AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mazda na 43. Tokyo Motor Showu - Održivi Zoom-Zoom ide dalje

Mazda na 43. Tokyo Motor Showu - Održivi Zoom-Zoom ide dalje

Energetska raznolikost i sigurnost glavne su teme Mazdinog izlaganja na Tokyo Motor Showu 2013. Glavne novosti uključuju i svetsku premijeru Mazde3 SKYACTIV-Hybrid. Mazdin potpuno novi kompaktni automobil tako je postao prvi model na japanskom tržištu koji je dostupan s benzinskom, dizelskom i hibridnom opcijom pogona.

Povrh toga, Mazda prikazuje još jednu pogonsku alternativu – Mazdu3 SKYACTIV-CNG koncept. Konačno, ovde izložena Mazda6 ASV-5, jedno je od najnaprednijih konceptnih vozila uopšte kada je reč o sigurnosti u saobraćaju. Inovacija je budućnost, a budućnost je već ovde.

Mazda3 SKYACTIV-Hybrid

Mazdin prvi hibridni automobil: još jedan veliki korak za ‘Održivi Zoom-Zoom’, Mazdinu viziju kako zadržati samo ono najbolje iz automobilskog sveta. Električno-benzinski pogon će u početku pokretati potpuno novu Mazdu3*, koja je takođe premijerno prikazana na Tokyo Motor Showu 2013.

Prinova u SKYACTIV porodici, SKYACTIV-Hybrid, koristi elektromotor kao pomoć SKYACTIV benzinskom motoru, prvenstveno pri niskim brojevima obrtaja i pri niskim radnim opterećenjima. Benzinski motor - posebno prilagođen SKYACTIV-G 2.0 - ima vrlo visoki odnos kompresije od 14:1, 4-u-1 izduvnu granu i jedinstveni sistem kontrole za efikasnije sagorevanje u širokom području rada. On takođe koristi recirkulaciju izduvnih gasova, kako bi pomoću njih skratio vreme zagrevanja i češće se zaustavljao, štedeći tako gorivo.

Toliko o efikasnoj proizvodnji snage. No, da bi je na najefikasniji mogući način preneli na prednje točkove, poseban prenosnik deli snagu na izlazu iz SKYACTIV-G na onu koja direktno pokreće vozilo i onu koja pogoni generator. Čini to tako da prenosi najefikasniju kombinaciju izlaza iz benzinskog i električnog motora, a rezultat su glatka i linerana ubrzanja. Istovrememo jedinica za upravljanje snagom reguliše snagu električne struje iz akumulatora kako bi snabdevala elektromotor, ostale električne potrošače i pomoćni akumulator, optimizirajući tako snabdevanje električnom energijom svih potrošaća. Kompjutersko praćenje struje, napona i temperature nikal-metal hidridnog akumulatora, pomaže, među ostalim, održavanju idealnog stanja i trajnosti akumulatora.

Zaključak: potpuno nova Mazda3 SKYACTIV-Hybrid je izuzetno štedljiv automobil, koji troši samo 3,2 l/100km prema japanskom JC08 testnom ciklusu, a s ukupnom snagom sistema od 100 kW (136 KS), takođe je izuzetno zabavna u vožnji.

Perfekcija do najsitnijeg detalja

Beskompromisni hybrid od beskompromisnog proizvođača automobila. Čak je i zvuk motora sinhronizovan kako bi odgovarao brzini obrtaja motora i ubrzanjima za istinski Mazdin Jinba Ittai (jedinstvo-konja-i-jahača) doživljaj vožnje. Još jedna od izuzetnih funkcija SKYACTIV-hybrida je tzv. kooperativna postavka sistema regeneracije energije pri kočenju, odnosno usporavanju, pri kojoj elektromotor – sada radeći kao generator – i hidrauličke kočnice deluju zajedno. Ova dva sistema rade zajedno ne samo da bi osigurali izuzetno linearno kočenje, već i da bi se povećao povrat energije, koja se pritom pretvara u električnu energiju i time dodatno smanjuje potrošnju goriva.

Naravno, nova Mazda3 SKYACTIV-Hybrid dolazi s istim najmodernijim sigurnosnim funkcijama, sistemom povezivanja, dizajnom i rasporedom unutrašnjosti kao i svaka druga Mazda3. Takođe, tu su i zadivljujući "KODO - duša pokreta" spoljni dizajn, lagana SKYACTIV-karoserija i vrhunska upravljivost SKYACTIV-podvozja. Dakle, ona je jednako sigurna i pruža jednaki užitak u vožnji, samo što troši manje goriva. Mazda tako i dalje izaziva konvencionalno, i to je vrlo uzbudljivo.

Mazda: gradeći za budućnost

Održivi Zoom-Zoom je Mazdin pristup za održivu budućnost. On poziva na postupno uvođenja novih tehnologija za poboljšanje ekološke podobnosti i sigurnost cele palete modela, ali bez negativnog uticaja na tipičan Mazdin užitak u vožnji.SKYACTIV-Hybrid označava sledeći korak, nakon uvođenja sistema i-stop, koji najbrže pokreće zaustavljeni motor i sistema i-ELOOP, Mazdinog jedinstvenog sistema regeneracije energije kočenja.

Mazda na 43. Tokyo Motor Showu - Održivi Zoom-Zoom ide dalje

Mazda3 SKYACTIV-CNG koncept

To je duh održivog Zoom-Zoom-a: imati prave modele prikladne za najširi mogući spektar kupaca. To je i razlog zašto, uz SKYACTIV-Hybrid, Mazda u Tokiju takođe premijerno prikazuje i Mazdu3* SKYACTIV-CNG koncept.

Kao kod svih modela i varijanti nove Mazdine generacije, SKYACTIV tehnologija pruža osnovu i za Mazdin kompakt s pogonom na dve vrste goriva. Kao još jednu kariku u lancu potreba potencijalnog kupca, Mazda3 SKYACTIV-CNG koncept pokreće posebna dual-fuel izvedba SKYACTIV-G 2.0 motora sa zasebnim spremnicima za benzin i komprimovani prirodni gas (CNG). Tako pruža izvanrednu fleksibilnost, a istovremeno veći doseg i – kao i uvek – Mazdin 100-postotni užitak u vožnji.

Sa svojim odnosom kompresije 14:1,nekonvencionalni SKYACTIV - G idealan je motor za alternativna goriva poput prirodnog gasa ili etanola, koji imaju veće oktanske vrednosti od benzina, jer to zahteva malo dodatnog razvoja, pa čak i prilagođavanja.

Prilagodljivost je ovde ključna reč za Mazdu. Budući da su svi Mazdini glavni modeli namenjeni globalnom tržištu, fabrika razvoju proizvoda pristupa s idejom  višestrukih rešenja, kako bi bila spremna za različita tržišta s različitim politikama i preferencijama u smislu goriva..

Fleksibilni Zoom-Zoom

Nakon benzinske, dizelske i hibridne pogonske opcije, CNG predstavlja logičan sledeći korak. Uz korišćenje nekonvencionalnih izvora prirodnog gasa kao što je škriljac, eksploatacija plina postaje komercijalno isplativa širom sveta, a prirodni gas postaje istinska alternativa benzinu i dizelskom gorivu. Posebno u obliku pod pritiskom, jer CNG ima veću gustoću energije nego, recimo, tečni naftni plin. Takođe i bez kompromisa, jer motor koji radi na CNG proizvodi 20-ak posto manje CO2 nego benzinski, dok u isto vreme oslobađa više energije.

Trenutno je CNG najpopularniji u Iranu, Južnoj Americi, Indiji i Pakistanu. No, njegova popularnost raste takođe i u Evropi, s Italiji na prvom mestu po broju automobila na cesti, kao i po CNG infrastrukturi.

Mazda na 43. Tokyo Motor Showu - Održivi Zoom-Zoom ide dalje

Mazda6 ASV-5 napredno sigurnosno vozila

Svet bez saobraćajnih nesreća: beskompromisna sigurnost temeljni je element održivog Zoom-Zooma, a Mazda je neumorna u svojim nastojanjima da stalno unapređuje taj aspekt svojih vozila. Jačajući poziciju lidera u pogledu sigurnosti, Mazda u Tokiju prikazuje jedan od svojih ključnih projekata – Mazdu6* ASV-5.

Najkraće rečeno, Mazdino napredno sigurnosno vozilo ASV-5 objedinjuje Mazdin proaktivni sigurnosni koncept s tehnologijom Inteligentnog Transportnog Sistema (ITS). Mazdina proaktivna sigurnost obuhvata niz tehnoloških i dizajnersko-konstrukcijskih funkcija dostupnih na Mazdinim modelima s ciljem smanjenja rizika od nesreća. One obuhvataju paletu naprednih sigurnosnih sistema baziranih na senzorima, koji se zajednički nazivaju i-ACTIVSENSE i dostupni su u potpuno novoj Mazdi3, Mazdi6 i Mazdi CX-5, kao i intuitivno interfejsa čoveka i mašine u kokpitu (HMI), koji pomaže vozaču efikasno i sigurno obraditi sve informacije koje dobija od tih sistema.

ITS sada ide korak dalje. Razvijen od strane konzorcija koji čine Mazda, Univerzitet u Tokiju, Hiroshima Electric Railway Co. i Japanski nacionalni laboratorij za sigurnost saobraćaja i zaštitu okoline, sistem ITS povezuje vozila, tramvaje i ljude kako bi sprečio nesreće, a istovremeno i saobraćajne gužve. Cilj: sigurno mobilno društvo.

Prva takva tehnologija na svetu


Početni rezultati vrlo su ohrabrujući nakon što je ASV-5 u septembru započeo probne vožnje ulicama Hirošime u Japanu. Ovaj autombil prvi u svetu koristi sistem koji tramvajima i automobilima omogućuje razmenu podataka, uključujući tip vozila, lokaciju, smer vožnje, kao i informacije o kočenju i pokazivačima smera. Pored informacija dobijenih od drugih vozila, saobraćajnih znakova i senzora na cesti, posebno opremljena Mazda6 sedan koristi takođe kratkotalasni radar, mikrotalasne senzore i kamere kako bi podržala pažnju vožača, motreći okolinu vozila, a posebno tzv. mrtve uglove. Kao i u mnogim evropskim gradovima, tramvaji su u Hirošimi bitna komponenta sistema javnog prevoza, s približno 150.000 prevezenih ljudi dnevno.

Zajednički, ASV-5 i ITS tehnologije predstavljaju veliki napredak u uspostavi sigurnog i efikasnog transportnog sistema, koji objedinjuje prednosti železničkog i drumskog saobraćaja. Još jedan primer Mazdinog koncepta ‘izazov konvencionalnom’.

Mazda

Novi BMW X5 premijerno predstavljen u Beogradu - The boss is back!

Novi BMW X5 premijerno predstavljen u Beogradu - The boss is back!

U prodajnom salonu Delta Motors-a, u Radničkoj 8 u Beogradu, održana je svečana premijera novog modela BMW X5. Veliki broj zvanica i predstavnika medija bio je u prilici da se upozna sa  svetskim automobilskim liderom u svojoj klasi, koji postavlja standarde u svim segmentima automobilskih performansi.

GAC WitStar: Za ljubitelje akvaristike

GAC WitStar: Za ljubitelje akvaristike

U kineskom Guangzhou, domaća automobilska kompanija GAC (Guangzhou Automobile Group) predstavila je koncept elektromobila sa produženom autonomijom, pod imenom WitStar. Proizvođač tvrdi, da je studija opremljena karbonskim točkovima i autopilotom, koji radi pomoću sistema kamera u krovu i branicima...

Kia te vodi u Australiju

Kia te vodi u Australiju

KIA Motors Corporation će po u januaru sledeće godine po 13-ti put biti generalni sponzor prvog Grand Slam turnira u sezoni – Australian Open. Korporacija KIA Motors svake godine obezbedi po 100 novih KIA vozila koje stavlja na raspolaganje organizatoru i učesnicima turnira, medijima i VIP gostima.

Zbogom Lamborghini Gallardo!

Zbogom Lamborghini Gallardo!

Posle deset godina, završena je proizvodnja jednog od najlepših italijanskih automobila poslednjih nekoliko decenija. Šta mislite, koliko primeraka ovog atraktivnog automobila je proizvedeno do danas?

UNIQA nastavlja sa izuzetnim rezultatima na tržištu Srbije i Evrope

UNIQA nastavlja sa izuzetnim rezultatima na tržištu Srbije i Evrope

Posmatrajući rezultate od početka 2013. godine, UNIQA beleži konstantan rast i nastavlja sa izuzetnim poslovnim rezultatima, u skladu sa dugoročnom strategijom UNIQA 2.0 koja ima za cilj povećanje broja klijenata na 15 miliona do 2020. i povećanje prihoda pre oporezivanja od 400 miliona evra u periodu do 2015. godine.

Grand Motors: Ponuda na lizing uz fiksnu kamatu od samo 3,99 odsto

Grand Motors: Ponuda na lizing uz fiksnu kamatu od samo 3,99 odsto

U saradnji sa S-Leasingom, Grand Motors u mreži svojih prodajno-servisnih centara u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Nišu, do kraja godine nudi mogućnost kupovine vozila brendova Volvo, Land Rover, Jaguar, Mazda i Infiniti uz vrlo povoljnu fiksnu (subvencionisanu) kamatu – od 3,99 odsto...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje