Volvo ima novi benzinski turbo motor - 2.0 GTDi

Švedski Volvo nedavno je predstavio novi benzinski agregat, sa neorginalnim nazivom GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection), koji kombinuje direktno ubrizgavanje goriva u cilindar i turbopunjenje. Motor je razvijen za najveće modele: Volvo S80, Volvo V70 i Volvo XC60...

Novi motor je zanimljiv i po tome što ima najmanji turbopunjač na tržištu, u odnosu na snagu motora. Konstrukcija turbine (integrisana u metalni okvir), kao i izolacija, izrađena je od posebno pripremljenih materijala, koji generišu manju toplotu. I sama turbina je daleko kompaktnija od prethodnih verzija. Zahvaljući poboljšanjima i činjenici da je turbina integrisana u metalni okvir izduvnog sistema, sagorevanje smese i tok gasova je daleko efikasnije.

Novi 2.0 GTDi razvija snagu od 203 KS pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 300 Nm u rasponu obrtaja od 1.750 do 4.000 o/min. Volvo navodi da model S80 opremjen 2.0 GTDi motorom prosečno troši 8,3 L/100 km. Novi motor u ponudi će zameniti poznati petocilindrični 2,5-litarski motor, a njegova prodaja počinje već u proleće.
| Volvo 2.0 GTDi - Specifikacija | |
| Oznaka motora: | 2.0 GTDi |
| Tip motora: | Četvorocilindrični turbo benzinski agregat |
| Zapremina motora (cm3): | 1999 |
| Prečnik klipa (mm): | 87,5 |
| Hod klipa (mm): | 83,1 |
| Kompresioni odnos: | 10 : 1 |
| Broj ventila po cilindru: | 4 |
| Razvod ventila: | DOHC |
| Maksimalna snaga (KS/o/min): | 203 / 6.000 |
| Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 300 Nm / 1.750 - 4.000, kratkoročno na 320 Nm |
| Pritisak turbopunjača: | 90 kPa |
| Emisiona norma: | Euro 5, J-ULEV |
Automagazin.rs