... tako što je analizirao način na koji ljudski mozak emotivno reaguje na dizajn automobila kao i na estetski doživljaj koji pobuđuje.

EEG je proces snimanja električne aktivnosti na koži lobanje kod kojeg se mere fluktuacije u naponu, a koje nastaju usled kretanja neurona u mozgu. Eksperiment je potvrdio da ljudi emotivno reaguju na oblik automobila, a očigledno je da su muškarci genetski programirani da im se sviđa uglađen dizajn s prekrasnim linijama.

Sprovođenje eksperimenta se podudarilo s predstavljanjem novog Volvo Concept Coupé modela - prve izražajne interpretacije nove dizajnerske strategije Volvoa koja za cilj ima da stvori emotivniju povezanost s brendom. Učesnici su upitani da ocene seriju slika, dok je EEG merio moždanu aktivnost. Slike su prikazivale novi Volvo Concept Coupé i automobile koji su već ranije ocenjeni kao ružni ili zastareli, a tu su bile i slike srećne i rasplakane bebe, kao i muškarca i žene koji se smatraju lepim.

Thomas Ingenlath, stariji predsednik za dizajn pri Volvo Cars kompaniji, kaže: „Ovo istraživanje konačno dokazuje ono na što smo uvek pomišljali. Lepo dizajniran automobil može da izazove jaku emocionalnu reakciju.“

- Muškarci su pokazali više emocija prilikom gledanja lepog automobila, nego prilikom gledanja slike rasplakanog deteta.
- Žene su pokazale gotovo dvostruko više emocija od muškaraca prilikom gledanja slike rasplakanog deteta.
- 74% muškaraca je izjavilo da dobar dizajn automobila izaziva pozitivna osećanja.
- Samo 33% žena je automobil ocenilo atraktivnijim od zgodnog muškarca.
- 60% muškaraca tvrdi da ih vožnja lepog automobila čini samouverenim i jakim.

Volvo - prvi u svetu otkriva emotivnu snagu automobilskog dizajna

Dr David Lewis, vodeći britanski neurolog, kaže: „Percepcija estetski ugodnog dizajna je iskustvo koje kombinuje razumevanje i emocije. One su toliko povezane da ih je gotovo nemoguće razlikovati. Estetsko iskustvo uključuje spoj uživanja na dodir, značajne interpretacije i emotivne uključenosti.“

Paralelno istraživanje, koje je sproveo OnePoll, otkrilo je da 43% muškaraca tvrdi da je izgled automobila najvažniji aspekt, važniji i od enterijera, dodataka, točkova i motora. Prednji deo automobila je muškarcima najatraktivniji, dok žene više gledaju izgled zadnjeg dela vozila.

Jedina slika na koju su i muškarci i žene imali istu reakciju je bila slika rasplakane bebe. Ona je kod učesnika izazvala najizraženije emocije i dobila najviše negativnih ocena. Žene su pokazale najemotivniji odgovor na sliku rasplakane bebe, dok su muškarci pokazali više emocija prilikom gledanja lepog automobila nego prilikom gledanja tužnog deteta.

Metod eksperimenta

OnePoll istraživanje uključilo je 2.000 ispitanika. Volvo ‘“Emotion Of Design’“ studija osmišljena je kako bi izmerila emocionalnu reakciju na objekte putem posmatranja fotografija. Da bi se izmerila emotivna reakcija učesnika, korišćen je MyndPlay EEG uređaj koji je merio promene u Beta i Gamma frekvencijama. Učesnici su imali zadatak da ocene kako se osećaju kada vide svaku pojedinu sliku.

Da bi se podstakla emotivna reakcija, među slikama se našla i ona nasmejane bebe. Tu je bila i fotografija 30 godina starog automobila, ali i „prazna“ fotografija da bi se normalizovala merna linija. U drugom delu eksperimenta merio se i nivo otkucaja srca. Podaci su analizirani i upoređeni s prethodnim eksperimentima kako bi se dobili finalni rezultati.

Grand Motors

Brabus modifikovao Mercedes-Benz E 63 AMG + FOTO

Brabus modifikovao Mercedes-Benz E 63 AMG + FOTO

Tjunerska kompanija Brabus, prethodnog vikenda je predstavila svoju modifikaciju aktuelne generacije karavana Mercedes-Benz E 63 AMG. Automobil izgleda veoma agresivno, a zašto i ne bi, kada pod "haubom" ima 850 konjskih snaga...

Audi Q1 potvrđen - Ovo je prva skica

Audi Q1 potvrđen - Ovo je prva skica

Serija SUV modela Audi neprestano se širi u smeru ka manjim. Sve je počelo 2006. godine modelom Audi Q7, preko modela Q5, koji je predstavljen 2008. godine, a najnoviji i najmanji član je Q3, predstavljen 2011. godine. Nemačka kompanija je potvrdila, da će 2016. godine u Ingolstadtu početi proizvodnju novog modela Q1...

Bil Ford će otkriti novi Mustang 5. decembra u Barseloni

Bil Ford će otkriti novi Mustang 5. decembra u Barseloni

Izvršni predsednik Ford Motor Company, Bill Ford će otkriti novi Ford Mustang na posebnom događaju "Go Further”, 5 decembra u Barseloni. Ford će takođe otkriti dva nova vozila i nove tehnologije pred probranom publikom od oko 2.500 dilera, zaposlenih i medija na Forumu i u CCIB areni...

Šta voze igrači Real Madrida?

Šta voze igrači Real Madrida?

Pitanje izbora automobila iz ponude Audija, za fudbalere Real Madrida prilično je jednostavno, ali u isto vreme veoma zanimljivo. S obzirom na visoke plate, verovatno ste očekivali da su bogati sportisti izabrali benzinske super-snažne modele, ali realnost je drugačija - najviše fudbalera Real Madrida izabralo je dizelske verzije...

MINI druge generacije - proizvodnja završena

MINI druge generacije - proizvodnja završena

Prošlog meseca debitovala je nova generacija modela MINI, a u prodajne salone će stići u proleće 2014. godine. U isto vreme, druga generacija modernog MINI modela završila je svoj "životni" ciklus. U fabrici u Oxfordu, sa proizvodne trake je spušten poslednji primerak odlazećeg modela, koji je proizveden u 1.041.412 primeraka...

Hamann nabildovao Range Rover + FOTO

Hamann nabildovao Range Rover + FOTO

Kompanija specijalizovana za modifikaciju super-luksuznih automobila - Hamann, predstavila je atraktivni "paket" za Range Rover pod nazivom Mystere. Upravo ovaj tjuning, u rose boji, predstsvljen je u Ženevi ove godine, a sada dolazi u mat sivoj boji...

Video: Ferrari testira LaFerrari sa motorom V6 za F1

Video: Ferrari testira LaFerrari sa motorom V6 za F1

Testiranja u Formuli 1 su striktno ograničena - od 2009. godine svaki tim moževan takmičarskog programa da napravi makimalnih 15.000 kilometara godišnje (2008. godine bilo je ograničeno na 30.000 km). Ferrari je izabrao zanimljiv način za rešavanje ovog problema...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje